Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[JBoss] Unable to remove existing file

Pagina: 1
Acties:

• Abductee
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
Besten,

Sinds kort ben ik bezig met mijn stage. De bedoeling is om over 9 weken een java community opgezet te hebben. Na uitgezocht te hebben welke technologieën we zouden gaan gebruiken, was het vandaag tijd om een beetje met Flex te gaan spelen. Zoals in de titel te zien is, zal voor het uiteindelijke project JBoss als application server gebruikt gaan worden, dus gebruiken we die nu ook al maar. Het ontwikkelen gebeurt in Eclipse.

Er werd een Flex projectje aangemaakt, de JBoss server werd gestart, enkele knoppen op het formulier en we waren vertrokken. Run as => Run on server opende mooi een browser, waarin het formulier met de knoppen te zien was. Volgende stap, beetje herschikken en een checkbox erbij. Opnieuw Run as => Run on server. Maar deze keer geen resultaat meer, maar wel een foutmelding, namelijk:

BUILD FAILED
C:\eclipse\...\buildfiles\jboss323.xml:12: Unable to remove existing File C:\jboss\...\deploy\TestProject.war

XML: jboss323.xml
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
<project name="deployextension"  default="deploy.j2ee.web"  basedir=".">
    <property name="pause.deploy" value="10"/>
    <property name="pause.undeploy" value="5"/>

<target name="deploy.j2ee.web">
        <jar destfile="${project.working.dir}/${module.name}.war"> 
            <zipfileset dir="${module.dir}">
                <include name="**/*.*"/>
                <exclude name="**/*.war"/>
            </zipfileset>
        </jar>
        <move file="${project.working.dir}/${module.name}.war" todir="${server.publish.dir}"/>
        <sleep seconds="${pause.deploy}"/>
    </target>

<target name="deploy.j2ee.ejb">
        <jar destfile="${project.working.dir}/${module.name}.jar"> 
                <include name="**/*.*"/>
                <exclude name="**/*.java"/>
            </zipfileset>
        </jar>
        <move file="${project.working.dir}/${module.name}.jar" todir="${server.publish.dir}"/>
    </target>
    <target name="deploy.j2ee.ear">
        <jar destfile="${project.working.dir}/${module.name}.ear"> 
                <include name="**/*.*"/>
                <exclude name="**/*.java"/>
            </zipfileset>
        </jar>
        <move file="${project.working.dir}/${module.name}.ear" todir="${server.publish.dir}"/>
    </target>

<target name="undeploy.j2ee.web">
        <delete file="${server.publish.dir}/${module.name}.war" failonerror="false"> </delete>
        <sleep seconds="${pause.undeploy}"/>
    </target>
    <target name="undeploy.j2ee.ejb">
        <delete file="${server.publish.dir}/${module.name}.jar" failonerror="false"> </delete>
    </target>
    <target name="undeploy.j2ee.ear">
        <delete file="${server.publish.dir}/${module.name}.ear" failonerror="false"> </delete>
    </target>   

</project>

Het project zelf is niet meer als een default formulier met een knop een een textbox op, dus het lijkt met niet dat het nut heeft om dat hier te posten, maar als jullie nog iets nodig hebben post ik het graag.

Nu zijn we natuurlijk niet onmiddelijk als een gek een nieuw topic gaan openen, eerst komt Google aan de beurt. Hier hebben we niet veel resultaat mee behaald. Wel zijn we te weten gekomen dat dit kan voorkomen doordat JBoss niet meer gesynchroniseerd is. De oplossing is hiervoor het opnieuw opstarten van de server. Dus server gestopt, publish en server opnieuw starten. Ok, het werkt weer. Toch voor de veiligheid nog maar eens proberen. Kleine verandering aanbrengen => Run as => Run on server, en weer hetzelfde probleem.

Nu kunnen we natuurlijk telkens we willen deployen JBoss stoppen, publishen en JBoss opnieuw starten, maar het moet toch ook wel efficiënter kunnen, niet?

Ik hoop dus dat jullie mij wat verder kunnen helpen, want op Google is zoals gezegd niet veel te vinden, en het feit dat we pas sinds vandaag met JBoss aan de slag zijn gegaan maakt het ook niet makkelijker.

Alvast bedankt!

Jurgen

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:40

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Als je applicatie al draait op de server, waarom dan niet alleen een nieuwe publish doen? Zo werkt het in elk geval prima in Eclipse. Elke keer als je dan een "Run as -> Run on server" doet zou je dan elke keer een nieuwe webapplicatie aanmaken en dat is nu ook weer niet nodig. Gewoon je wijzigingen publishen, eventueel je server opnieuw starten (vaak niet eens nodig) en gaan.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Abductee
Ik heb het snel geprobeerd, maar het probleem blijft hetzelfde op deze manier, ook na het herstarten van JBoss

Verder wel bedankt voor de tip ivm het gebruik van publish ipv run on server.

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 20:28
probeer eens de deploy\TestProject.war weg de gooien en op de jboss server de site te undeployen.
want misschien is het bestand/ project al in gebruik dat ie het daarom niet opnieuw kan uitvoeren

• Abductee
InfoTracer schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 23:03:
probeer eens de deploy\TestProject.war weg de gooien en op de jboss server de site te undeployen.
Als ik de server stop, dan publish en de server opnieuw start, dan werkt het wel.
Maar het lijkt mij dat het niet echt de bedoeling is om JBoss telkens opnieuw te starten als ik iets aangepast hebt.

JBoss draait nu trouwens nog gewoon op localhost, niet op een aparte server of zo.

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 20:28
heb zelf geen verstand van jboss maar lijkt me niet erg handig dat je elke keer als je je project aanpast je server aan en uit moet zetten.
misschien heb je wat aan deze link:
http://mail-archives.apac....M41923@paradyne.co.in%3E

• Abductee
Die mail had ik al gelezen, maar heeft me ook niet echt verder geholpen. Momenteel zijn we overgeschakeld op glassfish als AS, en hiermee hebben we tot nu toe geen problemen gehad. Dit is natuurlijk slechts een omweg rond het probleem, dus als er nog iemand een oplossing heeft, is die nog altijd welkom.

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Als ik je buildscript zie, gebruik je een reteouwe versie van JBoss.

Ik zou zeggen, probeer het eens met een recente Apache Tomcat aan de gang te krijgen. 5.5 of nog liever 6. Ik zie namelijk niet waarom je voor een simpele Flex app een complete full blown appserver nodig hebt. Een web container zoals Tomcat of Jetty is dan veel bruikbaarder.

Als vuistregel kun je zeggen dat je als je EJB gebruikt, je JBoss of Glassfish nodig hebt, als je geen EJB gebruikt, kun je met iedere server aan de gang, dus ook Tomcat en Jetty. Die starten bovendien veel sneller op, gebruiken minder geheugen en werken dus gewoon veel fijner.

Over jouw probleem dat verwijderen niet lukt, dat kan komen doordat je server files (zoals libraries) op dat moment in gebruik heeft. Dit gebeurt vaak bij bijvoorbeeld loggin libraries, zoals commons-logging. Als je die libraries niet in je WAR zet, maar in de server/[instance]/lib directory van JBoss (of iets vergelijkbaars van een ander product) ben je waarschijnlijk van dit probleem af.

Maar nogmaals, ga eerst ff lekker downgraden qua server, je hebt al die extra features waarschijnlijk niet nodig.

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:03
-> DTE

https://fgheysels.github.io/

• Abductee
JKVA schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 17:06:
Als vuistregel kun je zeggen dat je als je EJB gebruikt, je JBoss of Glassfish nodig hebt
Die Flex laag zal dus wel degelijk in combinatie met EJB gebruikt worden, dus zal het JBoss of Glassfish worden.
Verder is het jboss 5.0.0 bèta 4 die hier geïnstalleerd staat, dus zo oud lijkt me dat niet.

Verder ga ik morgen wel even proberen om de libraries in de bin folder te plaatsen. Ik laat daarna wel weer weten of het gelukt is.

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mwah, jboss323.xml suggereert anders wel dat je 3.2.3 gebruikt. Of anders wel een config die gericht is op 3.2.3. Verder zou ik voor stabiel ontwikkelen geen jboss 5 beta gebruiken, maar gewoon de laatste stabiele 4.2.2.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

ari3 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 00:40:
Mwah, jboss323.xml suggereert anders wel dat je 3.2.3 gebruikt. Of anders wel een config die gericht is op 3.2.3. Verder zou ik voor stabiel ontwikkelen geen jboss 5 beta gebruiken, maar gewoon de laatste stabiele 4.2.2.
Sowieso zou ik voor EJB3 geen JBoss gebruiken. Zover ik weet hebben ze de EJB3 spec nog steeds niet goed geïmplementeerd. Dan zou ik eerder voor GlassFish gaan denk ik.

Of je kijkt naar openEJB. Dan kun je elke server gebruiken die je wil.
http://openejb.apache.org/

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

Pagina: 1