Toon posts:

Line in/mic > speakeruitgang maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beetje rare vraag denk ik maar ik heb mijn stereoset aangesloten via de speakeruitgang, kan ik de line in of mic-ingang softwarematig omschakelen zodat ik ook mijn boxen nog kan aansluiten :9

Thnx, Kevin

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

nee, want die zit hardwarematig aan de mixer vast.:)
Koop geewoon ff een splitersnoertje en splits je uitgang daarmee.

Verwijderd

Misschien een beetje off topic maar heb je met die splitter dingen enzo geen kwaliteits verlies??

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, die kan je toch gewoon kopen bij de elektroboer

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

nee, een splitter heeft geen kwaliteitsverlies..
alleen wel geluidsverlies... (je geluid wordt 2x zo zwak) dus gewoon ff alles 2x zo hard zetten en klaar!!!!!!

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Verwijderd

Op zondag 18 februari 2001 14:01 schreef The_Operative het volgende:
nee, een splitter heeft geen kwaliteitsverlies..
alleen wel geluidsverlies... (je geluid wordt 2x zo zwak) dus gewoon ff alles 2x zo hard zetten en klaar!!!!!!
Geluids verlies is dús kwaliteits verlies.

Wanneer je nl. (zoals jij zegt) alles ff 2 keer zo hard moet zetten, moet je versterker 2 keer zoveel power leveren. En dat vinden versterkers nooit zo leuk want veel versterkers gaan dan vervormen als je ze (bijna) voluit zet wat dan wel nodig is.
(Of zeg ik nu iets heel doms?? :?)

Verwijderd

Topicstarter
Mwah, als ik mijn versterker op een kwart zet blaas ik mezelf al bijna het huis uit duz

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 18 februari 2001 14:04 schreef Tweakert het volgende:

[..]

Geluids verlies is dús kwaliteits verlies.

Wanneer je nl. (zoals jij zegt) alles ff 2 keer zo hard moet zetten, moet je versterker 2 keer zoveel power leveren. En dat vinden versterkers nooit zo leuk want veel versterkers gaan dan vervormen als je ze (bijna) voluit zet wat dan wel nodig is.
(Of zeg ik nu iets heel doms?? :?)
Jouw versterker misschien;)

Verwijderd

Op zondag 18 februari 2001 14:14 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

Jouw versterker misschien;)
Ik praatte meer in het algemeen ;)
Maar als jouw versterker zo hard kan waarom koop je dan niet een goedkopere als je het geluidsniveau toch al niet meer kan verdragen??

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Ok, dat waren een heleboel uitspraken achter elkaar die niet waar zijn. Ten eerste heb je geen geluidsverlies als je split. Je sluit namelijk twee versterkers parrallel aan, dus zowel het potentiaal dat de versterker "ziet" als de stroom die er doorheen zal lopen zal niet veranderen.
En ook al zou je de helft aan spanning verliezen: een verlies van 6 dB, dan heb je 6 dB extra gain nodig om dat te compenseren, maar dan hoeft je versterker nog geen extra vermogen te leveren :P.

Jag

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Effe om het verhaal duidelijker te maken.

Door het gebruik van een splitter krijg je
geen kwalitiets verlies, alleen wordt
het geluid afgezwakt door de twee aangesloten vebruikers.

Hierdoor gaat de versterker niet eerder vervormen, omdat de voorversterker een zwakker signaal krijgt moet je gewoon de volume knop hoger zetten om de geluidsdruk hetzelfde te krijgen als bij 1 verbruiker

Verwijderd

Op zondag 18 februari 2001 16:27 schreef mweert het volgende:
Effe om het verhaal duidelijker te maken.

Door het gebruik van een splitter krijg je
geen kwalitiets verlies, alleen wordt
het geluid afgezwakt door de twee aangesloten vebruikers.

Hierdoor gaat de versterker niet eerder vervormen, omdat de voorversterker een zwakker signaal krijgt moet je gewoon de volume knop hoger zetten om de geluidsdruk hetzelfde te krijgen als bij 1 verbruiker
Ja psies wat ik bedoel.
En als je dan een niet zo'n goede versterker hebt die al bijna aan zijn top zit krijg je dus vervormingen en kwaliteitsverlies.|:(
Of ben ik nou gek?? :?

Verwijderd

Nou???

Ik ben geen echte audiofiel maareh leg het maar es uit dan..

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Ok, nog een keer. Je krijgt geen geluidsverlies als je split.
Vergelijk het met het aansluiten van een extra paar speakers. Dan heb je ook geen verlies. Je hier sluit je twee versterkers aan, ook parrallel.

Jag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het met zo'n splitter gedaan, klinkt echt super!!!!
Pagina: 1