[Eclipse] refactoring over meerdere projecten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Hoi,

Het klinkt als een eenvoudig probleem, maar het lukt me niet om de oplossing te vinden. Ik gebruik Eclipse en heb een bepaalde Java interface in 1 project staan. Dit project levert een .jar file op die geinclude wordt in een andere project.

Als ik nu deze interface refactor, dan refactored Eclipse alleen binnen het ene project wat de interface defineerd. Ik kan nergens een optie vinden waarbij code in andere projecten die deze interface inplementeren ook meegenomen wordt. Als ik de type hierarchy opvraag voor deze interface, dan kijkt Eclipse wel degelijk naar code in al mijn openstaande projecten in mijn workspace. De kennis is er intern dus wel bij Eclipse.

Weet iemand een oplossing?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 23:15

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Werken met projectkoppeling in plaats van met library-koppeling lost dit probleem op. Ik weet niet of dit een acceptabele oplossing is voor je. Anders zou je bijv. ook nog naar Maven (of iets soortgelijks) kunnen kijken. Er zijn voor Maven nl. Eclipse plugins beschikbaar die kijken of het project dat je als requirement hebt open is in je workspace, als dat zo is wordt er een projectkoppeling aangemaakt; als het project niet open is wordt een library-koppeling gemaakt naar een jar in je lokale Maven repository. Maar als je nog geen Maven gebruikt is dit niet de handigste oplossing denk ik.

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
NetForce1 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:42:
Werken met projectkoppeling in plaats van met library-koppeling lost dit probleem op. Ik weet niet of dit een acceptabele oplossing is voor je.
Half half. Ik zal het eens proberen tenminste. Ik build nu alles met ant, zodat ik uit buiten Eclipse om mijn projecten kan builden. Vandaar dat ik niet thuis ben met het build systeem van Eclipse zelf. In de project properties van het project dat de interface gebruikt had ik wel al eerder het project dat de interface defineerd bij "Project References" gezet, maar dit maakte geen verschil uit.

Ik zal me maar eens wat meer in verdiepen hoe dit precies in elkaar steekt, maar wat bedoelde jij nu precies met "projectkoppeling" ?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Ik denk dat hij bedoelt om het andere project als source te linken aan je huidige project. Dit kun je bij het configureren van het Build Path regelen onder de tab Projects. Daar kun je dan het benodigde project linken.

Performance is a residue of good design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 23:15

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Nick The Heazk schreef op woensdag 16 april 2008 @ 23:02:
Ik denk dat hij bedoelt om het andere project als source te linken aan je huidige project. Dit kun je bij het configureren van het Build Path regelen onder de tab Projects. Daar kun je dan het benodigde project linken.
Dat was inderdaad wat ik bedoelde.

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dit lijkt me (en anderen ;) ) meer iets voor in DTE

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 22:40

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

NetForce1 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:43:
[...]

Dat was inderdaad wat ik bedoelde.
Als je hem als projectkoppeling hebt toegevoegd, moet je ook nog de jar weg halen uit het build path, anders staat de code er twee keer op het build path. Refactoren gaat hier ook altijd goed, eclipse project files laten genereren door maven 2 en klaar.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Pagina: 1