Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[c#] Hoogte datagridview column header bepalen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van een tablelayoutpanel met de rows op autosize. In deze row heb ik een datagridview. De datagridview sized op basis van de volgende code:

code:
1
2
            datagridview.Height =
                (datatable.Rows.Count * 22) + 21 /*row header height*/;

Dus wanneer het aantal rows in het datagridview wordt veranderd, wordt deze code getriggered, waardoor het datagridview automatisch de juiste hoogte aanneemt. De row van het tablelayoutpanel neemt vervolgens ook de juiste hoogte aan. Allemaal prima, maar op Windows classic theme wordt de datagridview iets te groot. Volgens mij heeft dit met de hoogte van de column header te maken die in dat geval 18 is (ipv 21 onder standaard XP & Vista theme).

Kan ik de hoogte van de column header ergens opvragen, of is er een andere slimme manier om dit op te lossen?

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Volgens mij zit die verstopt in:

C#:
1
datagridview.ColumnHeadersHeight

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, maar dat werkt niet naar verwachting. Deze property geeft altijd 23 terug, voor beide themes.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een idee?

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-11 13:45
Probeer eens de properties
dataGridView.AutoSizeColumnsMode = Fill;
dataGridView.AutoSizeRowsMode = Fill;

Verwijderd

Topicstarter
Volgens MSDN zorgt dit er voor dat de rows resizen, niet het datagridview; precies het omgekeerde van wat ik voor ogen had.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem was dat de ColumnHeaderHeightSizeMode op AutoSize stond, en dat dit de ColumnHeaderHeight overruled. Daardoor was de waarde 23.
Pagina: 1