Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 15:21

GG85

.......

Topicstarter
Een maantje of 6 geleden heb ik bij aanschaf van m'n nieuwe laptop gelijk maar een Vista Home Premium 64 bit lincentie aangeschaft voor m'n desktop. Maar aangezien m'n XP Pro configuratie nog goed liep heb ik deze tot nu toch nog niet geinstalleerd.
Nu gebruik ik m'n desktop voornamelijk om mee te gamen en een filmpje mee te kijken, maar ik vroeg me dus af of dit een beetje werkt met Vista x64?
Ik heb 2GB geheugen dus daarvoor hoef ik geen 64bit te hebben maar heb dan wel weer een Athlon X2 64bit processor en een Ati Radeon 3870 (Dx10) waar het misschien wel goed voor zou zijn.
Of is het mogelijk om met m'n x64 key ook gewoon de 32bit versie van Home Premium te installeren? Dit staat namelijk ook op m'n laptop en dat werkt voortreffelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCVD
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-01-2024
Ik draai al een tijde Vista x64 en COD 4 doet het voortreffelijk. Geen problemen met gamen dus.

Ik hoop wel voor je dat je niet al teveel exotische apparatuur in je desktop hebt zitten. Die x-fi van creative doet het geloof ik niet op x64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 8GB mem gekocht en werd "geforceerd" om x64 Vista te draaien. Ik moet zeggen dat het werkt, maar zeker niet zoals met x86. Games draaien goed of niet en drivers is nog wel een probleem. Machine is erg onstabiel en blijft vaak hangen. Ik vind het persoonlijk nog niets :)

Installeren met 2GB b.v. en daarna KB929777 installeren om er 8GB in te prikken is dus een "euvel" met x64. Games als CS:Source draaid goed, maar wel met minder FPS. Als je niet het geheugen nodig hebt voor games of andere werkzaamheden zou ik blijven bij x86. Ik heb 8GB nodig voor Virtual PC en ben daarom overgegaan naar x64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:09
FCVD schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:12:
Ik draai al een tijde Vista x64 en COD 4 doet het voortreffelijk. Geen problemen met gamen dus.

Ik hoop wel voor je dat je niet al teveel exotische apparatuur in je desktop hebt zitten. Die x-fi van creative doet het geloof ik niet op x64.
Ik heb een X-Fi XtremeMusic in mn Pc zitten en Vista Business X64 geïnstalleerd en dat werkt allemaal prima hoor ;) Je mist alleen een aantal functies tov XP, maar ik weet zo niet uit mn hoofd welke dat zijn.
En verder gaat gamen bij mij ook gewoon goed, verder nog geen problemen mee gehad :)

[ Voor 7% gewijzigd door cryonic90 op 16-04-2008 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:09

mrsar

waar een sar is,is een wodka

tja, ik heb x64 al een tijd draaien,en heb er geen problemen mee :) alle games die ik speel draaien zonder problemen,dus denk dat het ook wel van je hardware afhangt.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1