[Draytek 2800] Maar 4 custom QoS rules?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 02:11
Mijn vraag is simpel, klopt het dat ik maar 4 custom QoS rules kan toevoegen in een DrayTek 2800? Een vriend van mij heeft er ook 1 maar die kan ik niet bereiken. Ik draai firmware 2.8.1, blij dat flashen goed ging, en heb eigenlijk geen zin om terug te flashen om te testen of deze firmware gewoon buggy is... Google bracht geen antwoord, evenals draytek.com en draytek.com.au... Als iemand mij kan helpen door mijn vraag te bevestigen / ontkrachten, thx alvast.

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:39
Ik draai op het moment 2.8, maar ik heb ook 4 regels. Kan me ook niet herinneren dat er meer waren en de vorige versies. Correct me if i'am wrong.

[ Voor 19% gewijzigd door Rhodan op 17-04-2008 17:01 ]

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Kan je niet met telnet inloggen op dat ding en per commandline meer toevoegen? Of zeg ik nou te cisco achtige dingen?:P

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Nee kan prima :P Draytek doet niet voor Sisco onder hoor :) Alles kan ook via telnet, behalve QoS kom ik net achter :P (Of ik kijk niet ver genoeg)

Iig, het misterie is opgelost. Een vriend bevestigde ook nog dat er maar 4 custom 'service types' toegevoegd kunnen worden, net als hierboven al wordt bevestigd, maar ik heb er al 3 nodig voor alleen Source Engine based games. Zal Draytek eens mailen of die 4 niet 40 kunne worden, eventueel at the expense of die overdreven veel firewall rules die geen hond gebruikt.

Case Closed plaatje naar onder gemoved :P

[ Voor 10% gewijzigd door _eXistenZ_ op 17-04-2008 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Laatst online: 12:59

SpamLame

niks

Case niet helemaal closed.

Er zijn 4 classes voor QoS, maar per class zijn meerdere regels in te voeren onder de button advanced.
Regels worden van boven naar onder afgewerkt.
Je zou dus een Class Games kunnen noemen en daarin 10 regels definieren voor je 10 meest favoriete games.

10 is maar getal, ik heb 5 regels in 1 class ge-insert op mijn eigen 2800g

[ Voor 12% gewijzigd door SpamLame op 17-04-2008 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Maar voeg nu eens niet 10 predefined rules toe maar 10 custom rules? Je wilt laat ik zeggen port 1200, port 1300, port 1400 enz tot port 2200 voorrang geven, maar ALLEEN die poorten.
Dan maak je 10 custom service types, elk met een eigen naam, protocol (tcp/ udp) en poort. Je zult dan niet verder komen dan 4 rules, omdat je er maar 4 kan afaik...

Of wil jij zeggen dat jij meer dan 4 _custom_ service types kan? Zo ja, welke versie draai jij dan? :)

Nog even voor de duidelijkheid, we praten wel hier over he? :

Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/7567/draytekqosrw0.png

[ Voor 12% gewijzigd door _eXistenZ_ op 17-04-2008 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Laatst online: 12:59

SpamLame

niks

In je voorbeeld waarbij je voor elke van de 10 poorten een eigen naam, reserved bandwith protocol etc wilt instellen, dan moet ik je gelijk geven want 4 is de max (ik heb 2.7_E38).
Maar als die 10 poorten nu vedeeld zijn 5 voor je favo game en 5 voor je leech bezigheden, dan kan het weer wel door in 2 classes elk 5 regels op te nemen.

Dat is ook wat ik probeerde duidelijk te maken in mijn eerste reaktie.
Kijk ik weet niet wat je wilt bereiken met QoS.
Maar door bv voor al je games, 1 class te gebruiken met daarin de regels die voor elk van die games van toepassing zijn kan je verder komen dan 4 regels.

Zelf heb ik 5 regels over 2 classes verdeeld, de overige 2 classes zijn dus voor het overige verkeer.
1-handeld usenet af met 20% gegerandeerd.
2-regeld mijn VPN verkeer (40%) af tussen 3 subnetten en heeft daarvoor 4 afzonderlijke regels gedefineerd staan.
3-staat op 1%
4-other 39%

Ik zie dat we het over het over iets anders hebben, maar nu ik begrijp wat jij bedoelt ga ik het gelijk even proberen

Sorry, je hebt gelijk. Ik kan wel een 5de toevoegen maar die komt niet naar voren in de dropdown.
Tevens kan ik geen predefineds verwijderen.

Hoewel misschien omslachtig, kan je richten op ipadressen waar je naar connect dan op basis van port(ranges)

[ Voor 17% gewijzigd door SpamLame op 17-04-2008 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Ok, dan zijn we er nu uit :)
Ik zal DrayTek wel even mailen.

Iig, voor mij is de

[ Voor 53% gewijzigd door LuNaTiC op 03-06-2009 15:41 ]

Pagina: 1