[Backup Exec] Verschillen versies SBS en Windows Server

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zekas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 09:27
Ik heb al behoorlijk wat gezocht op internet en de whitepapers van Symantec erop nageslagen, maar ik kan nergens concreet de verschillen en beperkingen vinden tussen de volgende versies van Backup Exec 12:

- De For Windows Servers versie
- De For Small Business Server versie (standard)
- De for Small Business Server versie (premium)

Nu maakt het verschil tussen de laatste twee mij niet zoveel uit, maar wel in vergelijking met de eerste. Daar zit namelijk een prijsverschil tussen van € 250,- (in het voordeel van de SBS variant). Vooral de beperkingen van de SBS varianten vindt ik interessant om te weten.

[ Voor 3% gewijzigd door Zekas op 16-04-2008 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 11:59
Is het niet zo dat die laatste twee ook daadwerkelijk (alleen) voor Windows SBS zijn?

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Misschien dat in de SBS versie ook ondersteuning voor Exchange zit (die ook bij Windows SBS zit)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zekas
Ja, dat klopt. Maar als dat de enige beperking is, dan verplaats ik bij de klant de tapedrive van de Windows 2000 (file) server naar de 2003 SBS en dan bespaar ik me € 250,- :) Dus ik denk dat er nog wel meer verschil / beperking in zit. Oh, ik zal de TS post even aanpassen om duidelijk te maken dat die SBS variant €250 goedkoper is.

[ Voor 17% gewijzigd door Zekas op 16-04-2008 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verschil zit hem in dat de SBS versie alleen op een SBS server geinstalleerd kan worden. Als jou klant in de toekomst wil uitbreiden naar een 2e server dan is het niet mogelijk om doormiddel van een Agent een koppeling te maken zodat deze 2e server ook in de backup meeloopt.

Je moet dan weer nieuwe software aanschaffen wat uiteindelijk duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zekas
Ok, dus hij kan alleen op SBS en dan ook alleen maar die SBS backuppen? Dus geen agent (tenminste, zonder bijbetaling) erbij voor bijvoorbeeld een tweede file of database server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 13:33
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 10:52:
verschil zit hem in dat de SBS versie alleen op een SBS server geinstalleerd kan worden. Als jou klant in de toekomst wil uitbreiden naar een 2e server dan is het niet mogelijk om doormiddel van een Agent een koppeling te maken zodat deze 2e server ook in de backup meeloopt.

Je moet dan weer nieuwe software aanschaffen wat uiteindelijk duurder is.
Het is gewoon mogelijk andere servers te back-uppen met de SBS editie. Ik weet niet hoe je er bijkomt dat dit niet mogelijk zou zijn?

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:19

StarWing

Huh ?!?

SirDarkAngel schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:53:
[...]

Het is gewoon mogelijk andere servers te back-uppen met de SBS editie. Ik weet niet hoe je er bijkomt dat dit niet mogelijk zou zijn?
^^ met stom... hebben een soortgelijke setup gehad. Overigens kan je wel een upgrade aanschaffen van sbs => full 2k3

Wij hadden 2 TS en 1db server (geen sql, was progress) lopen mbv een agent

[ Voor 9% gewijzigd door StarWing op 16-04-2008 13:01 ]

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zekas
Ok, dan zijn we dus weer terug bij af :) Ik vind het trouwens belachelijk dat dit soort info niet fatsoenlijk vermeld staat op de Symantec website. Zelfs niet in de datasheets (daar staan alleen de 'advantages' in natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 11:59
Waarom bel je Symantec niet gewoon even? :X

Edit: Je kan er toch wel vanuit gaan dat een reseller kan vertellen wat het verschil is?

[ Voor 51% gewijzigd door Pedr0 op 16-04-2008 14:02 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koop jij backup exec rechtstreeks in bij symantec of bij een reseller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zekas
Reseller, Tech Data waarschijnlijk. Ik had ook al per email contact opgenomen met Symantec sales een week geleden, maar geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nem dan contact met de account manager van je reseller op...die kan jou dat haarfijn uitleggen..
aangezien ik de techneut ben en geen account manager en je bij onze concurent zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 13:33
Database server ben ik niet compleet zeker van, maar een file server kan zowiezo. Screenshot is van 11d, bij een andere klant staat dit ook geinstaleerd met 12 alleen kan ik hier op dit moment niet inbellen.

==> http://www.uploadgeek.com/uploads456/0/SBSMultiple.JPG

Wilde altijd al iets over computers weten

Pagina: 1