Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CSS div float bottom

Pagina: 1
Acties:

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-11 13:28
op deze site heb ik het idee opgedaan om text langs een achtergrond afbeelding te laten lopen dit word gedaan door een aantal divjes bij te tekst te plaatsen en deze divjes over de achtergrond afbeelding te plaatsen, alleen bij bij het voorbeeld word er steeds van bovenuit gewerkt.

in mijn doel pagina zit de afbeelding rechts onderin. ik zou dus alle divjes naar beneden moeten verplaatsen. normaal zou ik dit met position:absolute; & bottom:0px; doen. maar dan gaan alle divjes over elkaar heen staan.

ik heb dus een soort van float bottom nodig geloof ik, maar zo;n oplossing kan ik niet vinden.
ik heb het ook al geprobeerd om boven de divjes een smalle div te plaatsen met height:100% maar die neemt dan alle hoogte in beslag.

iemand enig idee?

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:58
zet al je layers in een container

#container {
position: relative;
min-height: 100%;
}

zet vervolgens helemaal onderin de container de code van de footer, als je hem nu absoluut positioneert werkt het als het goed is gewoon.

vergeet niet body, html { height: 100%}

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-11 13:28
Makkelijk schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:22:
zet al je layers in een container

#container {
position: relative;
min-height: 100%;
}

zet vervolgens helemaal onderin de container de code van de footer, als je hem nu absoluut positioneert werkt het als het goed is gewoon.

vergeet niet body, html { height: 100%}
dat zo goed gaan als het om 1 footer gaat.
ik wil dus eigenlijk meerdere op elkaar gestapelde footers rechts onderaan een pagina.

van de site waar ik het idee vandaan heb werken zij van boven naar beneden:
Afbeeldingslocatie: http://parkstraat9.nl/tmp/test.gif
zoals dit dus, dat wil ik ook maar dan rechts onderaan.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dan maak je toch gewoon eerst de hele bende en als dat goed is plaats je het geheel in een div met absolute positioning...?