Toon posts:

Hoge ping i.c.m games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar probleem met mijn windows pc en dan vooral met betrekking op de ping tijden. Download snelheden lijken niet te worden beinvloed door dit probleem.

Ik heb in meerdere games maar vooral in World of warcraft hoge pings .. deze lopen geregeld op tot 300 ms. terwijl ik dit op mijn macbook op dezelfde draadloze verbinding niet heb. Ook counterstrike source geeft problemen, hier lijkt de ping in eerste instantie laag maar om de 2/3 minuten blijft het een paar seconden hangen om daarna vervolgens weer normaal door te gaan.

Mijn eerste gedachte is dat het aan de installatie van het wireless adaptertje lag ( linksys WMP54G ) maar na een herinstallatie bleef het probleem zich voordoen. Ik heb vervolgens het adaptertje vervangen voor een sitecom WL-171 maar ook na installatie van dit adaptertje bleef het probleem er zijn. Ik heb als noodoplossing maar een formatering van de schijf uitgevoerd en windows opnieuw geinstalleerd maar zelfs dit lostte het probleem niet op. Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn?

Ik heb deze problemen dus niet op mijn macbook of mac mini maar alleen op de windows computer

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-03 10:13
Kan zijn dat er software draait die iets doet met internet, of een virus ofzo, doe es meer info van je pc en een hijackthis logje? Tevens is draadloos niet bepaald fijn als je wilt gamen, het hoeft er niet aan te liggen maar bedraad is bij gamen eerste keuze.

There is no replacement for displacement!

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar zat ik eerst ook aante denken, een virus of een trojan. maar dit is uitgesloten aangezien na de formatering het nog steeds voordoet.

bedraad heb ik trouwens hetzelfde probleem

wat wil je nog meer van de pc weten?

de specs zijn:

AMD opteron 144
DFI lanparty-D moederbord
2 gig kingston geheugen
250 GB HDD van Maxtor
simpel DVD brandertje

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Welke beveiliging gebruik je ?
Op welk kanaal zit je ?
Is dit een leeg kanaal ?
Hoever zit je van de router vandaan ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik WPA personal beveiliging

Mijn router gebruikt channel 6

leeg kanaal? je bedoeld of er nog meer accespoints in de buurt zijn die het gebruiken? volgens Kismet niet.

en ik zit vrij dicht op de router, mijn ontvangst heeft alle volle streepjes.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik weet dat een ingebouwde antenne sterker is.

Dus vandaar dat die bij je macbook weinig last heeft met het telkens authenticeren (denk ik dat het probleem is).

Je kunt proberen een Statisch Ip in te stellen op de netwerk kaart waardoor die er minder last van heeft.
Maar je kan ook even met een kabel testen.
Dan kan je wifi uitsluiten als het ook op de kabel voorkomt.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal eens kijken voor een kabel om te testen, zal de resultaten vermelden

Ook zal ik proberen mijn wifi een vast ip adres toe te kennen

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 14:04 ]

Pagina: 1