Toon posts:

intel core 2 duo laptop vs. AMD Turion 64 X2 laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik enkele dagen gezocht heb had ik vanochtend de laptop HP Laptop Business 6720s Intel Core 2 Duo T5450 (1,67GHz), 1024 MB, 15.4 Inch, 120 GB gekozen, maar eens in de winkel bleek er een actie te zijn met de laptop Asus X53KE-AP027C AMD Turion 64 X2 TK-53 (1,7GHz), 2 X 1024MB, 15.4 Inch, 200 GB die €50 duurder was dan die ik dacht te kopen, maar op zich ruim €200 afgeprijsd zou zijn. Ik heb uiteindelijk voor de AMD gekozen, maar ben nu niet meer zo zeker van mijn keuze.

De laptop is voor mail/internet en af en toe wat muziek en een enkele keer photoshop... In ieder geval niet voor games. (en is AMD niet juist beter voor games?)

Eerder werd ik door een vriend sterk aangeraden om een intel core 2 duo te nemen omdat die prestaties en verbruik heel goed zouden zijn, maar ik dacht bij de AMD Turion 64 X2 dat die wel vergelijkbaar zou zijn.

Nu heb ik dit nagekeken, mar wordt er niet echt wijs uit:
Wikipedia: List of Intel Core 2 microprocessors
Wikipedia: List of AMD Turion microprocessors
http://islandgamers.wordp...duo-vs-amds-turion-64-x2/

Die laatste link zegt wel da core 2 duo beter is, maar er wordt niet getest met de processor types waar het in mijn keuze om gaat.
Die intel die ik kan kiezen is T5450 en de AMD TK-43. Het lijkt me dus dat die intel ouder is dan die intels die op de link hierboven staan en dus nog meer in de buurt komen van de benchmarks prestaties die gemeten zijn voor de AMDs op de link hierboven?

Hier nog een afbeelding waarop de specificaties van beide laptop vergeleken worden:

Afbeeldingslocatie: http://www.saulmade.nl/forum/laptop%20vergelijk.gif

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:36

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Wegens het gebrek aan geheugen en een fatsoenlijke videokaart zal die C2D sowieso al minder presteren dan de AMD :) Zeker in combinatie met Vista..

Als ik de specficaties zo eens doorkijk had ik ook gekozen voor de AMD; meer geheugen, hd, lan, usb, videokaart :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-12-2025
idd, ik had ook gekozen voor de AMD, enige nadeel van de AMD is dat hij waarschijnlijk iets minder lang met de accu meegaat.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:02
Ik zou voor de AMD gaan, de videokaart in die C2D laptop is echt bagger :)

Verwijderd

Topicstarter
wha, schitterend, pak van mn hart.

:)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:53
Die Asus is een feature rich laptop. Alles er op en eraan. Goede videokaart voor multimedia en games, 2GB geheugen, Vista Home Premium.

De HP daarintegen is misschien iets sneller qua CPU kracht, maar heeft te weinig geheugen en een trage IGP. Daarbij ook nog eens Vista Home Basic. Een echte budget dus.

Ik zou voor AMD gaan. In verhouding het best uitgebalanceerd. Een snelle CPU is leuk, maar als die neit het geheugen heeft dan heb je er nog weinig aan. Daarbij is AMD niet altijd minder zuinig, zeker deze nieuwere 65nm modellen gok ik. Ik ging van een 90nm Turion X2 TL-52 1st gen naar een Core 2 Duo Santa Rosa. Beide onder Vista 2 uur. Ik merk helemala niks van de Centrino marketing dus.

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-01 11:30

aap

Die processoren ontloopt elkaar niet zoveel. De Asus is in elk ander opzicht de betere laptop. En heeft Vista Premium ipv Basic. Dat is (afhankelijk van hoe je hem gebruikt natuurlijk) misschien wel de significantste verbetering.

Verwijderd

Leuke laptop, waar heb je 'm vandaan?

Verwijderd

Topicstarter
De laptop bevalt zeker (Vista, nouja :p niet mijn ding, maar mijn vriendin gebruikt de laptop het meeste en op zich doet vista hetzelfde als XP, wel meteen een aantal opties uitgezet...)

Dank voor de reacties!

De laptop kwam van http://www.sallandautomatisering.nl/, was een aanbieding, maar lijkt er nu niet meer te zijn. Ik geloof dat ze wel steeds een nieuwe aanbieding hebben...
Pagina: 1