Toon posts:

[2003] Script doet net niet wat ik wil.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik probeer al een halve dag een oplossing te vinden voor mijn toch simpel probleem ( voor de gevorderden onder ons ). Ik moet van een paar groepen in AD zien welke leden er inzitten. Ik ben begonnen met dsget :

dsget group "CN=BU20,OU=TEST,OU=Gebruikers,DC=wiki,DC=net" -members -expand > GroupMembers.csv
pause

Dit werkt en doet wat ik wil maar in de csv zit veel te veel informatie en ik vond nergens een manier om te filteren tenzij in excel maar dit is te omslachtig.

Ik las op een forum om csvde te gebruiken :

csvde -d "cn=BU20,ou=TEST,ou=Gebruikers,dc=wiki,dc=net" -f c:\output.csv -r "objectClass=user" -l "sn,mail"

Het probleem hier is cn=BU20 . Het script werkt perfect als ik bv van de ou=TEST de users wil hebben, wil ik de users van een group zoals BU20 dan krijg ik geen output. Misschien werkt csvde niet met groepen, hier heb ik geen uitleg over gevonden.
Kan iemand me wat tips geven of eventueel een ander batchprogramma waarmee ik wel kan doen wat ik moet hebben ?

Thx

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kun je hier wat mee?

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
strGroup = InputBox("geef de groep op die uitgezocht moet worden","CN van groep opgeven")
if strGroup = "" Then
    Wscript.Quit
    Else

set fso = createobject("Scripting.FileSystemObject")
   set logfile = fso.createtextfile("c:\temp\" & strGroup &"_groupmembers.txt", True)

'LDAP string moet je maar even aanpassen aan wat ie bij jou moet zijn
   Set objGroup = GetObject _
       ("LDAP://cn=" & strGroup & ", ou=SecurityGroups, dc=wiki, dc=net")

For Each strUser in objGroup.Member
       Set objMember = GetObject("LDAP://" & strUser)
       logfile.writeline objMember.CN & "|" & objMember.sAMAccountName & "|" & strGroup & "|" & objMember.Class & "|" & objMember.distinguishedName
   Next

End If

MsgBox "Klaar!"

Meer AD gerelateerd VBscript vind je bij http://www.microsoft.com/...r/resources/qanda/ad.mspx

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 17-04-2008 00:37 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Hey Alt,

Ik had ook al iets soortgelijks gevonden http://www.microsoft.com/...ps/adgpvb13.mspx?mfr=true .

Voor wat ik ervan ken lijkt jou script te doen wat ik wil hebben. Echter zoek ik liever op dit moment liever simpele oplossingen met simpele tools ( dsget, dsquery, Ldife, ....) die ik snap dan gewoon een script te nemen dat jij hebt gemaakt. Ik heb deze oplossing nodig voor mijn werk maar ik ben ook met MCSA bezig en ik probeer zo wat onhands ervaring op te doen. Mocht ik de oplossing heel dringend nodig hebben dan kwam jou oplossing natuurlijk als een geschenk uit de hemel. Bedankt voor je reactie.

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:30
Je vergeet dat je resultaten weer kan pipen naar een ander commando.

code:
1
dsget group "CN=foo,DC=bar,DC=nl" -members | dsget user -samid