timout NIC tijdens opstarten Win98??

Pagina: 1
Acties:

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Misschien is dit wel een stomme vraag, maar ik heb gezocht in het archief hier en heb niks gevonden dus ik vraag het toch maar:

Sinds ik een netwerkkaart heb geinstalleerd (voor kabel-internet) doet m'n computer er GIGANTISCH lang over om op te starten. Niet dat het een ramp is, maar ik vind het toch vreemd. Terwijl 'ie nog in dos zit houdt de hardeschijf op met ratelen en blijft stil voor ongeveer 1 tot 2 minuten...alsof m'n netwerk kaart een netwerk probeert te pingen op verschillende poorten en dan een timeout krijgt(dit is ook maar mijn theorie hoor, ik weet het ook niet zeker).

Dit stille moment tijdens het opstarten had 'ie voordat ik m'n netwerkkaart had geinstalleerd nooit. Ik heb al een keer format c: gedaan en de hele boel opnieuw geinstalled maar zonder succes.

Als je kan helpen: DANK JE!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
Krijgt die kaart z'n IP toevallig via DHCP? Dat kan wel eens ff duren... en ja, Windows wacht daar op.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Miletos
  • Niet online
Uhm, hmmm, DHCP klinkt me wel bekent in de oren :) Kan je misschien wat meer uitleg geven, ik heb totaal geen ervaring met netwerken...

Ik heb casema kabel internet met een com21 modem die werkt met het PPPoE protocol (net zoals de meeste ADSL providers gebruiken)

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:03

Harrie

NederVlaming

Misschien een vast IP toewijzen? :?
Of moet je die van je provider krijgen? :?

• Miletos
  • Niet online
Op zondag 18 februari 2001 14:04 schreef philippi14 het volgende:
Misschien een vast IP toewijzen? :?
Of moet je die van je provider krijgen? :?
Ik krijg iedere keer een andere IP als ik verbind dus dat zal dan wel provider toegewezen zijn...ik heb zelf nooit een IP ingestelt.

Maar het probleem is, ik heb deze pauze tijdens het opstarten ook als ik nog niet de PPPoE inbel client heb geinstalleerd. Dus ik denk echt dat het probleem bij de netwerk kaart ligt.

Verwijderd

Ik heb ook hetzelfde probleem met een WiseCom ethernetkaart. Ik denk dat het niet aan de netwerkkaart ligt, maar aan win98 zelf. Win2000 of ME zou daar geen problemen mee mogen hebben, aangezien ze sneller opstarten.

• Miletos
  • Niet online
Probleem opgelost!

Je moet gewoon een IP adres toewijzen aan de kaart. Als je verbind met internet dan krijgt 'ie automatisch een andere :)

-configuratie scherm>Netwerk
-1e tab: TCP/IP -> [je netwerk kaart] (NIET KIEZEN VOOR Network Telesystems P.P.P.o.E!!)
-dubbelklik
-nu stel je daar een IP in
-reboot
-en zie: geen pauze meer! HOERA! ;)
Pagina: 1