[E6600] Te heet

Pagina: 1
Acties:
  • 714 views

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-01 19:26
Hey!

Een vriend van me heeft als systeem:
Core2Duo E6600 (NIET overgelocked en standaard koeler)
Ati X1950XTX
2GB DDR2
asrock conroe 1333

Hij had happeringen in het spel Counter-Strike Source, terwijl ik uit ervaring weet dat het een CPU-based spel is. En dat hij met deze opstelling zeker geen drops mag hebben naar de 80fps op de simpele map "dust2".

Nu is het zo dat ik zijn temp liet checken.
dit kwam eruit:
Niet gestressed

en toen liet ik hem stressen met ORTHOS, resultaat:
klikkerdeklik

Veel te hoog dus.
Waar zou dit aan kunnen liggen? Verkeerd aangesloten CPU fan?

Alvast bedankt!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Dat zou daar inderdaad aan kunnen liggen. Check dus even voor de zekerheid of alle fans in de kast goed aangesloten zijn, en dus vooral de CPU fan.

Let er ook even op dat er genoeg koelpasta is aangebracht ( niet te veel ;) ) tussen de cpu en het koelblok ;)

Trouwens, dit probleem hoeft niet te duiden op problemen met je processor, maar kan ook ergens anders liggen.. Software die je er naast hebt draaien, spyware, weet ik veel, die processorload veroorzaakt.. Check daar dus ook even op :)

• XyS
  • Laatst online: 00:27

XyS

0.o.O

eerder heatsink die niet goed vast zit denk ik.. voel is aan je heatsink of die zo heet is tijdens het gamen?
76 graden ==> pijn aan vingers -==> heatsink goed
als heatsink koud is,, zit hij niet goed vast

Iig je kast openmaken.. als je fan draait is het wel ok. Lijkt me dat je dat wel weet toch :)

[ Voor 29% gewijzigd door XyS op 16-04-2008 23:00 ]

• ShAd0w
Ik weet het allemaal ja :P hij alleen niet...
probleem is dat hij paar uur rijden van me vandaan zit.

Zie hem dit weekend op een LAN, dus als het probleem er dan ook is kan ik hem helpen.
maar wilde even kijken of mijn vermoedes klopten en waar ik bijvoorbeeld nog meer op kon letten als het daar niet aan lag.

Verwijderd

ShAd0w schreef op woensdag 16 april 2008 @ 23:03:

Zie hem dit weekend op een LAN, dus als het probleem er dan ook is kan ik hem helpen.
maar wilde even kijken of mijn vermoedes klopten en waar ik bijvoorbeeld nog meer op kon letten als het daar niet aan lag.
Regroup ;)

Koeler zit er wss gewoon niet goed op...

Verwijderd

ShAd0w schreef op woensdag 16 april 2008 @ 23:03:

Theparty 6 toevalig? XD, iig zorg dat de fan goed aangesloten is en dat er genoeg koelpasta tussen zit.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Och veels te heet, die van mij is ook een beetje een heethoofd op 3,2ghz en zit ook zo aan de 60-63 bij max belasting. Dus hij trekt het best. Maar normaal voor eenn c2d op 2,4 is het niet.

*edit* Oh wacht 76 is misschien wel wat hoog jah ;)

Het zou te maken kunnen hebben met een niet vlakke IHS bovenkant..

[ Voor 24% gewijzigd door maratropa op 17-04-2008 11:48 ]

specs

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Hey Rick,

Ik kan er wel naar kijken op TP, zit langs Suri :) Neem wel koelprut mee :P

sky-

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-01 14:36
Ik denk dat je hem zeker eerst moet zien om het te kunnen bepalen. Nu kan het van alles zijn zoals:

Geen koelpasta.
Fan niet goed aangesloten
Scheve ihs
Geen airflow in de kast
enz

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:54

Dima_2005

T.net-verslaafde

Wat ik denk:
- Koelpasta.... genoeg / te weinig
- Airflow + fans in de kast en op de koeler
- Overvoltage door je moederbord, kijk de settings eens na
- Kijk eens naar de temperatuur in je BIOS

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• ShAd0w
Dilemma is al verholpen :) en Sky!! nice je te zien daar :D
tot morgen!

En ja,, voor diegene, idd The Party :P heheh

Het probleem: er zat schijnbaar (volgens hem) helemaal geen koelpasta tussen... hij heeft het er nu tussen gedaan, probleem opgelost.. hij is maar 30 graden nu :)

Wel raar dat er niks tussen zat :X

• keldererik
  • Laatst online: 23-01 13:53
Stock koeler heeft koelpasta aan de onderkant bevestigd vanuit de fabriek. Tenzij er iets fout is gegaan of hij heeft het eraf gehaald?? Erg vreemd maar gelukkig opgelost 8)7

• ShAd0w
Hij heeft het zelf niet in elkaar gezet...
Mja... vanavond nog eens goed naar kijken :)

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-01 08:59
Ik heb in een van mijn pcs een e6600-boxed zitten.. eigenlijk nooit naar temps gekeken totdat ik afgelopen week in eens random freezes had in de wat zwaardere games (lang niet altijd maar sporadisch wanneer je het net niet kan gebruiken)..

Dus ik heb net Orthos en core temp gedownload;
Idle: 37 graden
1 minuten stressed: 64 graden
10 minuten stressed: 72 graden
30 minuten stressed: 72 graden

Vervolgens naar de lokale computer boer gelopen om nieuwe coolpasta te halen zodat ik het allemaal even los kon maken..

Het enige wat me opviel tijdens het losmaken was dat er een heel klein beetje stof zat tussen het aluminiumwerk van het coolblok (wat je niet ziet als hij gemonteerd is, en waar je ook niet goed bij kan).. Dus dit heb ik wel even schoon gemaakt.. Voor de rest zat hij goed vast en aan de restjes coolpasta was ook niks vreemd te zien.. Dus vervolgens alles goed schoongemaakt, nieuwe pasta er tussen alles weer gemonteerd en:

Idle: 27 graden
1 minuten stressed: 45 graden
10 minuten stressed: 50 graden
30 minuten stressed: 50 graden

Nou lijkt het me sterk dat de coolpasta en dat hele kleine beetje stof zoveel uitmaakt.. Dus wat het hem nu precies is weet ik niet.. Maar de temps zijn nu iig een heel stuk beter.. Kortom ik zou hem gewoon eens even opnieuw monteren en zien wat er gebeurd :)

Currently playing: MTG Arena (PC)

Verwijderd

Lieve mensen, Heb E6600 op Asus p5n32-680i sli zitten met dikke Asus silent square er op hoe kan ik het stabiel op rond 3000 Mhz krijgen?Jullie reacties zijn altijd welkom.Alvast bedankt en graag step by step ben nog nieuw in overclocking.

• Zamoraak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10-2025
Kijk dit eens. http://www.hardware.info/...ties_voor_hetzelfde_geld/
goede tut voor beginners ;)

• Enfer
  • Laatst online: 19-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 11:41:
Lieve mensen, Heb E6600 op Asus p5n32-680i sli zitten met dikke Asus silent square er op hoe kan ik het stabiel op rond 3000 Mhz krijgen?Jullie reacties zijn altijd welkom.Alvast bedankt en graag step by step ben nog nieuw in overclocking.
Als je zelf wilt beginnen met overclocken is het altijd raadzaam om even de faq's door te nemen:
Frequently Asked Questions TCA

Slimmer is als je graag wilt overclocken, om een eigen topic te openen, in plaats van iemand anders' topic te kapen.. Als je dat doet, kijk dan gelijk even op TCA Policy

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik sluit me bij Enfer aan, mensen _niet_ meer op de vraag van 8core in gaan... 8core, als je echt vragen hebt waar je zonder de FAQ niet uit komt, dan kan je ze stellen in een eigen topic :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.