"Nieuwe" DVB Tuner voor de mac

Pagina: 1
Acties:
  • 1.916 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241234

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.digital-everywhere.com/en/alcms/image/firedtv/firedtv_rc_300.jpg

Eindelijk zijn de producten van DigitalEverywhere geschikt voor de MAC icm. EyeTV 3.1
Hier heb ik als gebruiker lang op moeten wachten maar eindelijk is er een betaalbare DVB/C, DVB/T, DVB/S2 tuner voor de MAC. Al een aantal jaren maakte ik gebruik van de Firedtv en de Floppydtv maar tot op heden was het niet mogelijk om deze voor de MAC te gebruiken. Ook al leken ze veel op de EyeTV310, EyeTV410 en EyeTV610 en waren ze technisch hetzelfde.

Klik hier voor een fuctie schema

Uiteraard zijn deze tuners een stuk goedkoper en makelijker te verkrijgen. www.firedtv.nl (tevens importeur)

Voor meer informatie kun je ook kijken op: Website van de fabrikant

Ik heb zelf de FireDTV/C icm. een Alphacrypt CAM module en werk met @home. Bij mij werkt het perfect op een macmini.
Ook film1.1 HD

Eventuele vragen kan ik beantwoorden dus plaats ze hier.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 241234 op 16-04-2008 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-07 15:21

DoctorV64

Cosmopoliet

Dit ziet er zeker interessant uit. Zo op het eerste gezicht qua kosten rond 175 euro voor de firetv en dan moet je de cam adapter hebben (rond de 100 euro). Dus voor 275 euro éénmalige kosten en een abbo met smartcard (structurele kosten) zou ik dus klaar zijn. Ik vergeet nog Eyetv 3.1 software oeps.

Hoe zijn je ervaringen met dit apparaat qua kijken? Ik neem aan dat jij op een tft of lcd kijkt naar tvbeelden, zo ja welke grootte heeft het scherm? Ik ben namelijk bang dat het toch blokkerig lijkt. Ik zou zoiets dan aansluiten op mijn imac 24".

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 21:54

Sa1

DoctorV64 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:22:
Dit ziet er zeker interessant uit. Zo op het eerste gezicht qua kosten rond 175 euro voor de firetv en dan moet je de cam adapter hebben (rond de 100 euro). Dus voor 275 euro éénmalige kosten en een abbo met smartcard (structurele kosten) zou ik dus klaar zijn. Ik vergeet nog Eyetv 3.1 software oeps.

Hoe zijn je ervaringen met dit apparaat qua kijken? Ik neem aan dat jij op een tft of lcd kijkt naar tvbeelden, zo ja welke grootte heeft het scherm? Ik ben namelijk bang dat het toch blokkerig lijkt. Ik zou zoiets dan aansluiten op mijn imac 24".
heb zelf verder geen ervaring met mac maar wel met de floppyDTV, werkt perfecto en de kwaliteit is dezelfde als je via gewone digitale kabel haalt, waarom het dus blokkerig zou zijn is mij echt een raadsel, 46" plasma / lcd schermen is het ook niet blokkerig, waarom op een 24" wel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07 18:56

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Dit vind ik heel erg interessant. Momenteel heb ik nog een Windows MCE aan m'n firedtv hangen, en hoewel dat prima werkt ben ik heel erg benieuwd hoe het werkt op een Mac.

Wat ik me nog af vraag:
- op MCE kun je ook foto's bekijken vanuit dezelfde interface. Kan dat ook bij EyeTV?
- bij MCE heb ik nu een EPG voor ook BCC1 t/m 4 (ik heb DVB-S oftewel satelliet); hoe goed is dit bij EyeTV?
- op MCE kan ik ook aanhaken op uitzending gemist. Werkt dat ook voor EyeTV?

Is er zo iets als een trial versie van EyeTV?

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Laatst online: 26-07 15:21

DoctorV64

Cosmopoliet

Mijn huidige ervaringen met tv-kaarten bestaat uit een Haupage 150 icm windows als beoogd PVR (maar inmiddels staat mijn htpc gewoon uit en nemen we alles op met een HDD-recorder) waarbij het kijken naar tv op mijn 42" full HD tegen valt. Op de een of andere is het slechter beeld dan gewoon via de kabel. Vandaar mijn opmerking hoe ziet het eruit in beeld. Ik weet dat het beeld niet beter wordt door zo'n apparaat, maar het tv kijken gevoel moet ook niet minder hierdoor zijn.

Ik wil namelijk zo'n ding eventueel aan mijn mac hangen met een 24" scherm. Als ik daarop tv ga kijken moet het beeld ook wel evenredig goed zijn als normaal kijken naar tv op onze 42" via analoge kabel. Voor de goede orde, ik heb ook een UPC digitalbox hier staan en dat is scherper dan via de analoge kabel.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Ik heb een FireDTV (DVB-S) via HTPC (windows MCE) verbonden met een 32" HD-ready LCD tv.
Perfect beeld (niets blokkerigs, behalve soms een slecht gecodeerde zwarte achtergrond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour

LePlatDuJour

Gretverdegretver. Firedtv dbv-s wordt (vooralsnog?) niet ondersteund. Dan zou ik moeten overstappen naar een dvb-s2, en dat soort kapitaalvernietiging vertik ik.

Iemand enig idee of 't nog gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
LePlatDuJour269 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 14:21:
Gretverdegretver. Firedtv dbv-s wordt (vooralsnog?) niet ondersteund. Dan zou ik moeten overstappen naar een dvb-s2, en dat soort kapitaalvernietiging vertik ik.

Iemand enig idee of 't nog gaat komen?
Ik vrees er een beetje voor. Gezien de goedkopere prijs en het feit dat de DVB-S variant enkel als MCE-versie te koop is, heb ik de indruk dat die end of life is en dat ze nu hun stock nog verkopen.

Hopelijk gaan ze de dvb-s ook nog ondersteunen, maar momenteel is het akelig stil op het DE-forum rond dit onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour

LePlatDuJour

Het antwoord van digital everywhere op m'n support vraag:
We were negotiation with Elgato for a long time and we get the right for our devices. Only for the DVB-S we get no right and EyeTV will not supporting this devices. Sorry, I can't do anything to get the DVB-S devices included in EyeTV.
Grrr. Dat zou betekenen dat ik een S2 zou moeten aanschaffen alleen om het te kunnen proberen. Ik weet namelijk nog niet zeker of ik de overstap zou wagen van MCE naar OSX, gezien de redelijke stabiliteit van huidige oplossing. Op HDTV zit ik niet te wachten: ik ben alleen benieuwd of de eindgebruikerservaring van EyeTV opkan tegen die van MCE-onder-XP.

Is er hier iemand die daar iets over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
http://www.elgato.com/elg...uner/310/product1.en.html

Dat verklaart natuurlijk ook veel :)
Volgens mij identiek dezelfde hardware, enkel andere firmware (hoewel beide bedrijven dit ontkennen, iemand met zo'n elgato die hem eens wil open vijzen?)
Als de FireDTV DVB-S ook ondersteund wordt door EyeTV, gaat niemand meer die EyeTV 310 kopen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-07 08:12
Sa1 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:35:
[...]
heb zelf verder geen ervaring met mac maar wel met de floppyDTV, werkt perfecto en de kwaliteit is dezelfde als je via gewone digitale kabel haalt, waarom het dus blokkerig zou zijn is mij echt een raadsel, 46" plasma / lcd schermen is het ook niet blokkerig, waarom op een 24" wel dan?
Omdat die plasmas een veel lagere resolutie hebben dan een 24inch imac scherm. Dat is ook de reden dat het niet zo plezant is om een tv als computerscherm te gebruiken, de resolutie is (in mijn ogen) veel te laag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Laatst online: 10-07 07:28
Ik heb het hier draaien op een FireDTV C/CI en alphacrypt en het draait als een zonnetje op één probleem na: Nederland 3 en RTL4 doen het niet. (Casema). Ze worden wel gescand, maar het beeld blijft zwart of hangen op de vorige zender. Onder windows doen ze het wel.
Andere zenders op deze twee transponders doen het wel zonder problemen. Hopelijk brengt eyeTV 3.0.2 een oplossing.

Verder werkt het echt vele, vele malen beter dan welke Mediacenteroplossing op Windows dan ook. Zappen gaat 3x sneller dan MCE en 10x sneller dan mediaportal.

Op XP MCE of Vista MCE had ik alle zenders door elkaar, geen teletekst en EPG ondersteuning en geen HDTV.
Mediaportal was niet stabiel te krijgen en de muziekinterface belabberd.

Bovendien heeft MacOSX en EyeTV een veel minder bloated gevoel dan Windows XP MCE of Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour

LePlatDuJour

Dat EyeTV is niet in het Nederlands te krijgen, wel?

* mompelt iets over schoonouders en zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Leuk dat je hier een topic opent om een interessant product te bespreken, maar dat je daarbij linkt naar een shop waar je zelf belang bij hebt (die in ieder geval linkt naar media-center.nl), is natuurlijk niet de bedoeling he...

Als je reclame wil maken op Tweakers.net, moet je dat maar via de reguliere kanalen doen.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.