Toon posts:

SupremeFX II geluidskaart

Pagina: 1
Acties:
  • 392 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Al even geleden heb ik het Striker II Extreme moederbord van ASUS besteld. Ik zat er echter nog over na te denken om bij mijn pc ook nog een geluidskaart te proppen. Bij het moederbord zelf zit echter ook een geluidskaart, namelijk de SupremeFX II, wat volgens de site van ASUS een HD geluidskaart is. Mijn oog viel ook op de geluidskaart van Creative: X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro.

http://nl.europe.creative...ategory=669&product=15854

Ter aanvulling speel ik vaak ook games en luister ik ook vaak muziek. :9

Mijn vraag aan jullie of er nou werkelijk verschil zit tussen beide kaarten en of dat ook echt merkbaar is. In de X-fi kaart zit natuurlijk ook ingebouwd geheugen, zodat het misschien weer een last minder is voor je CPU zodat je games sneller draaien. Misschien klopt hier geen niks van, maar dat hoor ik dan graag van jullie ;)

Als het verschil nauwelijks te merken is kan ik voor de SupremeFX gaan en hou ik lekker die 100 piek in mn zak :)

MVG,
FxAx

Verwijderd

Oude onboard geluidskaarten waren vaak ronduit slecht te noemen, tegenwoordig ligt dat echter een stuk anders..

Ik zou eerst maar is afwachten, en kijken of je tevreden bent met je onboard HD

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-02 17:30
Die Fatal1ty geluidskaart is echt complete onzin. De X-Fi XtremeGamer OEM is maar 65 euro en is even goed, maar mist alleen de X-RAM waar je toch niets aan hebt. De Auzentech X-Fi Prelude heeft wel X-RAM als het goed is, en is een stuk beter dan de Creative kaarten. Als je budget het toelaat om een Creative X-Fi XtremeGamer Fatal1ty te kopen kun je het beste een Auzentech X-Fi Prelude of een Asus Xonar D2X kopen.

Overigens zou ik Hoe lang blijft Creative Labs nog bestaan? eens goed doorlezen voor je besluit een Creative geluidskaart te nemen... Als je het voor EAX doet, onthoudt dan wel dat Microsoft DirectSound3D uit de HAL van Vista heeft gegooid en dat er nu met OpenAL gewerkt wordt, waardoor games die nog gebruik maken van DS3D EAX moeten gebruiken door OpenAL te emuleren met Alchemy. De Creative drivers voor Vista zijn volgens mij ronduit klote, een hoop dingen werken bij mijn weten niet meer.

Je zit overigens verkeerd, Audio en HiFi is waar je moet wezen. (maar ga nu geen nieuw topic aanmaken daar, doe even een topicreport ;))

[ Voor 8% gewijzigd door Avalaxy op 16-04-2008 17:54 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En wat heb je zelf gedaan om hier een antwoord op te verzinnen :?

Niet veel, zo te lezen aan je topicstart. Er zijn zat reviews, en inderdaad zijn er ook boekdelen geschreven over Creative's drivercapriolen. Begin eens met je in te lezen. Doe dat bijvoorbeeld in het juiste GoT subforum, Audio & HiFi...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.