Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vhs combi en een losse dvd recorder er staan.
Ik wil dus me oude vhs banden overzetten op dvd.

Is dit mogelik met een combi apparaat? of moet het een losse vhs speler zijn?

Iemand ideeen en tips hoe mij dit gaat lukken?
Ben er niet zo best mee.

thanks

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2025

Tiny

Wat eten we?

VHS combi?
VHS + TV
VHS + DVD speler
VHS + Aquarium?

Heeft je combi een uitgang?

Verwijderd

Topicstarter
VHS COMBI met TV

EN er zit een scart aansluiting acherin.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 10:01 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Je wilt dit geheel zonder tussenkomst van de pc?
Anders met bijvoorbeeld de Instant Video Recorder van Pinnacle naar een externe harddisk en dan vanaf de pc branden. Rechtstreeks naar de pc anders met een Pinnacle Dazzle product.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Tiny

Tiny

Wat eten we?

Het zou echt helpen als je wat meer info zou geven.
Merk + type bijvoorbeeld.

Als het een Scart uitgang is, lijkt het mij geen probleem, die plug je dan in de scart ingang van je dvd-recorder, daar selecteer je de opname bron (source) en begint met opnemen.

Nogmaals.... dit is puur zoals het zou kunnen werken, geen idee of jou vhs combi of je dvd recorder dit kan.

Verwijderd

Topicstarter
Mmm,

Ik moet denk ik toch gewoon de vhs band af kunnen spelen en deze opnemen met de DVD recorder?
Of denk ik nu heel raar?

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-02 00:27

Big Womly

Live forever, or die trying

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 10:13:
Mmm,

Ik moet denk ik toch gewoon de vhs band af kunnen spelen en deze opnemen met de DVD recorder?
Of denk ik nu heel raar?
Ik denk dit ook, maar dat is nog geen garantie ;)

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Verwijderd

Topicstarter
VHS COMBI = Aristona
DVD Recorder = Sony RDR-GX210

Over die opname bron (source) heb ik meer gelezen. Welke moet ik seleccteren dan als ik zover ben?

Het is een oude recorder en hij leest geen RW. Vandaar ik iets voorzichtiger ben met elke keer branden. Het heeft me al een paar van die dingen gekost.

• Tiny

Tiny

Wat eten we?

http://pdf.crse.com/manuals/2548697431.pdf

Handleiding van je DVD recorder..... pagina 47.
Had je zelf volgens mij makkelijk kunnen vinden.

Verwijderd

Topicstarter
aha, geen idee dat deze online staan.

Ben er er niet zo heel bedreven mee. Even kijken.
Thanks.....

Verwijderd

Topicstarter
Weer verkeerd gegaan.

Heb de combi aangesloten met een scart. Welke ik in de line 3 van de dvd recorder stop.
De source die ik selecteer is ook line 3. Verder kies ik de kwaliteit. En die zet ik op goed, omdat het maar 15 minuten zijn die ik wil opnemen. Druk op record en hij gaat opnemen.

Druk ik de dvd wanneer die klaar is in de dvd speler van de pc dan zegt die dat er niks op staat. Dus geen film.

Wat doe ik verkeerd??

• Tiny

Tiny

Wat eten we?

Tijdens het opnemen, heb je dan wel beeld?

Verwijderd

Topicstarter
ik zie gewoon het beeld lopen van mijn video recorder. En wanneer ik op record druk blijf ik gewoon beeld zien

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
En als je de dvd afspeelt op je dvd recorder? Als ie het dan wel doet, staat er wel data op, maar moet de sessie nog afgesloten worden voordat een andere speler 'm kan inlezen.

Dit heb ik ook op mijn philips DVD/HDD recorder. DVD opgenomen, werkt perfect in de philips, maar kan hem nergens anders afspelen. Sessie sluiten of finalizen en ik kan hem overal afspelen.

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Het afsluiten doet die automatisch zegt de handleiding. En heb hem net in de recorder gedaan. Maar geen beeld helaas.

• Tiny

Tiny

Wat eten we?

Weet je zeker dat de Scart aansluiting op de combi een UITGANG is en niet een INGANG?

Verwijderd

Topicstarter
oooh,

Er staat external boven

Geen idee wat dat inhoudt???

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 11:26 ]

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:45
En: je zegt dat je beeld hebt, maar dat is op je combi?
Om het zeker te weten, moet je ook even een ander tv'tje aan de uitgang van je dvd-recorder hangen. Dan weet je of die dvd-recorder ook een signaal binnenkrijgt.

En: is het een koopvideo of een eigen opname? Anders krijg je ook nog gedonder met macrovision kopieerbeveiliging...

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan gewoon een dvd via mijn recorder afspelen en de beelden zie ik dan op mijn combi.

En het is een eigen opname.

Tering wat een werk allemaal, dacht dat doe ik even in 5 min. Niet dus.......zucht

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor net van een vriend van me dat het niet mogelijk is om een vhs te copieren naar een dvd middels een combi vhs-speler.

Dit is alleen mogelijk met een stand alone vhs player en een stand alone dvd recorder.

Klopt dit???

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-02 23:11

Tjark

DON'T PANIC

Dat zou idd goed kunnen.

En dan kan er nog steeds een probleem zijn met Macrovision als de vhs-tapes commercieel zijn.

*insert signature here

• Red_Heat
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-01 20:09
Ik ben ook met dit proces bezig.
Ik had een losse dvd-recorder (daewoo) en een losse video. (sharp)
Ongeveer de helft van mijn banden (disney enzo) is beveiligd middels macrovision beveiliging.
Die beveiliging is wel te omzeilen via een speciaal scart-kastje, maar daar is moeilijk aan te komen en daarbij zijn ze duur.

Het onbeveiligde deel heb ik gewoon via scartkabels gekopieerd, maar wat blijkt; Ze zijn alleen af te spelen op de dvd-recorder waarmee ik ze heb overgenomen. Controleer dit dus nadat je je eerste video hebt overgenomen. Mocht dit goed gaan bij jou, dan is het overnemen van de onbeveiligde video's verder heel makkelijk.

Voor de overige video's heb ik een TV-kaart van Haupaugge aangeschaft. Je sluit dan gewoon je video daar op aan, drukt op play en gaat opnemen. Daarna de mpg's converteren naar dvd-formaat en branden.
Klaar!

Software:
- Hauppauge WinTV
- Super DVD creator 9.5

[ Voor 3% gewijzigd door Red_Heat op 16-04-2008 12:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okee, red Heat.

En hoe sluit je kabels dan verder aan?
Welke scart druk je waar in?
Pagina: 1