Random freezes voor een hele korte periode

Pagina: 1
Acties:

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik speel 2 spellen namelijk Quakeworld en Call of Duty 4 en heb bij allebij het zelfde probleem namelijk een kleine freeze 0.1~5 seconden op willekeurige tijden. Ik heb van alles geprobeerd maar ik kan het niet oplossen, zelfs met een nieuwe pc niet 8)7

Systeem 1:

C2D E6750
Gigabyte P35-DS4
8800GT
4GB GEIL
1x raptor 73gb bootdisk
2x 500gb raid0
Tagan 580watt (geeft stabiele waardes in bios/speedfan/evererst)
Windows XP SP2
Creative X-FI Gamer

Dingen die ik geprobeerd heb:

Verse windows installaties...
Verschillende drivers voor verschillende apparaten ( vga/sound )
Alle services uitschakelen.
Geen achtergrond programma's
Draai zowiezo geen anitvirus ( beide spellen getest zonder netwerk kabel aangesloten na verse installatie van xp ).
Priority / Affinity

Spellen opnieuw installeren/patches/configs maakt allemaal niks uit.

Mijn vader moest toen een nieuwe pc hebben die heb ik mijne verkocht en zelf weer een nieuwe gekocht met daarbij de hoop dat het probleem was opgelost.

Systeem 2:

C2D E8400
Asus Striker Extreme
2GB Mushkin
eerst een ATI 3870x2 daarna een 9800GTX (verse xp install)
Tagan 580 watt
3x 500gb (70gb raid 0 + resterende ruimte raid 5)
Creative X-FI Gamer

Helaas weer hetzelfde probleem. Nogmaals de bovenstaande dingen geprobeerd zonder resultaat. Heb ook verschillende benchmarks gedraaid.

3dmark06: ~15000
HDTach: raid0 190mb/s raid5: 110mb/s

Dit alles wordt gekoeld in een Antec nine hundred kast + een Scythe Ninja en wordt tijdens het gamen niet warmer dan 35 c.

Alles draait op stock speeds.

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik heb de oorzaak gevonden. Ik heb gister een hdd activity monitor tool geinstalleerd en een game opgestart. Elke keer als hij "freezde" dan was er dus hdd acitvity te zien in de monitor tool.

Vervolgens heb ik de 3x500gb hdd's afgekoppeld. De SATA Modus op IDE gezet inplek van RAID, daarna me raptor aangesloten en daarop nogmaals een verse xp install gedaan. Alles loopt nu vlekke loos. _/-\o_

Ik moet nog even uitzoeken of een van de drives slecht is ofdat de ich9r chip het niet kan trekken ofzo. Dat zal van het weekend wel worden

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-12 12:17

painkill

Pain(k)(ill)

En dat allemaal niet door het forum :P

Mijn SNES verzameling!