Eve online broncode

Pagina: 1
Acties:

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Uit het artikel:
De IJslandse ontwikkelaar CCP neemt harde maatregelen tegen downloaders. CCP houdt via IP-adressen in de gaten welke betalende spelers de broncode downloaden en de spelers die betrapt worden, krijgen van CCP een ban opgelegd. CCP wijst er daarbij op dat in de eula is opgenomen dat het niet is toegestaan om de broncode te bezitten. Ook op het officiële forum van het spel heeft CCP maatregelen genomen. Alle verwijzingen naar de uitgelekte broncode worden door de ontwikkelaar verwijderd.
Dan is de officiele reactie toch iets anders:
Finally, there have been no mass bannings, as reported in some news articles, though we do remove all message board posts regarding violations of our EULA and Terms of Service as per standard policy and procedures. We consider any alterations of the client software, including decompilation, or discussions thereof, to represent such a violation.!
Tenzij ze dus aan het liegen zijn en wel degelijk bannen (wat mij technisch onmogelijk lijkt, en ik heb van niemand gehoord die vanwege dit gebanned zou zijn), lijkt het erop dat het gedeelte van een ban opleggen gewoon door iemand verzonnen is.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
*gaat de auteur op dit topic wijzen*

nieuws: Broncode mmo Eve Online lekt uit

[ Voor 52% gewijzigd door Robin op 16-04-2008 09:05 ]

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-12-2025
He furby-killer,

Goed dat je met de quote op de proppen komt. De quote die je plaatst lijkt gepost na mijn bericht.

(zie http://news.filefront.com...aims-not-a-security-risk/),

Waarmee wij vallen onder die 'some news articles' die in de quote aangehaald worden. Ik heb inderdaad geen directe aanwijzingen kunnen vinden dat er spelers gebanned zijn, alleen indirecte beweringen.

Ik zal een update onder het nieuwsbericht plaatsen dat verwijst naar deze reactie van CCP.

Dank voor je reactie!