Vrije ruimte in logisch station aan partitie binden

Pagina: 1
Acties:

• seba
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-01 16:46
Hey,

Op mijn systeem draai ik een dualboot windows/ubuntu.

Ik heb 3 partities in windows 2 ntfs (boot & backup) en een fat32 (recovery)

In linux ook 3 partities (2 ext32 en 1 swap)

Nu, Mijn boot partitie in windows staat bijna vol en ik wou wat schijfruimte van mijn backup partitie naar de boot partitie verplaatsen.
Maar nu blijkt dat de backup partititie in een 'uitgebreidde partitie' staat. Ik heb van de backup partitie 40 gb schijfruimte vrijgemaakt, maar nu lukt het me niet te koppelen aan de boot partitie die niet in dit uitgebreidde partitie zit.

hier heb ik een screenshot van hoe windows het voorstelt:
http://i32.tinypic.com/28000ia.jpg

De lichtgroene vrije ruimte zou ik dus bij de boot partitie willen krijgen, maar dit lukt me niet.

Kan iemand me vertellen hoe dit moet?

Alvast bedankt

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Windows doet niet aan partitie resizing. Dat zou je moeten doen met een tool als PowerQuest Partition Magic.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• seba
ik heb een partitie manager (paragon), dus dat is niet echt het probleem. Het probleem is dat ik de vrije ruimte enkel kan gebruiken voor partities binnen de uitgebreidde partitie / voor een logisch station.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je zou die schijf dynamisch kunnen maken en de vrije ruimte mappen naar een directory in de bootpartitie.

[ Voor 23% gewijzigd door BalusC op 16-04-2008 01:22 ]

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
seba schreef op woensdag 16 april 2008 @ 01:17:
ik heb een partitie manager (paragon), dus dat is niet echt het probleem. Het probleem is dat ik de vrije ruimte enkel kan gebruiken voor partities binnen de uitgebreidde partitie / voor een logisch station.
Dan moet je eerst de logische partities naar het einde verplaatsen, dan kun je het uitgebreide volume verkleinen, vervolgens de primaire partities weer opschuiven en dan de boot vergroten. Een omslachtige manier van werken, maar zo gaat het waarschijnlijk wel lukken.

• seba
Hartelijk dank fauna, op die manier is het gelukt.
Pagina: 1