[Firefox] xml bestand open -> save as

Pagina: 1
Acties:

• apokalypse
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:06
Dit is een probleem waar ik al heel lang tegen aan loop. Online staan een paar .xml bestanden (om precies te zijn, word-xml bestanden met .xml extensie). Als ik een link naar deze bestanden maak, wordt de XML geparseerd in Firefox, en leuk een boom (tree) getoond. Leuk, maar dit is niet wat ik wil, ik zou graag gewoon een pop-upje willen of je dit document wilt opslaan/openen. Of desnoods altijd openen in een externe applicatie.

Via google kom je toch weinig te vinden. Daar gaat het meestal over XSLT en XML, en dat Firefox een melding daarover geeft. Maar ik wil dit .xml document gewoon in een externe applicatie openen. Het veranderen van de MIME type van text/xml naar application/xml is lastig, en lijkt ook niet te helpen. bron.

In Firefox kan je wel voor bepaalde file/mime types acties veranderen
(Firefox2: tools->options->content->manage),
maar je kan er geen toevoegen |:( Dit snap ik niet, want naar mijn gevoel moet de oplossing daar liggen.

Het veranderen van extensie is niet mogelijk. (.xml naar iets anders). Ik zoek dus naar een instelling in Firefox die dit gedrag wijzigt. (in IE werkt het wel, maar ik wil juist mensen motiveren NIET in IE te gebruiken. )