Afbeeldingen in Outlook 2000 met Word als e-maileditor

Pagina: 1
Acties:

• demasterbaas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-11 10:24
Ik gebruik Outlook 2000 SR1 als mailprogramma en heb Word (ook 2000 SR1) ingesteld als e-maileditor.

(Voor de duidelijkheid: als ik dus een nieuw bericht maak in Outlook, opent hij een Word venster met een werkbalk voor verzenden van e-mail. Ik heb dus alle opmaak mogelijkheden van Word.)

Hierin heb ik een e-mailhandtekening ingesteld met bedrijfslogo, geladen vanuit een template. Het betreft een jpg die in de template zit.

Als ik een nieuw bericht ga opstellen ziet de afbeelding er goed uit. Echter, wanneer ik de mail verzend ontstaat er een aanzienlijk kwaliteitsverlies! Zowel als wanneer ik hem in verzonden items bekijk, als wanneer ik hem naar mijzelf mail en in mijn postvak in kijk.

Twee BMP's van voor en na screenshots die ik heb gemaakt:

http://rapidshare.com/files/107931705/naamloos1.bmp.html
http://rapidshare.com/files/107931706/naamloos2.bmp.html

Iemand enig idee hoe dit komt, en hoe het wellicht op te lossen is?

Bedankt!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
'ERROR: Please enable JavaScript.', mooie plaatjes :+ JS laat ik uit staan voor dergelijke sites, dus voor mij geen screenshot. Maar ik geloof je op je woord.

SR1: je hebt wel SP3 geinstalleerd, neem ik aan?

Kijk eens naar gebruik van andere - betere? - bestandsformaten ipv. jpg. En zeker beter dan bmp :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• demasterbaas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-11 10:24
Leuk en aardig... maar het punt is dus dat de jpg er prima uitziet, maar na het verzenden niet meer!! Word of Outlook doet er dus iets mee.... Opnieuw compressie over de jpg ofzo??

Ik had van de stukjes screenshot een bmp gemaakt, zodat er dus geen verlies was door het maken van de screenshots en ik de lezers van dit topic zonder beeldverlies het verschil kan laten zien!

Wat betreft de SP: Inderdaad, SP3 zit er ook nog op, vergissing van mij...

Verwijderd

in 2000 hebben ze een andere compressie methode dan de huidige versie's...als je upgrade dan zul je dit kwaliteitsverlies niet meer hebben...
want op het moment dat jij en een plaatje in word plakt voert ie een compressie methode uit als outlook de mail wil versturen compressed hij de mail ook nog volgens mij...

Ik herken het probleem me jou tools, heb toen een upgrade gedaan naar office XP / 2003 en toen was het probleem opgelost...