kan ik een overschreven bestand usb stick terugkrijgen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvddonk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-06 09:34
ik heb per ongeluk een word-bestand overschreven op mijn usb-stick. Nu staat dus de oude versie erop ipv mijn nieuwste versie. Kan ik dat overschreven bestand nog terug krijgen??
het gaat om mijn eindonderzoek voor school van heel veel bladzijden, dus als ik dat weer helemaal opnieuw moet doen dan ben ik echt de klos:(

weet iemand dus of en hoe ik een overschreven bestand terug kan krijgen van de usb-stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:47

MsG

Forumzwerver

Probeer eens wat recovery tooltjes.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-07 15:42
Helaas, vrees ik. Als je de oude had opgeslagen en vervolgens de nieuwe verwijderd, dan waren de bestanden niet over elkaar heen gezet. Op deze manier werd eerst de ene versie verwijderd en daarna de andere er overheen gezet. Met flashgeheugen is bij overschrijving, in tegenstelling tot bij magnetische opslag, einde verhaal. Nergens een iets oudere versie, desnoods in je Tempfiles?

[ Voor 13% gewijzigd door Z-Dragon op 16-04-2008 22:57 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Is het neit meer terug te halen op de pc waar je het op geschreven hebt? Overschrijven is idd einde verhaal. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvddonk
ik weet eerlijk gezegd niet zo goed waar ik moet zoeken. ik heb steeds op de laptop gewerkt en dan rechtstreeks opgeslagen op de usb stick, omdat ik vaak op school ook op verschillende pc's zit.
ik wilde toen het bestand op mijn vaste pc zetten waar een oudere versie op stond, maar heb toen per ongeluk de oude versie op mn usb gezet waarbij degene die er op stond overschreven is ipv dat ik die van mn usb op de vaste pc heb gezet, echt heel dom:S
ik weet dus niet zo goed waar ik moet zoeken in de tempfiles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-07 21:48
Je zou dit kunnen proberen (zelf heb ik geen ervaring ermee)
http://www.doc-regenerator.com-http.com/

Er staat dat er ook overschreven bestanden kunnen worden gerecovered en het is try before you buy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 13:22

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Z-Dragon schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:17:
Helaas, vrees ik. Als je de oude had opgeslagen en vervolgens de nieuwe verwijderd, dan waren de bestanden niet over elkaar heen gezet. Op deze manier werd eerst de ene versie verwijderd en daarna de andere er overheen gezet. Met flashgeheugen is bij overschrijving, in tegenstelling tot bij magnetische opslag, einde verhaal. Nergens een iets oudere versie, desnoods in je Tempfiles?
Niet helemaar waar. DOor de de wear leveling probeert de USB nooit 2x achter elkaar op dezelfde plek te schrijven. Echter de kans dat je een volledig correct document terugvind is helaas niet zo heel groot.

De tip blijft wat recovery tooltjes to proberen te gebruiken.

Ik vind het wel vreemd dat je van zo'n belangrijk bestand voor je dit niet op meer plaatsen schrijft. Ook een usb stick gaat wel eens kapot(ervaring: bij mij gemiddeld even vaak als mijn harde schijven, die het echter neit zo zwaar te verduren krijgen)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2dekker
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-07 12:43
Of probeer anders eens Recuva te draaien over de USB Stick en kijk eens wat je vind.
Als ik (zojuist gedaan) op mijn USB Stick dit programma draai kom ik erg veel bestanden tegen met de status "Excellent" tegen die ik vervolgens ook gewoon terug kan halen.

Zoals de oude wijzen altijd zeggen... "Baat het niet, dan schaad het niet"... (8>

Common sense is so rare, it should be classified as a super power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvddonk
oh bedankt allemaal voor jullie reacties, het is gewoon gelukt met behulp van de nodige programma's!
echt heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07 08:15

mace

Sapere Aude

En we hebben een wijze les geleerd niet?

DENK AAN DE BACKUPS!!!

[ Voor 8% gewijzigd door mace op 16-04-2008 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 13:22

leuk_he

1. Controleer de kabel!

met ^^^^^
mvddonk schreef op woensdag 16 april 2008 @ 23:10:
het is gewoon gelukt met behulp van de nodige programma's!
Welk programma was de gelukkige? Kan wellicht de volgende die search gebruikt hier hulp aan hebben. .

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvddonk
eerst de recuva om bestanden terug te halen van de usb-stick
word bestand was wel beschadigd-> niet meer leesbaar dus, omdat ie natuurlijk overschreven was
daar heb ik toen advanced word repair voor gebruikt en toen was het weer leesbaar!
gelukkig!
Pagina: 1