Hallo allemaal!
Momenteel ben ik bezig met het bouwen van een watergekoeld systeem. Om precies te zijn: Ik ga (voorlopig) alleen de CPU koelen.
Hardware:
- Coolermaster 690 case
- Tagan 480W voeding
- Evga 680i SLI moederbord
- Q6600 G0 processor
- 2x PC7200 ddr2 1024 memory
- 1x Evga 8800GTS 320
- 1x WD raptor 150
- 1x Maxtor diamondline III 250
- 1x Nec AD4550 brander
Koelingsonderdelen:- Black ice stealth GT 240
- Black ice stealth GT 120
- XSPC Delta V2 cpu block
- XSPC dual 5.25'' bay reservoir met 750l/u pomp
- 3x skythe S-flex 1600rpm fan's.
Het idee is om onder in de coolermaster CM690 de 120mm radiator te plaatsen. Deze zuigt koele lucht aan van onder uit de case, door de radiator heen.
Bovenin de case zit de 240mm radiator met 2x 120mm fan's en die zuigt de lucht uit de kast door de radator heen.
Het bay reservoir komt in de onderste drive bays (makkelijk vullen met opticals geinstalleerd).
Het geheel zou er dan ongeveer zo uit moeten te komen zien:

Nou ben ik heel eerlijk en moet ik zeggen dat ondanks dat ik me relatief veel ingelezen heb niet helemaal zeker ben van de indeling. Ik weet niet of het verstandiger is om de 2 radiatoren los te koppelen, of ze na elkaar laten koelen etc etc. Hebben jullie nog tips om de waterflow, en dus de koelprestaties, te verbeteren? Zijn er nog dingen die ik over het hoofd zie?
Alvast bedant voor jullie enthusiaste reacties!
* edit, plaatje werkend gemaakt.
Momenteel ben ik bezig met het bouwen van een watergekoeld systeem. Om precies te zijn: Ik ga (voorlopig) alleen de CPU koelen.
Hardware:
- Coolermaster 690 case
- Tagan 480W voeding
- Evga 680i SLI moederbord
- Q6600 G0 processor
- 2x PC7200 ddr2 1024 memory
- 1x Evga 8800GTS 320
- 1x WD raptor 150
- 1x Maxtor diamondline III 250
- 1x Nec AD4550 brander
Koelingsonderdelen:- Black ice stealth GT 240
- Black ice stealth GT 120
- XSPC Delta V2 cpu block
- XSPC dual 5.25'' bay reservoir met 750l/u pomp
- 3x skythe S-flex 1600rpm fan's.
Het idee is om onder in de coolermaster CM690 de 120mm radiator te plaatsen. Deze zuigt koele lucht aan van onder uit de case, door de radiator heen.
Bovenin de case zit de 240mm radiator met 2x 120mm fan's en die zuigt de lucht uit de kast door de radator heen.
Het bay reservoir komt in de onderste drive bays (makkelijk vullen met opticals geinstalleerd).
Het geheel zou er dan ongeveer zo uit moeten te komen zien:

Nou ben ik heel eerlijk en moet ik zeggen dat ondanks dat ik me relatief veel ingelezen heb niet helemaal zeker ben van de indeling. Ik weet niet of het verstandiger is om de 2 radiatoren los te koppelen, of ze na elkaar laten koelen etc etc. Hebben jullie nog tips om de waterflow, en dus de koelprestaties, te verbeteren? Zijn er nog dingen die ik over het hoofd zie?
Alvast bedant voor jullie enthusiaste reacties!
* edit, plaatje werkend gemaakt.