herkennings problemen hybrid crossfire

Pagina: 1
Acties:

• Darun1a
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-04 15:52
Hoi twekers,

sorry dat ik de laatste tijd zo aan het spammen ben over mijn nieuwe pctje maar ik kom er toch niet helemaal uit. ;(

Alles doet het nu zoals het hoort behalve mijn hybride crossfire. Ik heb een gigabyte Ga-MA78GM-S2H waar een HD3200 in is geintergreerd is met een HD3470 256MB van sapphire.. Er staat windows vista business NL met alle updates op mijn computer en de laatste driver van ati.

Als ik kijk bij "beeldscherm adapters"dan zie ik alleen HD3400 staan en niet nog eens HD3200. zoals hier. Nu denk is dus dat het uitstaat. In mijn bios kan ik alleen instellen of ik mijn geintergreerde aan wilt zetten of mijn PCI-e poort wil aanzetten.

Mijn vraag is dus: Waar kan ik dit aanzetten?

alvast bedankt

mike

Verwijderd

Staat dit niet in de handleiding van je moederbord?

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Ik was erg benieuwd naar deze nieuwe feature van ATi, dus ik ben even voor je opzoek gegaan en heb het volgende gevonden:
Unfortunately, 'hybrid' mode isn't documented anywhere in the motherboard's manual. To enable it, you must enable the 'Surround View' option in the 'Advanced' section of the BIOS. Then when you install a Radeon HD 3450 card in the PCI Express slot, the CrossFire option will show up in the driver, which will allow both the new card and the integrated graphics to work simultaneously.
Bron: http://www.pcworld.idg.co...taxid;1776357743;pid;5237

Ik kan het zelf niet testen, dus laat even weten of het werkt.

specs

• Darun1a
Eej ben ik weer,

ik kon niet reageren want toen ik "surround view" aanzette in mijn bios kreeg ik zwart beeld. en verder niks. en mijn oude pc is ook net gister doorgebrand ( stonk als de *****)

Toen heb ik mijn bios batterij eruitgehaald en een minnutje gewacht en kreeg ik 1 keer beeld. ik kn dan mijn bios resetten. Dit werkte niet. Als mijn pc reboote na in de bios geweest te zijn ging het beeld weer op zwart. ik kreeg wel elke keer als ik mijn batterij eruithaalde weer opnieuw beeld, en ging daarna weer op zwart.

Mijn pc heeft wel meer problemen gehad tijdens de installatie dus ik was er mee terug gegaan naar alternate. Daar hebben ze hem getest maar er bleek niks mis mee te zijn. Ik ga dus nog een keertje langs met mijn hele pc.

Die medewerker zij trouwens wel dat zowel de firmware als de atidrivers er nog niet voor gemaakt zijn. Ben ik weer lekker mee, koop ik iets werkt het (nog) niet :(

[ Voor 6% gewijzigd door Darun1a op 17-04-2008 23:36 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

al een biosupdate geprobeerd?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Darun1a
Jep khad F3 al geinstallerd