Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225698

Topicstarter
He dudes ik heb onlangs een MSI DVB-T USB met afstandsbeding aangeschaft om via mijn laptop Ned 1, 2 en 3 te kunnen kijken. Ik heb reeds mijn kabel opgezegd, omdat ik het zonde vind om 17 Euro op tafel te leggen voor iets wat gratis kan. Kijk maar naar Duitsland en Engeland zelfs Belgie is gratis.

Alleen heb ik een probleem met de ontvangst; heb 0 kanalen kunnen binnen slepen terwijl Ned 1, 2 en 3 free to air kanalen behoren te zijn. Via de megeleverde software kan ik zoeken naar kanalen maar geen geluk. Weet iemand hoe dat kan? Eerst beneden geprobeerd toen boven, toen voor de raam te gaan staan toen boven op de televisie. Ik heb nog net niet ondersteboven geprobeerd :+ ...maar helemaal niks, nada :O

Dus is het mogelijk dat sommige gebieden nog geen DVB-T ontvangst mogelijk is? Ik woon in een gebied waar KPN Digitenne nog steeds niet verkrijgbaar is. Namelijk in de 6de stad van Nederland...kun je nagaan hoe wij hier achter gesteld worden :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-05 20:55
Digitenne is de enige Nederlandse DVB-T service in Nederland. Als digitenne nog niet beschikbaar is in jouw woongebied is er dus geen DVB-T zender en zal dit ook niet werken. Welke stad is trouwens de 6de van Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:37

aip

dtech schreef op woensdag 16 april 2008 @ 19:21:
Digitenne is de enige Nederlandse DVB-T service in Nederland. Als digitenne nog niet beschikbaar is in jouw woongebied is er dus geen DVB-T zender en zal dit ook niet werken. Welke stad is trouwens de 6de van Nederland?
Offtopic:

Tilburg?

Ontopic: weet je zeker dat je - bijvoorbeeld buitenshuis - ook geen ontvangst hebt? De ontvangst is, zo valt mij op, op veel plaatsen binnenshuis niet al te best (en da's mild uitgedrukt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-05 16:52
Ik woon in de 12e stad (denk ik) van Nederland, en ik kan wel DVB-T zenders ontvangen, maar helaasch alleen duitse ! De nederlandse zenders zitten idd op digitenne, en daar moet je voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-05 20:55
MEN-O schreef op woensdag 16 april 2008 @ 19:29:
Ik woon in de 12e stad (denk ik) van Nederland, en ik kan wel DVB-T zenders ontvangen, maar helaasch alleen duitse ! De nederlandse zenders zitten idd op digitenne, en daar moet je voor betalen.
Niet voor Nederland 1, 2 en 3. Ook in jouw woongebied zend KPN dus kennelijk nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik heb pas ook een USB DVB-T stickje gekocht. Hij vind de kanalen wel, maar het signaal is zo zwak (10% ongeveer) dat ik niks kan kijken of luisteren. Nu is de antenne er bij ook absurd klein (10 a 15cm, spriet antennetje op voetje) dus ik denk dat het daar vooral in zit.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb buiten de stadsgrenzen wel 13 free to air kanalen binnen kunnen hallen. Het gaat om 3 TV kanalen en 10 radio kanalen. Zeer goed ontvangst richting het noordelijk deel van mijn stad. Zodra ik thuis ben en de kanalen wil bereiken c.q. wil bekijken.......... :( één en al kommer en kwel :(

I HATE KPN; I HATE THEM SO MUCH…..in dropen en onbewoonde gebieden zoals Enschede, Twello, Hengelo, Groningen etc. hebben ze gewoon bereik (en zelfs om te zwijgen over glasvezel)……...waarom 6de stad van Nederland niet? Amateurs die KPN :( !

Als iemand het snapt, dan heeft hij recht de jackpot van 14,5 miljoen te winnen. Althans als ze zo eerlijk zijn om de onverkochte loten niet mee te laten doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-05 02:13

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Waarschijnlijk heb je nu een passieve antenne?

Misschien kun je een 'actieve/buiten' antenne regelen voor een paar tientjes (of iemand aan laten vragen bij KPN die `m eigenlijk niet nodig heeft, dat is nl. gratis).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Michael Knight schreef op donderdag 17 april 2008 @ 02:41:
Waarschijnlijk heb je nu een passieve antenne?

Misschien kun je een 'actieve/buiten' antenne regelen voor een paar tientjes (of iemand aan laten vragen bij KPN die `m eigenlijk niet nodig heeft, dat is nl. gratis).
Ik denk, dat die losers van KPN, niet langs komen! Ik ben toch al langer van plan om een DREAMBOX aan te schaffen. Tevens ken ik een dude, om in die dudes zijn bewoordingen te blijven, zijn 'domein' c.q. beroep van heeft gemaakt. Alle zenders getricked en ongetricked voor nada te krijgen is.

I HATE KPN LOSERS :(

Modbreak:Gelieve te stoppen met "patsen" met je warez

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 02-05-2008 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

wat de *piep* bedoel je?
Dat KPN encrypted uitzend is logisch, die moeten toch geld verdienen om de uitzendrechten weer in te kunnen kopen.
Dat jouw stickje niet in staat is om de signalen goed op te vangen is niet hun schuld.
In Nederland zijn er ook nog regels voor de maximale zendsterkte op bepaalde frequenties, dus als je niet lekker ontvangt moet je gewoon een betere antenne hebben.
Meteen ongefundeerd op KPN gaan lopen schelden is een beetje lame, vind je niet?

[ Voor 9% gewijzigd door McKaamos op 17-04-2008 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het kan soms ook helpen om de antenne zo hoog mogelijk te zetten bij het raam (op een kast ofzo). Dat is bij de usb-stick van mij ook de enige mogelijkheid om uberhaupt beeld te krijgen (in Groningen centrum, wat volgens jou zo'n onbewoond gebied is met goed bereik :+).
Als ik de antenne een centimeter verschuif valt het beeld al weg. Best gevoelig spul dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 07:51
Betere antenne aanschaffen, probleem opgelost.
Ik zit hier ook in een hoekje van Oost-Brabant, officieel ook geen dekking en dat is met de standaard antennetjes ook zo.
Heb nu dit ding voor m'n raam staan:
Afbeeldingslocatie: http://www.nedis.nl/images/products/ANT%20100-KN.JPG

Verdient geen schoonheidsprijs, maar het werkt perfect!!
Overigens zijn er ook "design"-dingetjes die als het goed is hetzelfde resultaat leveren maar er wat mooier uitzien, bijv:
Afbeeldingslocatie: http://www.nedis.nl/images/products/KN-DVBT-IN50.JPG

Ga eens langs bij de lokale elektronicazaak, zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-03 22:57
1) De standaard mini-antenne is geloof ik minder goed dan de Funke V2 actieve antenne, die veel beter werkt, zie ook www.kpn.com bij de apparatuur.

2) Buiten dekking heeft niet altijd met Ned 1/2/3 te maken: deze worden namelijk ook door extra steunmasten uitgezonden.
Hier is een lijst met de zenders:
http://home.planet.nl/~pl...ders%20in%20Nederland.pdf

3) KPN is bezig om het dekkingsgebied uit te breiden. Voor 2007 was eigenlijk alleen de randstad gedekt, tijdens 2007 zijn de meeste zendmasten geplaatst op die kaart, en dit jaar zullen er een zooi extra antennes worden geplaatst. Zoals je ziet, ook in de buurt van tilburg.

Verder vind ik je erg flamerig..
…..in dropen en onbewoonde gebieden zoals Enschede, Twello, Hengelo, Groningen etc. hebben ze gewoon bereik
Dit soort uitspraken maken je niet geliefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
HyperioN. schreef op donderdag 17 april 2008 @ 18:11:
Betere antenne aanschaffen, probleem opgelost.
Ik zit hier ook in een hoekje van Oost-Brabant, officieel ook geen dekking en dat is met de standaard antennetjes ook zo.
Heb nu dit ding voor m'n raam staan:
[afbeelding]

Verdient geen schoonheidsprijs, maar het werkt perfect!!
Overigens zijn er ook "design"-dingetjes die als het goed is hetzelfde resultaat leveren maar er wat mooier uitzien, bijv:
[afbeelding]

Ga eens langs bij de lokale elektronicazaak, zou ik zeggen.
Thanks dude maar ik ga dat 'ding' niet voor mijn raam zetten :X . Wat zullen de mensen uit de buurt wel niet denken? Dat ik contact probeer te leggen met buitenaardse wezens of zo? Ik hou het op een DREAMBOX. Lijkt mij een stuk veiliger voordat ik buitenaardse wezen op me dak krijg met dat ding! En dat designing stuff gedoe van deze tijd, is 3 x niks; als het stuk gaat ben je de klos. Als is vast gelijmd i.p.v. vast geschroevd.
Samopsa schreef op donderdag 17 april 2008 @ 18:12:

[...]
Dit soort uitspraken maken je niet geliefd.
Dude ik denk dat het me helemaal geen worst kan schelen of iemand mij lief vindt of niet. Want de feiten liegen er niet om. Tenzij koeien en weilanden ook mee telen als bewoond gebied. Ik zie het al voor me koeien die naar de publieke omroepen loeien. Rijmt ook nog O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Wat is het doel van dit topic dan? Je ongenoegen uiten of een oplossing vinden?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
TS is een maatschappelijk teleurgestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GhandiHarder
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:42
Michael Knight schreef op donderdag 17 april 2008 @ 20:14:
Wat is het doel van dit topic dan? Je ongenoegen uiten of een oplossing vinden?!
Helemaal mee eens. TS mag wel eens op z'n taalgebruik letten. Met "I HATE KPN" kom je nergens. En hoezo denk je dat met je geweldige DREAMBOX je wel eeneens ontvangst hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 07:51
Anoniem: 225698 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 20:09:
[...]

Thanks dude maar ik ga dat 'ding' niet voor mijn raam zetten :X . Wat zullen de mensen uit de buurt wel niet denken? Dat ik contact probeer te leggen met buitenaardse wezens of zo? Ik hou het op een DREAMBOX. Lijkt mij een stuk veiliger voordat ik buitenaardse wezen op me dak krijg met dat ding! En dat designing stuff gedoe van deze tijd, is 3 x niks; als het stuk gaat ben je de klos. Als is vast gelijmd i.p.v. vast geschroevd.
Ik geef je alleen maar de oplossing hoor, een iets aardigere toon mag dus wel. Ohja, hate to burst your bubble; maar de Dreambox is net zo goed gewoon een receiver. Je zult dan net zo goed een fatsoenlijke antenne nodig hebben.
Dude ik denk dat het me helemaal geen worst kan schelen of iemand mij lief vindt of niet. Want de feiten liegen er niet om. Tenzij koeien en weilanden ook mee telen als bewoond gebied. Ik zie het al voor me koeien die naar de publieke omroepen loeien. Rijmt ook nog O-)
Je opent het topic om geholpen te worden toch? Dan mag je best een beetje een fatsoenlijke toon aanslaan tegen je mede-forumgebruikers. Op zo'n manier is het niet bepaald uitnodigend om je nog een behulpzame reply te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Blijkbaar zijn er mensen die van de DVB-T techniek wonderen verwachten. Welnu: wonderen bestaan niet.

Bedenk eens of je met dezelfde antenne, op dezelfde plaats, en op dezelfde afstand van de zender met een analoge zender en een 'klassieke' analoge tv goede ontvangst gehad zou hebben.

Tot de verkabeling in de jaren '80 stond op *ieder* woonhuis een 5 meter hoge TV mast met grote harken van antennes. TV's hebben nu eenmaal veel radiosignaal nodig voor goede ontvangst.

DVB-T heeft dat wel iets verbeterd, maar niet heel spectaculair. Een goede (buiten)antenne is soms (vaak?) gewoon nodig.

Je daartegen verzetten is nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
joopv schreef op donderdag 17 april 2008 @ 20:26:
Blijkbaar zijn er mensen die van de DVB-T techniek wonderen verwachten. Welnu: wonderen bestaan niet.

Bedenk eens of je met dezelfde antenne, op dezelfde plaats, en op dezelfde afstand van de zender met een analoge zender en een 'klassieke' analoge tv goede ontvangst gehad zou hebben.
Niet mee eens... met dat oude analoge spul kon je vaak nog wel een half signaal opvangen, dus met wat ruis er doorheen, maar het is wel te volgen. Bij DVB-T is het alles of niets, waardoor je veel meer moeite moet doen om beeld te krijgen. Bij een draagbaar apparaat zoals een laptop met usb-ontvanger is dat heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Samopsa schreef op donderdag 17 april 2008 @ 18:12:
2) Buiten dekking heeft niet altijd met Ned 1/2/3 te maken: deze worden namelijk ook door extra steunmasten uitgezonden.
Hier is een lijst met de zenders:
http://home.planet.nl/~pl...ders%20in%20Nederland.pdf
Volgens mij klopt die informatie niet in jouw PDF file want er staat en ik ga qouten:

"zwart: hier wordt het volledige Digitenne pakket uitgezonden: (zenderlokatie: UHF kanaal bouquet 1,2,3,4)" Dat zou betekenen dat ik Digitenne zou ontvangen.....ben naar de Primafoon geweest en heb zo'n loser gesproken en kon mij inderdaad vertellen dat ik het pakketje van hun niet moest aanschaffen. En dat de free-to-air kanalen ook kon vergeten wat die zou ik ook niet kunnen ontvangen. Dus heel die PDF file klopt voor geen jota!

Trouwens dat gedoe over Groningen en Enschede etc. was ter illustratie gewoon c.q. ter kennisgeving meer niet. Of is een sarcastische opmerking ook al verboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Anoniem: 225698 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 20:36:
[...]

Volgens mij klopt die informatie niet in jouw PDF file want er staat en ik ga qouten:

"zwart: hier wordt het volledige Digitenne pakket uitgezonden: (zenderlokatie: UHF kanaal bouquet 1,2,3,4)" Dat zou betekenen dat ik Digitenne zou ontvangen.....ben naar de Primafoon geweest en heb zo'n loser gesproken en kon mij inderdaad vertellen dat ik het pakketje van hun niet moest aanschaffen. En dat de free-to-air kanalen ook kon vergeten wat die zou ik ook niet kunnen ontvangen. Dus heel die PDF file klopt voor geen jota!

Trouwens dat gedoe over Groningen en Enschede etc. was ter illustratie gewoon c.q. ter kennisgeving meer niet. Of is een sarcastische opmerking ook al verboden?
Als je even kijkt zie je dat GEEL een GEPLANDE zender is. die is dus nog niet in de lucht. Deze PDF file klopt exact, ik kan het weten, ik werk voor digitenne. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Anoniem: 225698 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 20:36:
[...]

Soms hebben die 'losers' al praktijkervariung van vorige klanten in de betreffende omgeving die het setje eerder hebben teruggebracht... dan moet je alleen maar blij zijn dat ze zo 'sneu' zijn een dergelijk pakket af te raden.. |:(

edit; dit is ietwat 'sarcrastisch' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Ook leuk dat die losers je vertellen om het niet aan te schaffen en je je vervolgens druk gaat maken dat het met een kleinere passieve antenne niet goed werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Samopsa schreef op donderdag 17 april 2008 @ 20:39:
[...]

Als je even kijkt zie je dat GEEL een GEPLANDE zender is. die is dus nog niet in de lucht. Deze PDF file klopt exact, ik kan het weten, ik werk voor digitenne. :)
Waarom sluiten ze dan een grote stad niet aan op Digitenne? Terwijl er een toren staat van meer dan 140 meter hoog! Ik ken dudes die wel zo'n pakket hebben besteld en thuis hebben gekregen.

Waarom meldt KPN niet dat het toch niet gaat werken? Nog een veel grotere zonde is, is dat ze een complete stad van meer dan 205.000 mensen verstoten van Free-to-Air kanalen! Nou antwoord mister 'Digitenne'. Je zal niet veel vrienden maken hier in deze stad :P

Als die dudes daar bij KPN woord hadden gehouden dan waren wij al aangesloten want op de site van KPN stond letterlijk 'medio 3de kwartaal 2007'! Dan kon ik met me "stickje" wel gewoon de free-to-air kanalen ontvangen! Ik ben geen TS geval want de echte TS gevallen zitten allemaal in Den Haag. Om nog concreter te zijn Maanplein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Omdat ze dat dus WEL gaan doen, het staat gepland. Dat de data niet kloppen kan gebeuren. Waarom wil je het zo graag terwijl het je duidelijk zo erg frustreert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Samopsa schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:24:
Omdat ze dat dus WEL gaan doen, het staat gepland. Dat de data niet kloppen kan gebeuren. Waarom wil je het zo graag terwijl het je duidelijk zo erg frustreert?
FREE-to-air magic words like free never die ;)

Als het toch gratis is waarom niet. Nu heb ik helemaal geen alternatief om tijdelijk naar de TV te kijken, totdat ik mijn DREAMBOX heb. Daarom ben ik zo pissig op die gasten, ik wordt nu verstoten van nieuws waar ik recht op heb (trouwens iedere Nederlander)!

Alleen omdat daar losers zitten die beslissen wat waar komt en waar de prioriteiten liggen. Blijkbaar maakt het hen niet uit dat het de 6de stad van het land is en al helemaal geen schaamte om z.s.m deze stad aan te sluiten :( Zie die kaart van Agentschap Telecom maar http://www.agentschap-telecom.nl/dav/index.html Zelfs steden van minder dan 30.000 inwoners zijn aangesloten....gewoon ongelofelijk dit is echt bizar! Zo bizar dat de honden er de brood niet van lusten! Snap ook niet waarom er überhaupt de gemeente niet in aktie komt! Ik als stadsbewoner kan me hier behoorlijk aan ergeren dat de gemeente dit niet aankaart :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Nog even een opmerking, ik zit in Zwolle, in het zuiden van de stad staat een enorme TV mast met mooie rooie lampjes er op die je in de avond perfect kan zien van mijlen ver.
Ik zit hier in huis met een piepklein passief antennetje op een USB stick en haal 10% signaal. Is ook niet zo gek, want de antenne is piepklein. KPN weet dat dat niet lekker werkt en bied dan ook allerlei booster antennes aan voor verbetering van de ontvangst.
Hell, toen ik nog analoog TV keek had ik ook brak signaal met een enorme binnen antenne bovenop m'n TV. (2 sprieten van een cm of 50 lang)

Gek is het dus niet. Dat de KPN Primafoon winkel je een USB stickje afraad is ook niet zo gek, want ze zijn bekend met het fenomeen TV signalen via de ether. De signaalsterkte was altijd al een heikel punt en dat is het nogsteeds. Standaard setjes van Digitenne werken dan ook niet (ook kleine antenne) tenzij je er dus een dikke antenne aan hangt (met booster of gewoon een high-gain directionele antenne)

Weet je dat als je Dreambox binnenkomt je mogelijk nogsteeds bagger signaal hebt en je alsnog een dikke antenne op je dak moet mikken?

[ Voor 6% gewijzigd door McKaamos op 17-04-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
McKaamos schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:53:
Weet je dat als je Dreambox binnenkomt je mogelijk nogsteeds bagger signaal hebt en je alsnog een dikke antenne op je dak moet mikken?
Ja, klopt ik krijg een schotel van ongeveer 10 cm doorsnee. En ja ik ga ook gecodeerde kanalen ontvangen waar je normaliter voor moet betalen. Als je interesse hebt mail me kan ik je voorstellen aan die dude. Die heeft daar kaas van gegeten en weet precies waar hij het over heeft.

Als de overheid het goed vindt dat de kabelaars en de KPN ons geld aftroggelen waar ze in het buienland krom van het lachen liggen omtrent gang van zaken hier, dan maar underground.....het mooiste van alles, is dat het ook nog legaal is! Is toch zotte dat je moet betalen voor standaard TV terwijl in de ons omringende landen gewoon gratis is!

Modbreak:Gelieve te stoppen met "patsen" met je warez

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 02-05-2008 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Anoniem: 225698 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 21:53:
[...]
Waarom sluiten ze dan een grote stad niet aan op Digitenne? Terwijl er een toren staat van meer dan 140 meter hoog! Ik ken dudes die wel zo'n pakket hebben besteld en thuis hebben gekregen.
Omdat Loon op Zand pas recentelijk is gecoördineerd met België en Duitsland. Breda is afgeschermd naar het oosten, Den Bosch en Eindhoven zijn te ver weg. Ergens in de zomer wordt LoZ aangestoken.
Anoniem: 225698 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 21:53:
[...]
Waarom meldt KPN niet dat het toch niet gaat werken? Nog een veel grotere zonde is, is dat ze een complete stad van meer dan 205.000 mensen verstoten van Free-to-Air kanalen! Nou antwoord mister
'Digitenne'. Je zal niet veel vrienden maken hier in deze stad :P

Als die dudes daar bij KPN woord hadden gehouden dan waren wij al aangesloten want op de site van KPN stond letterlijk 'medio 3de kwartaal 2007'! Dan kon ik met me "stickje" wel gewoon de free-to-air kanalen ontvangen!

Ik ben geen TS geval want de echte TS gevallen zitten allemaal in Den Haag. Om nog concreter te zijn Maanplein.
TS betekent op internetfora Topic Starter: degene die ergens over begint. In dit geval ben jij dat dus, versatel_speed. Misschien was je in de war met het begrip TBS?

Hoe dan ook: met een ouderwetsche hark (wel verticaal gepolariseerd) 5 meter boven je dak kun je gegarandeerd Lopik nog binnenkrijgen (familie van me in Rijen krijgt met de oude binnenantenne nog RTV Utrecht). Dat het kleine passieve sprietje zou werken is marketingprietpraat. Daar kun je ook in België, Duitsland en Spanje echt geen DVB-T mee binnenhalen. Alle landen richten hun netwerk in op zg. rooftop-condities. Alleen Nederland (lees: KPN) wil zoveel mogelijk binnenhuisdekking (vergelijk maar met gsm, dat werkt ook niet bij iedereen thuis). Dat betekent veel lage antennes met beperkt vermogen en evt. afscherming). Volgens de RRC-06 worden pas in 2015 alle frequenties vrijgegeven, dus Nederland is afhankelijk van België en Duitsland en zij op hun beurt ook weer van ons. Eén en ander staat uitgebreid op sat4all.

Overigens: het gebruiken van cracks om encryptie te omzeilen is in Nederland wel degelijk strafbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-05 01:58
Dus dit is het scenario:
1) Je koopt een waardeloze antenne zonder je alvorens van de signaal sterkte te vergewissen
2) Je signaal is te zwak en dus waardeloos
3) KPN geeft je gelijk en raad het af
4) Toch is het hun schuld want ze hebben niet voor je gecontroleerd of je het wel kan gebruiken
5) Je kraakt daarom maar het hele commerciele zenderpakket via een schotel.

Please..

Overigens: Je hebt geen recht op nieuws, het is een dienst die ook voor jou beschikbaar is, maar dan helaas even niet via een waardeloze antenne.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-04 05:47
Wat een heerlijk topic is dit zeg! _/-\o_ Ik was dus eigenlijk op zoek naar een DVB-T stick voor de laptop om op vakantie in Frankrijk naar de Olympische Spelen te kijken. Maar ik begrijp dus dat die meegeleverde korte antenne nooit goed genoeg is om ook maar iets van een kijkbaar signaal binnen te halen? Dan maar gewoon in de kroeg kijken of contact opnemen met die dude van de TS die kaas heeft gegeten van de dreambox :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

kleinelievewolff schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:16:
Wat een heerlijk topic is dit zeg! _/-\o_ Ik was dus eigenlijk op zoek naar een DVB-T stick voor de laptop om op vakantie in Frankrijk naar de Olympische Spelen te kijken. Maar ik begrijp dus dat die meegeleverde korte antenne nooit goed genoeg is om ook maar iets van een kijkbaar signaal binnen te halen? Dan maar gewoon in de kroeg kijken of contact opnemen met die dude van de TS die kaas heeft gegeten van de dreambox :D
Ligt er aan. Ik heb een stickje en binnenshuis haal ik nagenoeg geen signaal. Zodra ik m'n dakraam open (zit op zolder) en de antenne in de raamopening zet heb ik 70% signaal en kan ik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:16

Caveman

whahoehaha

kleinelievewolff schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:16:
Gewoon doen, ik heb een stick van freecom en vorig jaar op vacantie in de ardennen had ik Belgie en Frankrijk Free to Air zenders met de (kleine) standaard antenne.

@TS
Trouwens ik heb een maat in Tilburg wonen, en daar kan ik gewoon ned 1,2 en 3 ontvangen.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Goed nieuws voor "de dude van de TS": Loon op Zand schijnt aangestoken te zijn. Kun je ook zonder de kaas op je droomdoos (zoiets, toch?) gratis kijken naar Ned 1/2/3 + Omroep Brabant.
Pagina: 1