Ik ben bezig mijn CAI huisinstallatie aan te pakken en kan wel wat hulp gebruiken. In mijn meterkast komen nu drie coaxkabels binnen (woonkamer, slaapkamer 1, zolder). Ik wil dit nog gaan uitbreiden met aansluitingen in slaapkamer 2 en 3. De kabel naar de zolder ligt in een rijgdozensysteem. De aansluitingen naar slaapkamer 2 en 3 zijn qua bekabeling ook het makkelijkst in rijgdozen aan te leggen, maar kunnen evt. als ster uitgevoerd worden (passen twee fatsoenlijke coax kabels in één rechte 5/8" pvc pijp?).
De situatie is / wordt dus als volgt:
Verdere info:
[woonkamer] gamma rijgdoos met afsluitweerstand, kabel: hirschmann koka799
[slaapkamer1] gamma rijgdoos met afsluitweerstand, kabel: groene van de kabelmaatschappij
[zolder123] astro gut 63 rijgdoos, kabel: gelijkwaardig aan koka799
[zolder4] astro gut 15 einddoos
verder heb ik nog een astro HFT 2 verdeelelement (symmetrisch), waarmee ik nu zolder en woonkamer splits (niet goed natuurlijk, o.a. vanwege de symmetrische demping en verschillende kabellengtes). Specificaties astro componenten: astro dozen, astro verdelers
Astro materiaal ziet er wel fatsoenlijk uit, dus zou ik het liefst hergebruiken, gamma dozen kunnen dan evt. naar slaapkamer 2 en 3 en de 'belangrijkere' aansluitingen op slaapkamer 1 en woonkamer kunnen dan van fatsoenlijke einddozen worden voorzien. Belangrijkste vraag is echter: kan iemand mij helpen door de 'dB-tjes' uit te rekenen en te bekijken welke verdelers/multitaps en versterker ik moet gebruiken? Kan ik het '3 x rijg + 4 x ster' voorbeeld uit het Hirschmann handboek gebruiken?
De situatie is / wordt dus als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| ----{ 7m }----[woonkamer]
-{2 m}-[slaapkamer1]
--------{16 m}--------[zolder1]-----{10 m}-----[zolder2]----{9 m}----[zolder3]{0.5 m}[zolder4]
---{7 m}---[slaapkamer2]--{4 m}--[slaapkamer3]
eventueel:
---{7 m}--- [slaapkamer2]
----{11 m}----- [slaapkamer3] |
Verdere info:
[woonkamer] gamma rijgdoos met afsluitweerstand, kabel: hirschmann koka799
[slaapkamer1] gamma rijgdoos met afsluitweerstand, kabel: groene van de kabelmaatschappij
[zolder123] astro gut 63 rijgdoos, kabel: gelijkwaardig aan koka799
[zolder4] astro gut 15 einddoos
verder heb ik nog een astro HFT 2 verdeelelement (symmetrisch), waarmee ik nu zolder en woonkamer splits (niet goed natuurlijk, o.a. vanwege de symmetrische demping en verschillende kabellengtes). Specificaties astro componenten: astro dozen, astro verdelers
Astro materiaal ziet er wel fatsoenlijk uit, dus zou ik het liefst hergebruiken, gamma dozen kunnen dan evt. naar slaapkamer 2 en 3 en de 'belangrijkere' aansluitingen op slaapkamer 1 en woonkamer kunnen dan van fatsoenlijke einddozen worden voorzien. Belangrijkste vraag is echter: kan iemand mij helpen door de 'dB-tjes' uit te rekenen en te bekijken welke verdelers/multitaps en versterker ik moet gebruiken? Kan ik het '3 x rijg + 4 x ster' voorbeeld uit het Hirschmann handboek gebruiken?