Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel] Gegevens koppeling

Pagina: 1
Acties:

• Epyon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-08-2023
Ik zit met een klein probleem op mijn werk. De bedoeling is dat er in een Excel werkblad na het invullen van een klantnummer in een kolom, in de kolom daarnaast de klantnaam verschijnt. De klantnummers en namen staan in een apart werkblad. Ik dacht dit redelijk eenvoudig met een ALS functie op te kunnen lossen, maar dit viel toch tegen. De formule die ik tot nu toe heb gemaakt is:
=ALS(Blad1!F14=Blad2!A2;Blad2!B2)
Dus mijn bedoeling is dat als ik op blad 1 een klantnummer invul in F14 (bijvoorbeeld), er de klantnaam in de cel waar de formule in staat komt te staan. Op blad 2 staan in kolom A alle klantnummers en in kolom B de namen. Het probleem is dat ik zo dus maar 1 klantnummer in kan vullen om de bijbehorende klantnaam te zien te krijgen. Mijn vraag is of iemand me hier mee zou kunnen helpen. Ik heb inmiddels al geprobeerd het forum door te zoeken of ik ergens een soortgelijk probleem kon vinden, maar ik ben niets tegen gekomen.
Daarnaast moet ik er nog bij zeggen dat ik niet zo heel bedreven ben met Excel, maar dat blijkt waarschijnlijk ook wel uit de formule die ik heb gemaakt...

Alvast bedankt,

Epyon.

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 15:23
Epyon schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:48:
Ik zit met een klein probleem op mijn werk. De bedoeling is dat er in een Excel werkblad na het invullen van een klantnummer in een kolom, in de kolom daarnaast de klantnaam verschijnt. De klantnummers en namen staan in een apart werkblad. Ik dacht dit redelijk eenvoudig met een ALS functie op te kunnen lossen, maar dit viel toch tegen. De formule die ik tot nu toe heb gemaakt is:
=ALS(Blad1!F14=Blad2!A2;Blad2!B2)
Dus mijn bedoeling is dat als ik op blad 1 een klantnummer invul in F14 (bijvoorbeeld), er de klantnaam in de cel waar de formule in staat komt te staan. Op blad 2 staan in kolom A alle klantnummers en in kolom B de namen. Het probleem is dat ik zo dus maar 1 klantnummer in kan vullen om de bijbehorende klantnaam te zien te krijgen. Mijn vraag is of iemand me hier mee zou kunnen helpen. Ik heb inmiddels al geprobeerd het forum door te zoeken of ik ergens een soortgelijk probleem kon vinden, maar ik ben niets tegen gekomen.
Daarnaast moet ik er nog bij zeggen dat ik niet zo heel bedreven ben met Excel, maar dat blijkt waarschijnlijk ook wel uit de formule die ik heb gemaakt...

Alvast bedankt,

Epyon.
vlookup(klantnummer;range met in linker kolom klant nummers en rechterkolom klant naam;2;false)

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

• Epyon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-08-2023
Erg bedankt voor de snelle reactie. Ik heb de formule geprobeerd en hij werkt goed, dus mijn vraag is beantwoord.

Dit topic kan dicht.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:53

PcDealer

HP ftw \o/

Hier staan veel tips:
http://www.microsoft.com/...nemers/howto/default.aspx
en
http://office.microsoft.c...px?AssetID=RC100745681043

[ Voor 30% gewijzigd door PcDealer op 16-04-2008 14:06 ]

LinkedIn WoT Cash Converter