We hebben hier een bedrijfje en krijgen van buitenaf steeds vaker een .docx bestand toegestuurd gemaakt in office 2007. Is docx inmiddeld een erkende standaard en moeten wij klakkeloos de converter instaleren van microploft of mogen we vragen om een .doc bestand aan onze toeleveranciers.
OOXML (.docx etc) is nu een door de ISO erkende standaard.
Voorzover ik weet waren de oude Office formaten dat trouwens juist niet.
[ Voor 9% gewijzigd door Sijmen op 16-04-2008 08:20 ]
Ik zou beide doen. De converter installeren voor je eigen gemak. Vervolgens zou ik de toeleverancier wijzen op het feit dat docx in de praktijk (nog) niet veel wordt gebruikt wat tot problemen zou kunnen leiden voor dat bedrijf en dat dit makkelijk is aan te passen. Jij blij, zij blij.maxmaxmax schreef op woensdag 16 april 2008 @ 08:16:
We hebben hier een bedrijfje en krijgen van buitenaf steeds vaker een .docx bestand toegestuurd gemaakt in office 2007. Is docx inmiddeld een erkende standaard en moeten wij klakkeloos de converter instaleren van microploft of mogen we vragen om een .doc bestand aan onze toeleveranciers.
Of het formeel wel of niet een standaard is, is in de praktijk geen issue. Denk dat een userbase grootte doorslaggevender is voor het gebruik van een standaard.Sijmen schreef op woensdag 16 april 2008 @ 08:19:
OOXML (.docx etc) is nu een door de ISO erkende standaard.
[ Voor 27% gewijzigd door vacuumcleaner op 16-04-2008 08:23 ]
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."