Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WIN] gebruik fysieke NIC in virtual machine

Pagina: 1
Acties:

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11 08:24
Al een tijd vraag ik me af of het volgende mogelijk is:

host: Windows XP/Vista met een draadloze kaart en virtual machine software

VM: linux of windows XP bak, die gebruik maat van de fysieke NIC van de host. Dus geen NAT, bridged mode!

verhaal voor de mensen die willen weten waarom:

ik heb een centrino chipset laptop, met Intel 3945ABG wireless chipset.
Ik draai op dit moment vista en wil dit graag zo houden, maar hierin zit mijn probleem
ik wil graag monitor mode draaien, maar hiervoor heb ik speciale drivers nodig die dus weer niet voor vista zijn gemaakt. Op dit moment moet ik dus (erg lastig vind ik) met een Live CD werken.
Nu weet ik dat Vmware 'USB passthrough' heeft ontwikkeld een tijd geleden, wat het mogelijk gemaakt om in de VM een USB device te gebruiken wat in de host zit.

Is er een virtual machine pakket die dit doet? of sla ik de plank mis en is er een veel makkelijkere oplossing?

you had me at EHLO

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Dit gaat gewoon in VMWare als ik het goed heb.

• sjongenelen
Alex3305 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 23:05:
Dit gaat gewoon in VMWare als ik het goed heb.
nee toch, hier krijg je toch virtuele adapters van vmware?

you had me at EHLO

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

TheNymf schreef op woensdag 16 april 2008 @ 23:12:
[...]

nee toch, hier krijg je toch virtuele adapters van vmware?
Neen ge kunt in VMWare adapters mounten op echte adapters.

Ik post dadelijk screenshotje.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/z8Louk09uLLwE1tDQnkjgoGc/thumb.png
(klik mij!)

En dan kiest gij bij de VM zelf bij netwerkconnecties welk VMnet hij moet gebruiken ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Snake op 16-04-2008 23:17 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• sjongenelen
ziet er goed uit :) ik ga nu ff vmware server downloaden :)

edit:

gedownload; het werkt dus niet, in de VM wordt er dus een eth0 aangemaakt, en niet een wlan0!

iemand nog ideen?

[ Voor 51% gewijzigd door sjongenelen op 17-04-2008 10:16 ]

you had me at EHLO

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-11 18:59

Ryceck

Constants and Variables

TheNymf schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:09:
ziet er goed uit :) ik ga nu ff vmware server downloaden :)

edit:

gedownload; het werkt dus niet, in de VM wordt er dus een eth0 aangemaakt, en niet een wlan0!

iemand nog ideen?
Wat is precies het bezwaar als je een eth0 krijgt ipv een wlan0? Zolang je met je eth0 internet hebt gaat het toch goed?

afaik overigens zal je binnen je VM-ware bakje altijd eth0 zien daar hij je fysieke adapter virtualiseert zodat hij hem zelf kan gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door Ryceck op 17-04-2008 13:55 ]

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ryceck schreef op donderdag 17 april 2008 @ 13:54:
Wat is precies het bezwaar als je een eth0 krijgt ipv een wlan0?
Omdat er een bridged adapter wordt geinstalleerd, een VMnet/AMD PCnet of (als je e1000 als drivert opgeeft) een Intel Pro1000 MT link.

En de TS wil nou net z'n wireless link in monitor mode draaien zonder daarvoor rare fratsen onder Vista uit te moeten halen omdat de Intel ABG driver dat niet ondersteunt

*als ik het goed begrepen heb* :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Als hij wil gaan doen wat ik denk dat hij wil gaan doen met die monitor mode, momenteel wordt geen enkele ABG/N chipset ondersteund. Heb je niet ergens een b/g kaartje liggen of een kapotte router? Ik heb uit mijn oude router gewoon dat minipci b/g kaartje van broadcom gesloopt en in mn laptop gedaan.

• sjongenelen
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 20:24:
Als hij wil gaan doen wat ik denk dat hij wil gaan doen met die monitor mode, momenteel wordt geen enkele ABG/N chipset ondersteund. Heb je niet ergens een b/g kaartje liggen of een kapotte router? Ik heb uit mijn oude router gewoon dat minipci b/g kaartje van broadcom gesloopt en in mn laptop gedaan.
de centrino chipset (3945ABG) wordt wel ondersteund hoor :) het werkt ook (behalve injection, en daar ben ik mee bezig), maar ik wist al dat vmware een virtuele adapter aan maakt (en bridged) maar dit is nou juist wat ik niet wil :) een goede workaround is om een USB wireless device te linken naar je VM - maar ik wou weten of het mogelijk was om een build-in device (PCI ) door te 'linken'

alt-92 : je hebt het goed begrepen *O* eth0 kun je niet in in monitor mode doen 8)

offtopic:
maarre, wat jij timmo zegt over een PCMCIA kaartje in een router? daar wist ik niets van : :? is dat bij alle?

[ Voor 4% gewijzigd door sjongenelen op 18-04-2008 16:17 ]

you had me at EHLO

Pagina: 1