Internet Explorer 6 search functie disable

Pagina: 1
Acties:

• Maarten Kroon
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2025
Ik heb hier een server staan met daarop allerlei policies om internet explorer 6 helemaal dicht te zetten, gebruikers mogen namelijk alleen maar de ingesteld startpagina bekijken en verder niets.
Nu hebben een paar gebruikers uitgevonden dat ze via menu Beeld > Explorer Balk bij een zoekmachine kunnen komen en op deze mannier kunnen gaan browsen (zoekmachine is ook te benaderen via CTRL + E)
Dit is natuurlijk niet de bedoeling, ik kan in de policies niet iets vinden om dit dicht te zetten, weet een van jullie hier misschien een oplossing voor?
Alvast bedankt.

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-02 13:50
Ik heb bij IE7 niet die zoekmachine optie. Misschien is updaten naar IE7 een optie en dan ook middels policies dichtzetten?

Ik heb daar namelijk alleen;
  • Favorieten
  • Geschiedenis
  • Feedback
  • Onderzoek
  • en Discuss
Edit: CTRL+E werkt ook niet in IE7

[ Voor 7% gewijzigd door Pedr0 op 16-04-2008 14:55 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• linksnl
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je kan in de policies voor IE6 wel een instelling opgeven voor een Custom Search Bar URL.

Die zou je dus kunnen verwijzen naar een pagina op de (eigen) toegestane server (met het bericht dat de zoekfunctionaliteit is uitgeschakeld).
Dan kunnen de gebruikers via CTRL+E in ieder geval niet meer op een zoekmachine komen.

Zorg dan ook wel dat de knop om de zoekmachine instellingen aan te passen uitgeschakeld is.

Verwijderd

niet gaan zitten prutsen in IE, maar een degelijke proxy neerzetten en alle pagina's redirecten naar een intranet site ofzo.

Verwijderd

Pedr0 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:54:
Ik heb bij IE7 niet die zoekmachine optie. Misschien is updaten naar IE7 een optie en dan ook middels policies dichtzetten?

Ik heb daar namelijk alleen;
  • Favorieten
  • Geschiedenis
  • Feedback
  • Onderzoek
  • en Discuss
Edit: CTRL+E werkt ook niet in IE7
ctrl+E werkt prima in IE7, je search veld staat alleen standaard in je browser en daar kom je dan terecht :)