Printer:
HP Color Laserjet 4730 MFP
Server:
Windows Server 2003
Exchange 2003
Deze printer is uitgerust met HP digital sending, wat de mogelijkheid biedt een document te scannen via de ADF tray en via email te verzenden.
Sinds enige tijd kunnen we alleen naar interne adressen mailen, bij het mailen naar externe adressen krijgen we de volgende foutmelding op het scherm:
SMTP gateway heeft taaak afgewezen op grond van adresgegevens
En er komt een melding per email binnen in de inbox van het adres wat bij de digitale verzendtaak op de printer is gespecificeerd als afzender:
Ik kan me alleen niet herinneren dat ik speciale instellingen heb gemaakt om het verzenden van email via de printer mogelijk te maken
Het bedrijf wat service verleent op onze printers weet zo 1, 2, 3 ook geen oplossing.
Ik vermoed ook dat het in de mail server zit eigenlijk.
Weet iemand waardoor dit probleem ontstaat en hoe dit op te lossen is?
HP Color Laserjet 4730 MFP
Server:
Windows Server 2003
Exchange 2003
Deze printer is uitgerust met HP digital sending, wat de mogelijkheid biedt een document te scannen via de ADF tray en via email te verzenden.
Sinds enige tijd kunnen we alleen naar interne adressen mailen, bij het mailen naar externe adressen krijgen we de volgende foutmelding op het scherm:
SMTP gateway heeft taaak afgewezen op grond van adresgegevens
En er komt een melding per email binnen in de inbox van het adres wat bij de digitale verzendtaak op de printer is gespecificeerd als afzender:
Het enige wat in de tussentijd is veranderd is dat de email server opnieuw is geinstalleerd.******* HP Digital Sending: Bestemmingsfout *****
De volgende taak is niet afgeleverd. Probeer de taak opnieuw te verzenden. Als het probleem niet is opgelost, neemt u contact op met de netwerkbeheerder.
----- Originele aanhef -----Van: afzender@onsdomein.NL <afzender@onsdomein.NL>
Datum: Wed Apr 16 10:42:11 2008
Onderwerp:
Lijst met ontvangers:
naamontvanger@externdomein.com
----- Transcriptie/foutcode van sessie volgt -----
>>> RCPT TO:<ontvanger@externdomein.com>
<<< 550 5.7.1 Unable to relay for ontvanger@externdomein.com
Ik kan me alleen niet herinneren dat ik speciale instellingen heb gemaakt om het verzenden van email via de printer mogelijk te maken
Het bedrijf wat service verleent op onze printers weet zo 1, 2, 3 ook geen oplossing.
Ik vermoed ook dat het in de mail server zit eigenlijk.
Weet iemand waardoor dit probleem ontstaat en hoe dit op te lossen is?