Verwijderd

Topicstarter
Probleem,

AMD athlon 64 met 2x 512 MB geheugen in dual channel opstelling en 120 GB hardeschijf...

valt om dfe haverklap uit.

wat is er al vervangen:

- voeding
- geheugen in andere bankjes geplaatst
- wat flatcables.

de Pc heb ik ook al voorzien van een vers OS dus ik vraag me af wat het kan zijn of MOET zijn.

want soms draait hij vrolijk een paar dagen door en soms valt hij gewoon om het minste geringste uit.

wie o wie heeft er nog suggesties.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Je bent al een eind, maar neem toch even de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door. :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
en ga ik daar ff loeren...
topic met een slot op!
toch overbodige post...

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:45:
en ga ik daar ff loeren...
topic met een slot op!
toch overbodige post...
Het feit dat ze FAQs e.d. op slot doen heeft niets te maken met of iets onnodig is of niet :? Doen ze alleen maar zodat er geen wildgroei aan (offtopic) berichten ontstaan. Link is prima te gebruiken, meer dan dat zelfs.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Uitval van je PC is sowieso niet software gerelateerd. Als je PC echt uit-uitvalt, is het vaak de voeding. Aangezien je die al vervangen hebt, kun je 's kijken of je CPU niet te warm wordt.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:09

The Third Man

The Third Jellyfish

Als hij echt *poef* uitvalt is er wellicht ergens kortsluiting. Dat is op te sporen door zo min mogelijk hardware aan te sluiten en kijken of hij het dan wel een tijdje vol kan houden. Ik neem aan dat het moederbord correct gemonteerd zit?

Daarnaast kan het ook een warmteprobleem zijn, hoe zijn je temperaturen?

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-02 22:26

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Bij mij kwam het eens voor dat de USB2 bracket voor achteraan kortgesloten was, intern ofzo. Dit was van een MSI moederbord met op dezelfde bracket ook de diagnostic leds. Als ik de module gewoon in de computer stak (dus in zo'n sleuf-achtig gat geschroefd waar ook pci kaarten kunnen geplaatst worden) deed de pc heel raar. Als ik dan de gans dat stuk metaal zou isoleren van de rest van de case door middel van afplaktape, dan werkte het wel. Zeer raar geval dus, waarmee ik wil aantonen dat het aan de stomste dingen kan liggen.
Pagina: 1