PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
zet eens een film aan waar een vuur gevecht in zit bvb band of brothers (hoeft niet eens DTS te zijn) of download eens een DTS test file. Heb je nu niet gewoon aan staan dat hij van alle inkomende stukken audio DTS maakt ? Ga eens opzoek naar een vinkje waar bij staat Digital only of Digital pass trhoug en vink die aan.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Of hij nu van alle stukken audio DTS maakt, of dat vinkje. Mmmm geen idee ik ga is zoeken.Shunt schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:42:
als ze niet veel lawaai maken zal er waarschijnlijk geen geluid op dat moment uit de achter speakers moeten komen.
zet eens een film aan waar een vuur gevecht in zit bvb band of brothers (hoeft niet eens DTS te zijn) of download eens een DTS test file. Heb je nu niet gewoon aan staan dat hij van alle inkomende stukken audio DTS maakt ? Ga eens opzoek naar een vinkje waar bij staat Digital only of Digital pass trhoug en vink die aan.
Heb even gekeken in die software en wat ik kan instellen is:
DSP modus: None / DSP
Als ik DSP kies kan ik dan kiezen virtual 7.1 of DTS neo pc.
SPDIF uitvoer: Digital audio 44,1/48/96 Hertz, DTS Interactive 5.1 of Dolby Digital Live 5.1
En ik kan het volume per speaker apart instellen.
[ Voor 18% gewijzigd door Operations op 17-04-2008 10:47 ]
PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Programma's die je daarvoor kunt gebruiken: AC3 filter, FFDshow audio decoder, Mediaplayer classic, Powerdvd audio decoder... Bij alllen moet je als output spdif instellen.
AC3 Filter staat er al op en en daar staat alles al op spdif, maar dan zit ik nog steeds een beetje met welke instellingen moet ik kiezen binnen het Xear proggie zelf voor die agrippa kaart.The_nv40_man schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:28:
Wat je nu waarschijnlijk doet is 2 kanaals geluid laten upsamplen naar DTS. Aangezien de bron zelf al een DTS/AC3 soundtrack heeft moet je die echter pass-though sturen naar de Z5500 die er vervolgens de verschillende kanalen uit destileerd.
Programma's die je daarvoor kunt gebruiken: AC3 filter, FFDshow audio decoder, Mediaplayer classic, Powerdvd audio decoder... Bij alllen moet je als output spdif instellen.
Output form binnen AC3Filter staat op:
AS IS
PCM 16 bit.
En verder alles op use SPDIF.
[ Voor 6% gewijzigd door Operations op 17-04-2008 11:49 ]
Okee maar als ik heb in Xear dan op DTS 5.1 zet, dan zou die toch ook de mp3s (2 kanaals bron) om moeten zetten naar 5.1? Las namelijk overal dat deze kaart dat kon. En heb ik die AC3Filter zo goed ingesteld dan? Want behalve AS IS kan ik ook kiezen voor 3+2/SW.The_nv40_man schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:08:
Als je in AC3 Filter spdif aan hebt omzeil je als het ware de Xear instellingen. Of je hem nou op PCM of DTS Connect hebt hij stuurt toch gewoon het signaal pass-through door. Pas bij 2 kanaals bronnen of bij surround geluid in games wat realtime berekend moet worden wordt de geluidskaart gebruikt om het naar DTS/AC3 te upsamplen via DTS Connect of DD Live.
En die PCM, moet die nog niet hoger dan 16 bits?.
[ Voor 4% gewijzigd door Operations op 17-04-2008 12:11 ]
why zou je dat willen ? het geluid gaat er niet mooier op worden + je Z-5500 kan dit zelf ook alOperations schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:10:
[...]
Okee maar als ik heb in Xear dan op DTS 5.1 zet, dan zou die toch ook de mp3s (2 kanaals bron) om moeten zetten naar 5.1? Las namelijk overal dat deze kaart dat kon. En heb ik die AC3Filter zo goed ingesteld dan? Want behalve AS IS kan ik ook kiezen voor 3+2/SW.
En die PCM, moet die nog niet hoger dan 16 bits?.
gewoon 2x stereo dat is in mijn ogen de beste setting voor een redelijke weergave van muziek op de Z-5500 (zover mogelijk natuurlijk
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Dat staat voluit, heb nu de front speakers maar op +5 gezet en achter op +8 in Xear3d. Misschien helpt dat.Flipjack schreef op donderdag 17 april 2008 @ 16:39:
nav je mailtje: je moet het (master)volume in Windows omhoog gooien, dan gaan de surround/rear speakers harder. raar maar waar. Succes ermee. Als het niet echt duidelijk is, roep je maar
Bedankt, ik had hetzelfde probleem. Ik had het op mute staan zelfs, dus snapte er helemaal niets meer van. idd wel heel raar want het mastervolume moet helemaal 100% om bij spdif normaal surround geluid te leveren...Flipjack schreef op donderdag 17 april 2008 @ 16:39:
nav je mailtje: je moet het (master)volume in Windows omhoog gooien, dan gaan de surround/rear speakers harder. raar maar waar. Succes ermee. Als het niet echt duidelijk is, roep je maar
Ik heb de Club3D Theatron DD, dus niet de Agrippa. Maar de DD kan ook 7.1 throughput via s/pdif. Op de achterkant van de doos staat namelijk het volgende:
"Integrated S/PDIF transmitter can also pass through 5.1 Dolby Digital/DTS, or 6.1/7.1 Dolby Digital Surround EX/DTS ES DVD audio stream to a external receiver to satisfy the audio demands of any audio enthousiast or pioneer."
Ik had echter nogal wat problemen om die DTS testfiles ook daadwerkelijk af te spelen op 6.1 of 7.1. En dat is me tot nu toe ook nog niet gelukt. De enige manier waarop ik 6.1 geluid heb kunnen krijgen is door een film af te spelen (in the KMplayer), die een DTS:ES track had. Dat was Stargate.DirCut. 1994.720p.BluRay.DTS-ES.x264.Sample-****.mkv mocht je dat willen testen (de sample is legaal
De instellingen in de config maakt inderdaad weinig uit als je over s/pdif output in je mediaspeler. Maar hij moet wel s/pdif aan hebben staan! Blijkbaar ook voor de s/pdif pass through. Ik heb 'em zelf op s/pdif 2 kanaals staan (Zie screenshot), zodat analoog ook nog mogelijk is voor alledaags geluid naar de speakertjes in de monitor. Geheel op analoog en s/pdif uit zetten wil niet, dan werkt de s/pdif pass through niet meer en krijg je ruis op je pc speakers, gevolgd door een BSOD en een reset.
Hieronder wat links naar free DTS test bestanden, die ik heb gevonden in m'n zoektocht naar werkende 6.1/7.1 tracks...
- 8 Channel Test Files (wmv en wav), zegt de speaker locaties voor 7.1 setup. Is echt een 8 kanaals bestand, maar ik krijg dus niet meer dan 5.1 naar de receiver.
- Standard 5.1 DTS surround test. Zelfde als de 1e, alleen slechts 5.1.
- Free DTS & AC3 test songs. Enkele songs in Dolby Digital, Pro logic II, en DTS maar wel slechts 5.1 formaat.
- A DTS-ES Discrete 6.1 track, from SR Multikanal 5.1 Radio. Dit is volgens mij geen echte Discrete 6.1 track, maar gewoon 5.1 of een DTS:ES Matrix track. Wat dus niet echt 6.1 is (Zie verschillen hier).
- Enkele klassieke muziek DTS test files.
- Enkele tips voor DVDs met DTS-ES audiotracks.