Hallo allemaal,
De laatste weken ben ik in het Zend framework gedoken. Volgens mij is dit voor de meesten van jullie wel bekend terrein. Ik heb me voor genomen om het MVC concept uit te werken binnen mijn web applicatie. En dit is me goed gelukt aan de hand van de verschillende (video) tutorials op het web. Gelukkig is het na wat vallen en opstaan gelukt om het framework in elkaar te zetten.
Ik zit nu met het volgende probleem. Ik wil een persoon met het MVC model kunnen CRUDen.
1.Ik kan een lijst naar het scherm zetten om alle personen uit de database te laten zien
2.Ik kan een persoon aanmaken.
alleen wanneer ik op een persoon klik om de details ervan te bekijken, krijg ik niks te zien. Zie onderstaande code uit de controller.
Wanneer ik een persoon kies, komt hij in de else. Dus dat gaat goed. Nu zijn er twee dingen die mij opvallen:
1. wanneer ik de print_r aan zet, krijg ik heel veel data, alle eigenschappen van de persoon, maar ook mijn querie en zelfs het username en wachtwoord van mijn db
2. alhoewel $p alle info van de persoon heeft, wordt het niet op het scherm getoont. Wat doe ik hier fout?
Alvast bedankt voor de hulp.
De laatste weken ben ik in het Zend framework gedoken. Volgens mij is dit voor de meesten van jullie wel bekend terrein. Ik heb me voor genomen om het MVC concept uit te werken binnen mijn web applicatie. En dit is me goed gelukt aan de hand van de verschillende (video) tutorials op het web. Gelukkig is het na wat vallen en opstaan gelukt om het framework in elkaar te zetten.
Ik zit nu met het volgende probleem. Ik wil een persoon met het MVC model kunnen CRUDen.
1.Ik kan een lijst naar het scherm zetten om alle personen uit de database te laten zien
2.Ik kan een persoon aanmaken.
alleen wanneer ik op een persoon klik om de details ervan te bekijken, krijg ik niks te zien. Zie onderstaande code uit de controller.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| <? if(!$id){ $db = db::getInstance(); if (!$db->connect()) $db->print_last_error(false); $data = array(); $sql = ("SELECT * from personen LIMIT 10"); $res = $db->select($sql); while($row = $db->get_row($res)){ array_push($data,$row); } $this->view->personen = $data; //$personen = new persoon($a,'all'); //print_r($data); }else{ $this->_request->setActionName('person'); $this->view->title = "Een persoon"; $data =array('persoon_id' => $id); $p = new Persoon($data, 'select'); //print_r($p); $this->view->personen = $p; //$this->view->render(); } ?> |
Wanneer ik een persoon kies, komt hij in de else. Dus dat gaat goed. Nu zijn er twee dingen die mij opvallen:
1. wanneer ik de print_r aan zet, krijg ik heel veel data, alle eigenschappen van de persoon, maar ook mijn querie en zelfs het username en wachtwoord van mijn db
2. alhoewel $p alle info van de persoon heeft, wordt het niet op het scherm getoont. Wat doe ik hier fout?
Alvast bedankt voor de hulp.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| //Dit is de code van mijn person action <?php echo $this->render('header.phtml'); ?> <?php echo $this->render('menu.phtml'); ?> <br> <?php echo $this->title ;?> <?php if ($this->personen): //print_r($this->personen); ?> <!-- A table of some people. --> <?php foreach ($this->personen as $key => $val): ?> <br> <td><?php echo $this->escape($val) ?></td> <?php endforeach; ?> <?php else: ?> <p>There are no persons to display.</p> <?php endif; echo $this->render('footer.phtml'); ?> |