Nadat ik enkele dagen gezocht heb had ik vanochtend de laptop HP Laptop Business 6720s Intel Core 2 Duo T5450 (1,67GHz), 1024 MB, 15.4 Inch, 120 GB gekozen, maar eens in de winkel bleek er een actie te zijn met de laptop Asus X53KE-AP027C AMD Turion 64 X2 TK-53 (1,7GHz), 2 X 1024MB, 15.4 Inch, 200 GB die €50 duurder was dan die ik dacht te kopen, maar op zich ruim €200 afgeprijsd zou zijn. Ik heb uiteindelijk voor de AMD gekozen, maar ben nu niet meer zo zeker van mijn keuze.
De laptop is voor mail/internet en af en toe wat muziek en een enkele keer photoshop... In ieder geval niet voor games. (en is AMD niet juist beter voor games?)
Eerder werd ik door een vriend sterk aangeraden om een intel core 2 duo te nemen omdat die prestaties en verbruik heel goed zouden zijn, maar ik dacht bij de AMD Turion 64 X2 dat die wel vergelijkbaar zou zijn.
Nu heb ik dit nagekeken, mar wordt er niet echt wijs uit:
Wikipedia: List of Intel Core 2 microprocessors
Wikipedia: List of AMD Turion microprocessors
http://islandgamers.wordp...duo-vs-amds-turion-64-x2/
Die laatste link zegt wel da core 2 duo beter is, maar er wordt niet getest met de processor types waar het in mijn keuze om gaat.
Die intel die ik kan kiezen is T5450 en de AMD TK-43. Het lijkt me dus dat die intel ouder is dan die intels die op de link hierboven staan en dus nog meer in de buurt komen van de benchmarks prestaties die gemeten zijn voor de AMDs op de link hierboven?
Hier nog een afbeelding waarop de specificaties van beide laptop vergeleken worden:
De laptop is voor mail/internet en af en toe wat muziek en een enkele keer photoshop... In ieder geval niet voor games. (en is AMD niet juist beter voor games?)
Eerder werd ik door een vriend sterk aangeraden om een intel core 2 duo te nemen omdat die prestaties en verbruik heel goed zouden zijn, maar ik dacht bij de AMD Turion 64 X2 dat die wel vergelijkbaar zou zijn.
Nu heb ik dit nagekeken, mar wordt er niet echt wijs uit:
Wikipedia: List of Intel Core 2 microprocessors
Wikipedia: List of AMD Turion microprocessors
http://islandgamers.wordp...duo-vs-amds-turion-64-x2/
Die laatste link zegt wel da core 2 duo beter is, maar er wordt niet getest met de processor types waar het in mijn keuze om gaat.
Die intel die ik kan kiezen is T5450 en de AMD TK-43. Het lijkt me dus dat die intel ouder is dan die intels die op de link hierboven staan en dus nog meer in de buurt komen van de benchmarks prestaties die gemeten zijn voor de AMDs op de link hierboven?
Hier nog een afbeelding waarop de specificaties van beide laptop vergeleken worden: