Bijna geslaagd, korting op macbook mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238860

Topicstarter
Goede avond tweakers,

Ik ga zéér binnenkort een Apple Macbook 2,4Ghz aanschaffen. Ik zit momenteel in havo 5, bijna geslaagd ik heb me al aangemeld bij Avans hoge school Den Bosch (Werktuigbouwkunde). Kan ik op de een of andere manier in aanmerking komen voor studenten korting? Ik heb heel de site afgezocht, maar er staat nergens echt duidelijk of het zo is of niet.

Dan heb ik nog een vraagje, ik wil meteen een Bluetooth Mighty Mouse kopen, kunnen jullie meteen wat ervaringen over deze muis posten?

In iedergeval alvast hartelijk bedankt voor de hulp :)

EDIT:

Samengevat:

Stel ik wil studenten korting, dan moet ik online in de "studenten shop" bestellen en dan de naam van mijn toekomstige school op geven. Maar ik koop iets met zo'n prijs toch liever in een winkel (A-Mac Den Bosch), iemand ervaring hiermee? Dus in de winkel zeggen dat je bijna bent geslaagd en volgend jaar gaat studeren, en dan de studenten korting krijgen?

Het gaat hier dus niet om ADC, maar gewoon studenten korting. Dit scheeld al snel 80 -90 euro wat dus een *gratis* Mighty mouse is bijvoorbeeld. Wel de moeite waard om het even met jullie over te hebben dus :P

Edit 2:
Ik heb op de Webshop gekeken, in principe kan ik het hele zooitje gewoon bestellen op de studenten afdeling. Maar stél (ik weet niet of iemand hier ervaring mee heeft?) dat ik mijn studenten data moet tonen, dan heb ik een probleem want officieel ben ik het pas 1 september. Kan ik hiervoor een boete o.i.d. krijgen? En hoe groot schatten jullie de kans dat ik "gepakt" wordt in?

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 238860 op 17-04-2008 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-06 19:52
Dat kan prima. Controle is nihil. Veel mensen kopen in de onderwijs store terwijl ze niet eens recht hebben op de korting.

Oh , en een Mighty Mouse zou ik niet kopen , of je wilt graag RSI ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:08
Je moet ingeschreven staan aan de Hoge School om de korting te kunnen krijgen ;). Daarbij kun je dan meestal via AOC (Apple on Campus) of de Surfspot partnershop nog extra korting krijgen t.o.v. het 'normale' studenten gedeelte van de Apple website. Daarvoor heb je alleen wel een emailadres (validatie AOC) of van de hoge school een logincode (Surfspot) nodig. Dus nog even geduld!

Hier kun je ervaringen over de muis vinden: [Bluetooth Mighty Mouse] Discussietopic.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-06 19:09
Om bij Apple (online) in aanmerking te komen voor de studentenkorting, moet je beschikken over een kopie van een geldig legitimatiebewijs, een studentenkaart en een bewijs van inschrijving voor het collegejaar dat op dat moment loopt.
Alvast je korting claimen kan dus alleen als je in bezit bent van die drie dingen. Aangezien anders natuurlijk iedere Jan Boerenfluitje zomaar met de korting aan de hal kan gaan.
Technisch gezien ben jij pas student vanaf 1 september, dus tja.

Maar, je kan het natuurlijk ook voorleggen aan een Premium Reseller, aangezien die soms ook studentenkorting toepassen, misschien zijn die wat toegeeflijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205470

Sjoewe schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:58:
Om bij Apple (online) in aanmerking te komen voor de studentenkorting, moet je beschikken over een kopie van een geldig legitimatiebewijs, een studentenkaart en een bewijs van inschrijving voor het collegejaar dat op dat moment loopt.
Alvast je korting claimen kan dus alleen als je in bezit bent van die drie dingen. Aangezien anders natuurlijk iedere Jan Boerenfluitje zomaar met de korting aan de hal kan gaan.
Technisch gezien ben jij pas student vanaf 1 september, dus tja.

Maar, je kan het natuurlijk ook voorleggen aan een Premium Reseller, aangezien die soms ook studentenkorting toepassen, misschien zijn die wat toegeeflijker.
Dit is niet waar... je hebt vaak alleen aan de naam van de school en de plaats van de school genoeg. Tenminste als je school een regeling heeft met Apple. Dit kan je dan invullen bij de Apple store for students. Als je bij surfspot korting wil krijgen moet je een inlog hebben die mogelijk is bij surfspot. vaak is dit hetzelfde als bij je school.

Jij bedoelt waarschijnlijk om een ADC student membership aan te vragen... dan klopt het.

En over de mighty mouse, ik gebruik m al een behoorlijke tijd (jaar ofzo) en ik vind het een fijne muis. Enige probleem is het scrollwheel. Die wil nog wel eens smerig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Anoniem: 205470 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:08:
[...]

Dit is niet waar... je hebt vaak alleen aan de naam van de school en de plaats van de school genoeg. Tenminste als je school een regeling heeft met Apple. Dit kan je dan invullen bij de Apple store for students. Als je bij surfspot korting wil krijgen moet je een inlog hebben die mogelijk is bij surfspot. vaak is dit hetzelfde als bij je school.

Jij bedoelt waarschijnlijk om een ADC student membership aan te vragen... dan klopt het.

En over de mighty mouse, ik gebruik m al een behoorlijke tijd (jaar ofzo) en ik vind het een fijne muis. Enige probleem is het scrollwheel. Die wil nog wel eens smerig worden.
Je hebt gelijk, ik was even vergeten dat ik zelf een student ADC moest aanvragen destijd. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Sjoewe op 16-04-2008 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03:53

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Zoals mijn voorgangers al een beetje zeggen, hangt er van af wat voor korting je wilt:
  • Bij de Apple Onderwijs Store krijg je een procent of 6 korting. Hier hoef je alleen de naam van de school in te vullen. Apple zou kunnen controleren (dan moet je een bewijs van inschrijving insturen) maar dit heb ik nog nooit daadwerkelijk voor zien komen.
  • Bij SurfSpot krijg je soms meer korting. Hiervoor moet je onderwijsinstelling zijn aangesloten en moet je een surfspot login hebben. Dit is vaak je e-mail adres van school oid. Mijn instelling heeft overigens voor SurfSpot exact dezelfde kortingen als de Apple Onderwijs Store, je hebt er dus niet altijd iets aan.
  • Bij de Apple Development Connection kun je voor $99 éénmalig tot 20% korting krijgen. Voor meer info zie Het Grote ADC Student Membership Topic en Tutorial. Die 20% korting is overigens alleen voor Pro machines, op een standaard MacBook is het minder (en waarschijnlijk niet de $99 waard). Hiervoor moet je officieel ingeschreven staan en een aantal papieren faxen, het kan even duren voor je ook daadwerkelijk kan bestellen.
Zo, even al het eerder geposte samengevat en van links voorzien voor de duidelijkheid. Ook handig als iemand later dit topic nog eens tegenkomt ;)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:02
Bij mijn universiteit heeft Surfspot net iets meer korting dan de standaard Apple Onderwijs Store, maar meer dan een tientje ofzo op een macbook scheelde het niet.
^ Precies dat (hetzelfde probleem hier). En je kunt hem niet op een normale manier openmaken om dat op te lossen. RSI probleem zie ik niet zo, maar ik gebruik de muis misschien relatief weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Goed om dit te weten, ga ik mooi gelijk nadat ik geslaagd ben ook een MacBook bestellen. Heb me nu al ingeschreven bij de UT dus dat komt wel goed stel dat ze wel controleren. Kan ik toch al mooi 2,5 maand met Leopard aan de gang voordat ik echt ga studeren. Nu nog slagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-06-2024
Als je docent bent krijg je ook onderwijskorting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:11
Anoniem: 238860 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:50:

Ik ga zéér binnenkort een Apple Macbook 2,4Ghz aanschaffen. Ik zit momenteel in havo 5, bijna geslaagd ik heb me al aangemeld bij Avans hoge school Den Bosch (Werktuigbouwkunde). Kan ik op de een of andere manier in aanmerking komen voor studenten korting? Ik heb heel de site afgezocht, maar er staat nergens echt duidelijk of het zo is of niet.
5 Havo, dat wil zeggen dat je volgend jaar 18 wordt?* Want ik heb even snel gelezen op het topic hier op tweakers van het ADC Student Membership
III. Kom ik in aanmerking voor een ADC Student Membership?
Voor het ADC Student Membership moet je:
• 18 jaar of ouder zijn
• ingeschreven staan bij een hogeschool of universiteit
Dit heeft dus alleen betrekking op jouw vraag als je ook echt voor dat ADC wil gaan, want het scheelt ongeveer 2 tientjes, zo snel uit mn hoofd.

*uit eigen ervaring, ik zit zelf in 6VWO en 17, wordt pas 18 in juli. Met een beetje pech ben je blijven zitten en ben je dus al wel 18 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
ADC student is wat anders dan studentenkorting. ADC is een soort ontwikkelaarslicentie met als een van de voordelen dat je eenmalig grote korting op de Pro hardware krijgt. En een jaar lang gratis updates voor OSX trouwens. Daarvoor gelden veel strengere voorwarden dan voor gewone studentenkorting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238860

Topicstarter
Samengevat:

Stel ik wil studenten korting, dan moet ik online in de "studenten shop" bestellen en dan de naam van mijn toekomstige school op geven. Maar ik koop iets met zo'n prijs toch liever in een winkel (A-Mac Den Bosch), iemand ervaring hiermee? Dus in de winkel zeggen dat je bijna bent geslaagd en volgend jaar gaat studeren, en dan de studenten korting krijgen?

Het gaat hier dus niet om ADC, maar gewoon studenten korting. Dit scheeld al snel 80 -90 euro wat dus een *gratis* Mighty mouse is bijvoorbeeld. Wel de moeite waard om het even met jullie over te hebben dus :P

EDIT: Owja, ben trouwens nét paar daagjes 17 ;)

EDIT2:
Ik heb op de Webshop gekeken, in principe kan ik het hele zooitje gewoon bestellen op de studenten afdeling. Maar stél (ik weet niet of iemand hier ervaring mee heeft?) dat ik mijn studenten data moet tonen, dan heb ik een probleem want officieel ben ik het pas 1 september. Kan ik hiervoor een boete o.i.d. krijgen? En hoe groot schatten jullie de kans dat ik "gepakt" wordt in?

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 238860 op 17-04-2008 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hertog schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:25:
Zoals mijn voorgangers al een beetje zeggen, hangt er van af wat voor korting je wilt:
[ul]
• Bij de Apple Onderwijs Store krijg je een procent of 6 korting. Hier hoef je alleen de naam van de school in te vullen. Apple zou kunnen controleren (dan moet je een bewijs van inschrijving insturen) maar dit heb ik nog nooit daadwerkelijk voor zien komen.
Toen ik een opleiding volgde aan de Grotius Academie en dat opgaf bij de Onderwijs Store, moest ik een kopie van mijn inschrijvingsbewijs faxen. Ga er dus niet zo maar vanuit dat het nooit wordt gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_Br
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-04 11:59
Men controleert waarschijnlijk met steekproeven. Ik heb bijvoorbeeld geen enkel bewijs hoeven overhandigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Als je nu bent ingeschreven krijg je vast wel binnenkort een soort van brief je school waarbij ze melden dat je aanmelding is ontvangen, officieel papiertje van inschrijvingen zal je nog niet hebben, gewoon die brief sturen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-06 17:48
Diesel..

Als je interesse hebt in een mac zou ik hem nu op surfspot bestellen..
Het enige probleem is dat jij niet in kan loggen.. Maar ik wel..
Je krijgt namelijk deze maand 14% korting op een mac.. Wat neerkomt op bijna 200euro korting.. Dan zou een witte Macbook op 1031,73 komen ipv 1199.00..
Mochten je ouders het hiermee eens zijn en jij natuurlijk wil ik je daarbij wel helpen..
Ik heb namelijk al een Macbook Pro gekocht via de store, maar dan in Canada.. :D..
Voorlopig heb ik dus geen nieuwe mac nodig hehe..

Laat maar ff wat weten.. mike the movie at hetemail punt com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:05
mikevdzanden schreef op donderdag 17 april 2008 @ 14:12:
Diesel..

Als je interesse hebt in een mac zou ik hem nu op surfspot bestellen..
Het enige probleem is dat jij niet in kan loggen.. Maar ik wel..
Je krijgt namelijk deze maand 14% korting op een mac.. Wat neerkomt op bijna 200euro korting.. Dan zou een witte Macbook op 1031,73 komen ipv 1199.00..
Mochten je ouders het hiermee eens zijn en jij natuurlijk wil ik je daarbij wel helpen..
Ik heb namelijk al een Macbook Pro gekocht via de store, maar dan in Canada.. :D..
Voorlopig heb ik dus geen nieuwe mac nodig hehe..

Laat maar ff wat weten.. mike the movie at hetemail punt com
Ik wist niet dat het zoveel per instelling kon verschillen. Ik kom op Eur 859,18 voor de goedkoopste Macbook. Heb jij niet gekeken naar het op-een-na-goedkoopste model? Die kost namelijk Eur 1.031,73.

Edit: snap het al, je hebt gekeken naar het model waar de TS om vraagt in zijn OP. Die kost inderdaad 1031 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door L.N. op 17-04-2008 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:05
Sorry, dubbelpost

[ Voor 95% gewijzigd door L.N. op 17-04-2008 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Je zou ook kunnen wachten tot juli/augustus, Appel doet namelijk ook aan Back2School acties, wat vaak een gratis iPod Nano betekend. Als je die verkoopt ben je toch weer een euro of 130 goedkoper uit, of je hebt een gratis iPod ;)

Daarnaast moet je er ook even goed nadenken over AppleCare, je laptop zal toch 4 jaar mee moeten, en als ie dan in het tweede jaar stuk gaat ben je toch aardig de sjaak zonder AppleCare, je hebt dan maar 1 jaar garantie. AppleCare kan je trouwens ook nog binnen een na aanschaf van de laptop kopen, dus je kan de aanschaf daarvan ook even uitstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-06 17:48
AppleCare koop je niet bij apple.. EBAY! Scheelt je weer eens een honderd of 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Hmm, ik lees dat AppleCare gewoon een code is die je dan online kan invullen. Alleen op de Europese eBay scheelt het amper, misschien een paar tientjes, op eBay.com wel, maakt dat nog uit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik heb mijn Applecare coupon ook uit de VS (eBay) gehaald. Scheelde me 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Mooi! Op eBay kan je het van verkopers met goede rating voor een dollar of $200 krijgen, 125 euro dus. Online op Apple Education Store zou het me 265 euro kosten, zeker de moeite waard. Ga vrijwel zeker voor een standaard MacBook nu, 4GB geheugen hier ergens in Nederland regelen, AppleCare van eBay, en ik heb een laptop met 3 jaar garantie, veel geheugen en een gelikt OS voor een euro of 1100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFRtje
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-06 08:40
Waarom wachten jullie niet tot eind augustus met je aankoop? Er is een grote kans (zie het grote topic van MBP met reply's bijv. van mij) dat de huidige MBs en MBPs tegen die tijd geupdate zijn, wellicht met een iets ander design. Ik zit in hetzelfde schuitje als jullie (bijna geslaagd, ingeschreven bij uni en mbp aankoop binnenkort voor de studie) maar ik zou het super k*t vinden als mijn mbp over een paar maanden niet meer de nieuwste is, simpelweg omdat ik niet kon wachten.

Sorry voor de offtopic maar ik wilde het toch even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Heb je op zich een punt, maar ik zal die laptop zo'n 4 jaar gebruiken, dus er komen sowieso wel nieuwere modellen, daar is niks tegen te doen. Daarnaast geloof ik niet zo in al die Apple sites, heb het de laatste jaar rond de iPhone gevolgd en nog geen cent van al die onzin die ze schrijven is uitgekomen, Apple weet wel hoe ze zaken geheim moeten houden. Ik vind de MacBook er strak uit zien, en zal sowieso wel snel genoeg zijn. Die link van je praat over juni, en rond die tijd ben ik van plan hem aan te schaffen, dus kan het nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
SFRtje schreef op donderdag 17 april 2008 @ 17:00:
Waarom wachten jullie niet tot eind augustus met je aankoop? Er is een grote kans (zie het grote topic van MBP met reply's bijv. van mij) dat de huidige MBs en MBPs tegen die tijd geupdate zijn, wellicht met een iets ander design. Ik zit in hetzelfde schuitje als jullie (bijna geslaagd, ingeschreven bij uni en mbp aankoop binnenkort voor de studie) maar ik zou het super k*t vinden als mijn mbp over een paar maanden niet meer de nieuwste is, simpelweg omdat ik niet kon wachten.

Je MBP is over een paar maanden sowieso niet meer de nieuwste, of je hem nou morgen koopt, of over 4 maanden. Als je een dergelijke redenering aanhoudt, kan je wachten tot je een ons weegt.
Eind augustus is nog een eind weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-04 10:18
SFRtje schreef op donderdag 17 april 2008 @ 17:00:

Het is zeker een interessant punt, en wachten kan natuurlijk altijd, want eigelijk zijn de macbooks en macbook pros al zojuist geüpdate, alleen het design natuurlijk niet. Ik persoonlijk heb het ook lastig, ik ga er ook als student een kopen deze zomer, alleen om veel te besparen. (ik heb niet zoveel geld ;)) en nu ik ook niet werk, wordt het bezuinigen op elke € die ik maar zie.

Maar hoe langer ik wacht, hoe eerder de volgende update er is, maar omdat ik waarschijnelijk wel een pro ga kopen en dus zowieso de blits wil maken moet ik natuurlijk wel het nieuwste design hebben. Heel eerlijk heb ik al zoveel geruchten gehoort dat ik er bijna geen een meer durf te kopen voordat hij gewijzigt is, maar als er geen aankondiging is gedaan voor een datum -+ begin augustus ga ik er gewoon een aanschaffen.

Ik ga overgens gebruik maken van ADC. dat is gewoon een must als je een pro gaat aanschaffen. je boekt de kortingen van surfspot en dergelijke echt hard eruit :9 Alleen wel lastig dat ik daarvoor 18 jaar moet zijn, ik wordt pas halverwege augustus 18.

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFRtje
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-06 08:40
Sjoewe schreef op donderdag 17 april 2008 @ 19:30:
[...]

Je MBP is over een paar maanden sowieso niet meer de nieuwste, of je hem nou morgen koopt, of over 4 maanden. Als je een dergelijke redenering aanhoudt, kan je wachten tot je een ons weegt.
Dat klopt zeker in computerland maar de meeste mensen in dit topic zullen hun laptop gebruiken voor hun studie die pas begin september begint.. Nu is die laptop helemaal nog niet nodig (maak eerst maar even die examens :P ). Koop gewoon een +- 2000 euro laptop als je er echt één nodig hebt. Het is namelijk zo zonde om te zien dat je laptop opeens keihard in waarde is gedaald :) .

Ik zelf zal óf na een update óf, als die er niet komt, midden augustus mijn MBP via ADC aanschaffen.

Ps. Ach, eigenlijk zal je nooit een miskoop doen met MBPs ;) .

[/offtopic]

[ Voor 6% gewijzigd door SFRtje op 17-04-2008 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-04 10:18
Ik heb het ook al gezien, de MBP zijn nu eigelijk al goed genoeg, maar het is zo naar als je net weer de 'oude' hebt, want dan voel je je een beetje opgelicht.

Vorig jaar kocht een vriend een MB core duo, twee weken later waren de core 2 duos erin gezet :?

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

Als je gaat redeneren met nog even wachten en in waarde dalen, hou dan asjeblieft op met -iets- te kopen, maakt niet uit wat, ook al is het een brakke acer.

Computers dalen -altijd- in waarde als ze gebruikt worden.
En computers verouderen -altijd-.
Ook de MacBook Pro.

Ik heb nu zelf iets meer dan een jaar een MacBook (goedkoopste model, zie sig geloof ik) en ik ben er nog steeds hartstikke tevreden over.
Ding trekt rustig 4 VM's in VMWare Fusion tegelijk, en dan ook nog +/- 20 andere apps open.

Wees niet bang dat je computer veroudert of in waarde daalt, dat doet 'ie toch wel.
Als jij nu graag je MBP wil, koop dan nu die MBP.
Als je altijd het mooiste en het nieuwste wil dan kun je wel heen en weer blijven rijden tussen de winkel en je huis.

En dan nog iets: Als je echt de blits wil maken, koop dan een MacBook Air. Als je ziet wat voor reacties ik met m'n gewone MacBook soms al krijg...

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:11
En je bent zeker niet de enige, ik wacht ook, en koop dan op een goedkoop mogelijke manier de nieuwste. Tsjah, kieskeurig, net als de rest :)
Pagina: 1