• Naatan
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05-2010

Naatan

Systeem Beheerder

Topicstarter
Hoi,

Ik ben voor mijn werk op zoek naar een degelijke disk cloning utility maar heb tot op heden niks gevonden.

Symantec en Acronis hebben allebij goeie apps, maar in beide gevallen betaal je per machine waarop je een image deployed.. wat ik persoonlijk belachelijk vind.

Geld is niet zo zeer een probleem.. maar dan wel een one-time fee..

Ik heb zelf al Ghost 4 unix, ghost 4 linux en FOG geprobeert.. maar deze apps zijn allemaal nog in development stage en hebben de nodige bugs.

Twee dingen die ik echt nodig heb zijn;

- Images moeten geen lege data bevatten.. een image van een 40gig hd waar 10 gig op in gebruik is mag dan ook max 10 gig zijn.
- Images moeten vanaf een externe server te installeren zijn (netwerk)

Kent er iemand een degelijke disk cloning utility die aan mijn eisen voldoet?

Naatan.com - Blog & Wordpress Plugins | Divia-CMS.com (OpenSource) - Currently Recruiting!

Verwijderd

Probeer Clonezilla eens: http://www.clonezilla.org/

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

• Naatan

Naatan

Systeem Beheerder

Topicstarter
CloneZilla kan niet naar kleinere partities deployen en ik heb het al eens geprobeert; te veel bugs..

ImageX lijkt jammer genoeg enkel voor Windows Vista

Naatan.com - Blog & Wordpress Plugins | Divia-CMS.com (OpenSource) - Currently Recruiting!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Naatan schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:37:
ImageX lijkt jammer genoeg enkel voor Windows Vista
Nee hoor :)

met de juiste middelen kan je die gebruiken om elk Windows OS sinds 2000 te imagen.
http://technet.microsoft....ine/cc434705.aspx?pr=blog

Je kan het ook in een PE image bouwen zodat je een offline disk imaging tool hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 16-04-2008 15:43 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
BartPE bootdisk met driveimagexml als plugin. BartPE werkt op een windowslicentie en driveimage is gratis. Works like a charm for me.

• Sebazzz
  • Laatst online: 10-02 20:56

Sebazzz

3dp

dd? Werkt op ieder Unix en Linux :S Niet echt gebruiksvriendelijk maar je kan erop rekenen dat je een zeer nauwkeurige 1:1 kopie krijgt.

Zin vast ook wel front-ends voor dd.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• TF
  • Laatst online: 10-02 20:32

TF

bla bla

ZenWorks Imaging

PXE support altijd handig...

[ Voor 50% gewijzigd door TF op 16-04-2008 16:01 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sebazzz schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:57:
dd? Werkt op ieder Unix en Linux :S Niet echt gebruiksvriendelijk maar je kan erop rekenen dat je een zeer nauwkeurige 1:1 kopie krijgt.
De bedoeling is dus ook dat er geen slack meegenomen wordt, dus een 1:1 diskclone is weer net niet wat de topicstarter wil :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Sebazzz
  • Laatst online: 10-02 20:56

Sebazzz

3dp

alt-92 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:23:
[...]

De bedoeling is dus ook dat er geen slack meegenomen wordt, dus een 1:1 diskclone is weer net niet wat de topicstarter wil :)
Image comprimeren met gzip? Al die null bytes, als die al uberhaupt worden meegenomen (zou een schakeloptie voor moeten zijn als ik mij niet vergis) worden dan gewoon getruncated.

Trouwens, dd frontend: http://howtoforge.com/creating_dd_images_with_air

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Naatan

Naatan

Systeem Beheerder

Topicstarter
dank jullie, het probleem bij al deze tools blijft echter dat ze niet naar een kleinere partitie kunnen deployen.. (target partitie kleiner als source partitie maar wel genoeg ruimte voor de content natuurlijk).

Ik ga ZenWorks Imaging en ImageX nog eens wat verder onderzoeken.

Is er overigens een partition management tool voor compatible met BartPE waarmee ik partities kan resizen? Dan is het probleem ook opgelost.. Ik heb namelijk Driveimage al gebruikt en dit is perfect.. alleen kan ie niet met kleinere partities dan de source partitie overweg.. en het is niet efficient om 2 cd's te moeten booten om een image te deployen

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ImageX zet echt alleen de data neer, het is geen sector-based tool.
Dus als de data erop past zou dat ook moeten werken (of je mount de image en xcopied de benodigde zaken naar je target in geval van hoge nood).

Voor BartPE zijn genoeg partition managers te vinden die je als plugin kan gebruiken, ik zie regelmatig Partitionmagic voorbij flitsen in sommige discussies.

• Naatan

Naatan

Systeem Beheerder

Topicstarter
hmm Ik kan voor BartPE enkel betaalde partitioning tools vinden (zo ook partition magic)..

Ik ga ImageX eens wat verder uitdiepen.. werkt DD overigens op dezelfde manier?

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:32

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• Nielson
  • Nu online
Naatan schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:03:
hmm Ik kan voor BartPE enkel betaalde partitioning tools vinden (zo ook partition magic)..

Ik ga ImageX eens wat verder uitdiepen.. werkt DD overigens op dezelfde manier?
'DD werkt vziw net omgekeerd, echt op sector niveau. Als je daarmee met de standaard opties kleine images wil krijgen kun je het beste een wipe tooltje gebuiken om nulletjes te schijrven naar ongebruikte sectoren. Ik dacht dat Clonezilla en Ghost 4 Unix e.d. ook ondermeer DD gebruiken, alleen dan op een intelligentere manier. Als uiterlijk je niet zoveel uitmaakt kun je ook eens kijken naar http://www.partition-saving.com , is zowel een dos versie van als een win32 voor in WinPE. Ik zelf gebruik regelmatig gewoon 7-zip om een ge-sysprepde XP image vanuit WinPE uit te pakken.
Pagina: 1