chello met een MAC

Pagina: 1
Acties:

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 10:27
ik heb een discussie met mijn broer: hij heeft chello aangevraagd, maar heeft een MAC. Hij zecht dat ie gewoon een netwerkkaart van zijn werk er in kan stoppen, en dat ze dan gewoon chello aan kunnen sluiten. gaat dat echt zo makkelijk??
:?:?:?:?:?:?:?

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Het kan wel

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Op zondag 18 februari 2001 13:01 schreef r00tie het volgende:
Het kan wel
Het kan dus meestal NIET. Chello werkt in de meeste regios alleen met een netwerkkaart waarvan het MAC adres geregistreerd staat bij Chello. Ligt er dus een beetje aan waar je woont... Woon je bv. in Eindhoven, dan kan het in ieder geval NIET...

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 15:54

8-Track

Technisch kan het dus wel, bureaucratisch gezien in sommige gevallen niet.

Verwijderd

HO!

Met een terayon modem kun je op IEDERE netwerkkaart met chello internetten. Je moet alleen niet vergeten het modem en ip adres vrij te geven alvorens van NIC te wisselen. Anders lockt de modem zich namelijk.

Verder kun je gewoon op een MAC internetten als verder nooit wisselt van NIC.

Rob

• Martijn
  • Laatst online: 23-08 15:48
Op zondag 18 februari 2001 16:44 schreef RopStop het volgende:
HO!

Met een terayon modem kun je op IEDERE netwerkkaart met chello internetten. Je moet alleen niet vergeten het modem en ip adres vrij te geven alvorens van NIC te wisselen. Anders lockt de modem zich namelijk.

Verder kun je gewoon op een MAC internetten als verder nooit wisselt van NIC.

Rob
Je hebt dus DUIDELIJK NIET gelezen wat ik getypt heb !!! Hert kan in de meeste gevallen NIET, OOK NIET als je je IP vrijgeeft. Je MAC staat namelijk bij Chello GEREGISTREERD... SNAP JE HET NU ???!!!
Soms kan het wel, soms niet... Ligt aan de REGIO...

Verwijderd

ik heb hier ook een mac en het werkt ook dus JA het werkt

Verwijderd

De eerste keer dat er een netwerkkaart word aangeslotren aan je COM21 regt ie geloof ik je MAC adres. Daarna kan je er alleen een andere aansluiten nadat je met de helpdesk hebt gebeld. Beter koop je een router of een linuxbakkie. Dan heb je dat gezemel zoiezo niet.

Verwijderd

ik heb nou al wel honderd keer mijn NIC verwisseld en chello doet het prima (friesland)

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op zondag 18 februari 2001 16:56 schreef Martijn het volgende:

[..]

Je hebt dus DUIDELIJK NIET gelezen wat ik getypt heb !!! Hert kan in de meeste gevallen NIET, OOK NIET als je je IP vrijgeeft. Je MAC staat namelijk bij Chello GEREGISTREERD... SNAP JE HET NU ???!!!
Uuhm iedereen heeft heel duidelijk gelezen wat je hebt getypt. Maar van vastgelegde MAC adressen is nix bij mij bekend. De monteur van Chello heeft weldegelijk mijn MAC adres genoteerd, maar met een release en renew op mijn NIC kan ik gewoon kaartjes verwisselen. En ja natuurlijk ligt het aan de regio, maar omdat het kennelijk in Eindhoven niet kan, wilt het nog niet zeggen dat het MEESTAL niet kan.

BTW schreeuwen maakt je niet echt populair bij GoT... ;)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Netwerkkaartje erin en hoppa..
Niet het mac adres van de netwerkkaart word geregistreerd, maar dat van het Com21 modem...

Ik heb gelijk, want het is mijn werk nml. ;)

Verwijderd

Onzin,

Als je een terayon modem hebt is dat niet het geval. Je geeft het IP adres en het macadres vrij waaraan de modem gekoppeld is.

[..]

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op zondag 18 februari 2001 20:12 schreef mistered het volgende:
Netwerkkaartje erin en hoppa..
Niet het mac adres van de netwerkkaart word geregistreerd, maar dat van het Com21 modem...

Ik heb gelijk, want het is mijn werk nml. ;)
Knats!!! En die zit! :P

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Op zondag 18 februari 2001 23:43 schreef FoolZero het volgende:

[..]

Knats!!! En die zit! :P
Dit is helemaal waar en als je netwerkkaart het niet doet ......gewoon ff de modem resetten en viola.

Verwijderd

Ach, en anders verander je toch even het mac adres :)

Is helemaal niet zo moeilijk, vooral 3commetjes zijn er goed in.

Moest ik voor mijn multiweb/sonera verbinding ook doen, is makkelijker als 30 minuten te wachten op een helpdeskmedewerker

Tip voor linux: "man ifconfig"

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heb nu een zon goedkoope netwerkkaart ding in zitten, doet het ook goed. heb een Com21.
Dat registreren is volgens mij gelul. Ik denk dat ze niet al die 3com dingen gaan aansluiten omte kijken welke MAC nummer er op zit en die te reggen.

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Op maandag 19 februari 2001 16:49 schreef ReseT het volgende:
Dat registreren is volgens mij gelul. Ik denk dat ze niet al die 3com dingen gaan aansluiten omte kijken welke MAC nummer er op zit en die te reggen.
Klopt (zei ik al)..... alleen het mac adres van het Com21 modem is geregistreerd.

Verwijderd

[..]

:? LOL :?

Euhm zoals je er inmiddels wel achter gekomen bent houdt je terayon modempje het laatstgebruikte mac-adres bij van de nic die eraan heeft gehangen. Dit doet dus niet Chello. Chello houdt alleen het mac-adres van het modem bij.

Zoals ook al gezegd is, is het gewoon een kwestie van ip-releasen en dan kan je er elke netwerkkaart aanhangen (dus ook in eindhoven).

En ga nou niet meteen schreeuwen als je het denkt te "weten". Dat soort dingen kun je ook wel op een nette manier brengen.
Schreeuwed kom je ook meteen een stuk minder overtuigend over naar mijn mening

• Chemist
  • Laatst online: 07-11-2025
Is een spreekwoord voor geloof ik ....

eeeeehmmmm

iets van 'holle vaten' en 'klinken het hardst' of zo ....

;)

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 10:27
mijn vraag maakt wel veel los zeg!!!
Pagina: 1