Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CSS] PNG, transparantie, <a>/onclick

Pagina: 1
Acties:

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-11 21:38
Ik ben al een tijdje aan het proberen, en ook al aan het zoeken geslagen, maar ik kom er niet helemaal uit.

Ik ontwikkel een aantal websites die ergens lokaal gedraaid gaan worden, en ik ontwikkel nu dus alleen voor 1 enkele browser: Opera (offtopic: waarom Opera vraag je? De sites worden 'mini-applicaties', waarbij ik veel met JS en SVG ga doen en Opera [9.5] heeft nu echt een van de betere [beste?] SVG implementaties).

Nu wil ik wat links neerzetten in de vorm van plaatjes, waarbij de transparante delen van de PNG plaatjes _niet_ klikbaar moeten zijn.... Ik krijg het maar niet voor elkaar. Is dit standaard niet mogelijk in Opera/Firefox? Kan je het wel op een of andere manier voor elkaar krijgen?

Whoo-ah.

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-07 02:32
Ik ben bang dat dit (klik) het "beste" is waar je op uit kan komen.

• gavro
whoah.... areas maken van landen, ouch, das nog eens een tijdrovend klusje...

Whoo-ah.

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-06 15:56
Met programma's zoals Dreamweaver kan je gewoon op het plaatje de area's met punten defineren op de WYSIWYG manier.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 23:16

TeeDee

CQB 241

Nu je toch over SVG begint, kan je de maps niet op basis van SVG zelf maken? Ik bedoel, daar zijn punten / coördinaten etc. van op te vragen.

Bijvoorbeeld iets als: http://chris.vandenberghe.org/travel/ (volgens mij kan je daar zelfs het hele SVG gedeelte 'lenen'). Hier staat je hele map in SVG.

[ Voor 44% gewijzigd door TeeDee op 16-04-2008 21:35 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

met een xsl zou je denk ik svg wel kunnen transformeren naar een nette image map.

• gavro
Heren (en dames?? sorry!) dank voor de reacties, SVG was zeker een goed idee, en daar ben ik ook mee aan de slag gegaan. Bij nader inzien is een xsl transformatie helemaal niet nodig, aangezien de graphics (wereldkaart met de landen die er toe doen los) nu aangeleverd zijn als AI. Een simpele export naar SVG en het het aanpassen van die SVG met wat styling en javascripts en alles is good to go!

muchos gracias!

Whoo-ah.

Pagina: 1