Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Programma / Online tool voor omzetten special characters?

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:55
Momenteel ben ik vaak bezig om importlijsten te maken en die vervolgens in te lezen in ons eigen e-commerce systeem. Over het algemeen gaat dit prima zolang er maar geen speciale characters ( é, æ etc... ) in staan.

Wanneer dit wel het geval is moeten deze karakters dus worden omgezet:

é = é
æ = æ
Etc...

Als het om een klein aantal gaat is dit natuurlijk geen probleem maar wanneer het om een groot aantal regels en characters gaat is het tamelijk arbeidsintensief om deze characters te vervangen.

Daarom ben ik op zoek naar een progje of een online tool waain je een grote lap tekst kunt pasten en vervolgens op "convert" klikt waarna de correcte HTML escape characters worden uitgespuugd.

Op de site http://leftlogic.com/lounge/articles/entity-lookup/ staat al een soortgelijke tool, deze accepteert echter alleen maar 1 character tegelijkertijd, ik kan dus niet een hele lap tekst erin zetten.

Heeft iemand een suggestie voor een progje / online tool hiervoor?

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:21
Je kunt een PHP scriptje schrijven en gebruik maken van de htmlspecialchars()-functie. Zo'n script kan heel makkelijk zijn:
PHP:
1
2
$text = file_get_contents('path/to/infile');
file_put_contents(htmlspecialchars($text), 'path/to/outfile');

Regeren is vooruitschuiven

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Nippletwister schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:11:Over het algemeen gaat dit prima zolang er maar geen speciale characters ( é, æ etc... ) in staan.
In plaats van te zoeken naar een workaround zou je ook kunnen kijken naar de oorzaak. Kan jullie systeem echt alleen maar overweg met ASCII of is er hier gewoon sprake van een mis-match ergens in de import mbt karaktersets?

Intentionally left blank

• Vlassie1980
T-MOB schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:20:
Je kunt een PHP scriptje schrijven en gebruik maken van de htmlspecialchars()-functie. Zo'n script kan heel makkelijk zijn:
PHP:
1
2
Thanks, maar mijn PHP skills zijn nagenoeg 0,0 |:(

Ik zoek eigenlijk dus meer een online tool / progje...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

T-MOB schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:20:
PHP:
1
2
htmlspecialchars zet alleen maar &, <, > en " om naar named entities. htmlentities() doet al meer maar niet elk 'speciaal karakter' heeft een named entity.

Intentionally left blank

• Vlassie1980
crisp schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:22:
[...]

In plaats van te zoeken naar een workaround zou je ook kunnen kijken naar de oorzaak. Kan jullie systeem echt alleen maar overweg met ASCII of is er hier gewoon sprake van een mis-match ergens in de import mbt karaktersets?
Ons systeem kan momenteel inderdaad alleen maar overweg met ASCII. De boel laten aanpassen kan niet 1,2,3 omdat er nog veel dingen met hogere prio liggen...

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Vermoedelijk gaat het fout voor tekens met een ASCII code boven de 127?

Je zou de volledige tekst letter voor letter kunnen doorlopen en alle characters met een ASCII code boven de 127 vervangen door &#xxxx;

Met deze functie en basic programmeerkennis kom je dan een heel eind.

edit: met javascript kan het ook. deze converter kostte me 10 minuten om te schrijven...

[ Voor 16% gewijzigd door Bozozo op 16-04-2008 12:00 ]

TabCinema : NiftySplit

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:08

André

Analytics dude

En daar blijft het dan bij, mensen hebben je tips gegeven om zelf een tool te maken. Vraag een bevriende developer om het te maken. Het zoeken naar alternatieve tools gaan we je niet mee helpen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.