Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem waar ik niet meer uitkom en waarvan ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb 5 dagen geleden een nieuwe laptop gekocht:

hp pavilion 9755ed
3 GB werkgeheugen
160 GB WD1600BEVS harde schijf
windows vista

Omdat ik af en toe een spelletje wil spelen wilde ik naast vista xp installeren. Had op internet een goed handleiding gevonden alleen kwam ik niet verder dan stap 2 ongeveer.

Ik had de windows partitie kleiner gemaakt zodat ik xp op een ander kon zetten. ik gooi de windows xp installatie cd er in in wil xp gaan installeren totdat hij zegt: windows xp kan geen harde schijf vinden.
Ik op zoek op internet: ik moest nieuwe drivers downloaden omdat windows xp de schijf niet herkent. Na heel erg veel gepruts en gezoek dacht ik wat te hebben: WD life guard en tools. Deze kon ik niet openenen omdat het niet geschikt is voor vista.
Daarna heb ik het geprobeerd te installeren in het windows xp installatie menu (F6) maar dit lukte ook niet omdat ik niet de drivers heb.

Nu heb ik vandaag een externe floppydisk gekocht om de boot diskettes die ik heb gedownload uit te proberen. Dit lijkt te werken en voordat ik het wist had ik mijn hele schijf leeggegooit. Ik wilde alles opnieuw gaan doen en dan maar zonder vista.
Dus via de installatiediskettes alles voorbereid en een nieuwe partitie gemaakt om xp op te zetten. Maar bij het installleren van xp zegt hij nog steeds hetzelfde. windows kan geen harde schijf vinden: installatie wordt afgesloten.

Ik weet niet meer wat ik moet doen om xp te installeren.
Heeft iemand advies?

Heel erg bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:17

DarkSide

theres no place like ::1

Je hebt de sata drivers voor je moederbord nodig. Deze zijn te vinden bij de leverancier van je moederbord. Of in jouw geval op de site van HP. Deze kan je dan via F6 installeren. En dan zal XP wel je HD vinden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus dat zijn andere drivers dan van de hardeschijf zelf?
De hardeschijf is van western digital. Moederbord weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nlite gebruiken om nieuwe driver te slipstreamen.
deze notebook zal geen floppydrive hebbe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag speciaal hiervoor een usb floppydrive gekocht.
Weet jij welke drivers ik moet hebben dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Probeer via de bios sata schijven als ata/ide aan te laten sturen. Kijk ook eens in Het grote HP Pavilion dv9000-series topic, deel 2

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Niet je HDD heeft drivers nodig, maar wel je mobo/controler. Waarschijnlijk moet je AHCI-drivers installeren. Maar HP is niet erg happig om die te leveren:

Problemen met het downgraden van HP Pavilion en Compaq Presario pc's naar Windows XP

Volgens mij heeft je notebook een Intel ICH8-chipset. Misschien kun je dit eens proberen.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb net helemaal vista opnieuw geinstalleerd. maar ik geef niet op!
Ik ga kijken of het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Dit zijn de specs van de dv9755:
Yep, staat ook in de ts die ik opgaf.
Volgens mij heeft je notebook een Intel ICH8-chipset. Misschien kun je
Inderdaad is de Southbridge een ICH8m

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
euhm misschien een domme vraag, maar waar kan ik precies vinden welke moederebord ik heb?
of is dit het misschien?:ACPI x86 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de HP website zoeken naar drivers en downloads. en die dan op een floppy zetten en dan tijdens windows installatie op F6 drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb via deze site de: "32-bit Floppy Configuration Utility for Intel® Matrix Storage Manager" gedownload" en bij de installatie van xp op F6 gedrukt.

Ik kreeg een lijst met verschillende dirvers. Eerst heb ik "Intel 82801HEM SATA raid controller (mobile ICH8M-E) " geprobeerd. Zonder succes.
Daarna heb ik "Intel 82801HEM/HBM SATA controller (mobile ICH8M-E/M) " geprobeerd. Deze EINDELIJK met succes. De schijven zijn herkent en windows xp wordt op dit moment geinstalleerd.

Hopen dat zometeen duall booten zonder problemen gaat.

Heel erg bedankt voor de hulp!
Pagina: 1