Vista SP1 NL - problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 683 views

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 22:04
In het topic Vista SP1 beschikbaar heb je kunnen lezen dat SP1 NL sinds dinsdag 16-4-08 te verkrijgen is. Omdat het vol juich berichten staat dan men eindelijk SP1 heeft verdwijnen eventuele opmerkingen over problemen in het digitale archief. Daarom een afzonderlijk topic over eventuele problemen die na installatie van SP1 optreden.

In dit topic dus AUB enkel berichten over de problemen na installatie van SP1 en natuurlijk de oplossingen die daarbij gevonden zijn :P

Hans van Zijl

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 22:04
En laat ik dan beginnen met het eerste probleem dat ik zelf meemaak.

Na de installatie van SP1 (die op mijn PC overigens meer dan 2,5 uur heeft geduurd) start Windows niet goed op. Nadat ik mij heb aangemeld krijg ik alleen een Windows verkenner te zien die start in de map documenten. Echter het startmenu met de taak balk komt niet in beeld.

Het is makkelijk op te lossen door met CTRL-SHIFT-ESC taakbeheer op te starten en vervolgens via Bestand -> Uitvoeren alsnog explorer.exe te starten.

Het mag duidelijk zijn dat dit niet de normale gang van zaken mag zijn. Ik vrees dat er in de registry iets niet helemaal lekker staat. Ik ben er nog niet achter welke instelling het is (een van de autostart settings?).

Het toeval wil dat ik het gisteren ook meemaakte op een andere PC die gloednieuw uit de fabriek van Dell kwam. Euuhhn natuurlijk niet direct uit de fabriek maar na het installeren van de updates die Windows Update liet zien. De link tussen de 2 gevallen heb ik nog niet kunnen vinden.

Mijn PC is lid van een domein en

Hans van Zijl

• jbouwh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-12-2025
Dell 1721 Vista Business NL
1e poging mislukte al in Windows Update.
Na een herstart opnieuw een poging gedaan, met success.
Na de Windows Update fase passeren 2 fases tijdens het afsluiten en een 3e bij het opstarten. Duurt lang, maar zonder fouten.
Na een nieuwe herstart het ik het idee dat e.e.a. veel langzamer opstart.
Ik hoop niet dat dit zo blijft. Na een 10 tal minuten reageert het systeem weer 'normaal'.

Als het nèt werkt dan werkt het nèt

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Helaas :)

We hebben de voorkeur sinds enige tijd dat we liefst geen 'grote' topics zien voor dit soort dingen.
het Sp1 discussietopic is een iets ander verhaal wat dat betreft.

Probleemtopics zijn nooit echt gebaat bij een bundeling, tenzij er duidelijk aanwijsbaar één specifieke oorzaak is aan te wijzen (één losse update bijvoorbeeld) - en dan nog met mate.

Het zou handiger geweest zijn als je dit even van tevoren via DM of mail (zie de FAQ/Policy) gechecked had, ook gezien Invulling en behandeling Grote Topics aangepast

Open dus liever een eigen topic waar je duidelijker kan ingaan op je eigen issue, want die is vast weer anders dan die van je buurman.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.