[C2D] default vid uitvinden op OEM mobo

Pagina: 1
Acties:

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik heb een Dell pc met e4500 core 2 duo, en wil deze overclocken (ja ik weet het, dell is daar niet geschikt voor, maar dat maakt de uitdaging des te groter en leuker). Dit kan door de fsb én vid via bsel modding aan te passen. Fsb lukt prima, want ik weet dat de cpu standaard op 200mhz fsb draait. Echter, op standaard vcore wil hij niet overclocken, deze moet dus omhoog. Dit kan op dezelfde manier als de fsb, dmv bsel modding. Máár, ik moet weten op welke vcore hij nu draait om te zorgen dat ik de goede mod uitvoer. Ik kan de vcore wel met cpu-z opvragen, maar die is niet erg nauwkeurig en de kans dat ik dan de verkeerde mod doe is te groot. In het bios kan ik niks zien over voltages. Hoe kan ik er nu achter komen wat de standaard vid pincombinatie is op mijn processor? is er misschien een manier om deze zelf met een multimeter door te meten?

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Om maar op mezelf te antwoorden, met core temp krijg ik (volgens mij) wél de juiste VID te zien. tenminste het is een mooi rond getal dus dat zal wel :) 1.325v, dit stelt me aleen wat teleur, want deze vid is al vrij hoog, en daarmee haalt hij de 266mhz fsb niet eens, laat staan de 333mhz :( Hoe ver kan ik met deze e4500 gaan met vcore? 1.4? misschien wel 1.5? de standaard dell fan is vervangen door een arctic cooling, deze houdt op deze vid de beide cores idle op 30 en stressed (orthos) tussen de 50 en 55 graden.