PC Freezed telkens bij branden DVD

Pagina: 1
Acties:

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:16
Ik heb al sinds een hele tijd het probleem dat ik niet normaal een DVD kan branden. Als ik het branden start (Het maakt overigens niet uit of ik Nero of Alcohol 120% pak) en ik ondertussen gewoon doorwerk freezed mijn PC na een tijdje voor ongeveer 15 seconden vast. Ik kan dan ongeveer 10 seconden weer werken, maar daarna is het weer helemaal mis en freezed hij weer. De DVD is aan het eind van het brandproces, uiteraard, mislukt en kan zo de prullenbak in (Dit probleem doet zich overigens ook voor bij CD's branden).

Ik heb inmiddels wel de volgende work-around uitgevonden:

Wanneer ik mijn geluidskaart (SB Audigy) uitschakel in apparaatbeheer gaat alles zonder problemen! Ik denk dus dat het hem daar ook zit.

Wat heb ik inmiddels al geprobeerd:

- BIOS Update
- Intern geheugen vervangen (Zitten op dit moment in Slot 1 en Slot 2. Ik heb echter gehoord dat Slot 2 op de Asus K8N-E Deluxe nogal brak is, dus ik doe zometeen een module in Slot 3)
- IDE Kabels vervangen
- Geluidskaart in een ander PCI slot
- Firmware van de brander (NEC ND4571-A) geupdate
- Chipsetdriver geupdate, evenals de andere drivers (Mobo heeft een nForce3 250GB chipset)
- Herinstallatie van Windows
- Geluidskaartdrivers geupdate
- Alle apparaten lopen op DMA (De brander op UDMA2).

Al deze handelingen hebben helaas niet tot een oplossing geleid en dat maakt mij wel een beetje wanhopig dat het niet op te lossen valt.

Zoals gezegd, als ik de geluidskaart uitschakel gaat het branden perfect op alle snelheden, dus daar zit het hem denk ik, maar hoe los ik dit op?

Hier nogmaals volledig mijn systeemconfiguratie:

AMD64 3000+ S754
Asus K8N-E Deluxe
2x 512MB Kingston (Geen Dual Channel, dat ondersteunt mijn MB niet)
Geforce4 Ti 4200 64MB
450W Voeding (Merk weet ik zo niet, wel een A-merk, met de oude voeding had ik overigens hetzelfde probleem)
Western Digital Raptor 74GB SATA
Maxtor 60GB ATA
Samsung 160GB ATA
Hauppauge TV Kaart
Sony CD Brander (Hier zat eerst een LG DVD Speler, die heb ik eruit getrapt)
NEC ND4571-A
SB Audigy SE

Schijfconfiguratie:

Pri Mas: Maxtor 60GB
Pri Sla: Samsung 160GB
Sec Mas: NEC DVD Brander
Sec Sla: Sony CD Brander

Ik hoop echt dat jullie mij nog suggesties aan kunnen reiken om dit probleem op te lossen, waarvoor nu alvast mijn hartelijke dank!

Update:

Ik heb mijn TV Kaart eruit gehaald en tevens een geheugenmodule verwijderd. Het probleem is er nog steeds.

[ Voor 4% gewijzigd door Jassy op 16-04-2008 21:42 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Heb je eerst wel goed gebrand?

Dan is er software matig iets veranderd, spyware, sony rootkit, virus, wat loopt er op de aachtergrond?
Zoveel mogelijk software verwijderen, zeker alles wat te maken heeft met branden.

Windows opnieuw installeren, wat gebeurd er dan? (welke windows heb je )

Verwijder eens alcohol en deamon tools.

[ Voor 6% gewijzigd door jan99999 op 16-04-2008 23:11 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:25

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik zou ook even Windows schoon installeren (wel met mobo drivers etc, maar niet met de soundblaster drivers) en dan met bij voorkeur ImgBurn even kijken. Met dat programma kan het haast niet fout gaan. Als dat ok werkt soundblaster drivers toevoegen en weer proberen. Als dat werkt weer met Nero en Alcohol120% proberen.

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:16
jan99999 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 23:09:
Heb je eerst wel goed gebrand?

Dan is er software matig iets veranderd, spyware, sony rootkit, virus, wat loopt er op de aachtergrond?
Zoveel mogelijk software verwijderen, zeker alles wat te maken heeft met branden.

Windows opnieuw installeren, wat gebeurd er dan? (welke windows heb je )

Verwijder eens alcohol en deamon tools.
De computer is virusvrij, al een hele tijd (Heb ESET Smart Security draaien). Deamontools heb ik hier niet op staan. Windows heb ik al eens opnieuw geinstalleerd, echter ook zonder succes! :( Hier staat overigens XP op.

Het branden ging eerst wel goed.

Ik denk dat een kale herinstallatie het beste is, dan kijken wat er aan de hand kan zijn. En dan gelijk na het installeren kijken of het branden goed gaat.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.