Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat nodig voor LED 12 v MR16?

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
In onze nieuwbouw was ik aan het kijken om mogelijk led lampen te steken, kabels voor 12 v liggen er al, maar welke transfo's heb je nodig?

Overal al gezocht maar nog maar weinig gevonden, mag ik de conventionele gebruiken (sommige zeggen van wel andere niet)

• alexandersamson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2022
http://woninginrichting.tweedehands.net/lampen-spotjes-olielampen/led-spot-lamp-met-48-leds-12v-mr16-cool-of-warm-wit-2-wat.html

dit is wat je hebt waarschijnlijk?
Ik denk dat je gewoon een 12volt adaptor er op kan aansluiten. Zolang er maar 12 volt uitkomt en niet veel hoger, want dat zal de levensduur van de ledjes sterk verkorten, omdat deze gewoon doorbranden bij een te hoge stroom, net als diodes.(tenminste zoiets dacht ik) Dit lampje verbruikt 2 watt, je zal wel een trafo moeten gebruiken die dat minimaal kan leveren. Natuurlijk, hoe meer lampen hoe sterkere transformator je nodig hebt (die meer vermogen kan leveren, maar nog wel altijd 12 volt spanning)

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Volgens mij kan je elke voeding waar 12V uitkomt gebruiken, het amperage hoef je je denk ik bij dit soort aantallen niet echt druk om te maken. Ook hoeft de voeding naar mijn weten niet super stabiel te zijn, er zit namelijk een weerstandje in de spot die het teveel aan stroom op zich neemt (tot een bepaalde hoogte).

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Blijkbaar niet op GoT gezocht, anders had je in LEDs; de verlichting van de toekomst? --> Ervaringen. vast wel een antwoord op je vraag kunnen vinden.
Dat topic is speciaal voor de LED-thuis verlichting, en staat daardoor vol met vragen en antwoorden over het juiste type trafo, en info over lampen welke alleen op DC of op DC én AC werken. Kom eerst eens met specs over de boeg (welk type lamp, hoeveel, dimbaar etc. etc. ) Dan kunnen we je verder helpen.

Dit topic is gesloten.