Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem Firefox/Internet

Pagina: 1
Acties:

• MysticSnake
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06-2023
Een paar dagen geleden deed mijn internet het ineens niet goed meer. Sommige sites konden wel geopend worden, zoals MSN, andere totaal niet, zoals tweakers, postbank website etc.
Google was het meest vreemde, ik kon de Google website openen, maar als ik een zoekopdracht gaf deed hij niets meer. Je kan een uur wachten, maar er gebeurd niets.
Aanvankelijk dacht ik dat de sites down waren, maar toen ik het bij iemand anders probeerde deden al deze sites het gewoon goed.
Toen dacht ik dat het aan mijn Internet provider lag (Casema), maar andere computers op hetzelfde netwerk konden wel alle sites openen.
Normaal gesproken gebruik ik Mozilla Firefox, maar ook met Internet Explorer kon ik ineens bepaalde sites niet meer openen. Daarna een derde onafhankelijk browser gedownload (Opera) maar daarmee precies hetzelfde probleem.

Dus het moest aan iets anders liggen. Eerst een herstelpunt terug gezet, dat loste niets op. Toen AVG virusscanner erop losgelaten maar niets gevonden, toen gescand met HitmanPro en Hijackthis, wel een aantal dingen gevonden én verwijderd maar nogsteeds hetzelfde probleem.

Toen uiteindelijk heb ik de nieuwste Mozilla Firefox geïnstalleerd, maar het probleem deed zich nogsteeds voor. Even ter herhaling, het probleem is dus dat sommige websites goed en snel te openen zijn en andere totaal niet.

Daarna heb ik Mozilla Firefox er helemaal afgegooid en ineens kon ik met Internet Explorer ALLES weer openen, ik kon weer zoeken met Google en ook weer op tweakers (waar ik nu dit bericht schrijf :P ). Maar wat is dit voor gek probleem? Sinds wanneer kan Firefox je hele internet beïnvloeden (dus ook andere browsers) en wie is zoiets dergelijks eerder overkomen?

Mijn systeem: AMD Athlon 64 3500+, 1024 MB geheugen, GeForce 6800LE videokaart, MSI K8N Neo2 Platinum Moederbord (met gigabit LAN onboard).
Operating System: Windows XP Professional SP 1

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Operating System: Windows XP Professional SP 1
Je maakt een grapje, mag ik hopen? :X
Ga eens heel erg snel SP2 en alle er op volgende patches installeren en ga dan pas weer verder kijken.
wel een aantal dingen gevonden
Wat precies en wat was op malwaresites de beschrijving daarbij?

Gezien het enorme gapende gat in je systeem zou het me niets verbazen als je last hebt van malware.

[ Voor 34% gewijzigd door F_J_K op 15-04-2008 21:31 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Kroga
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:07
Zoiets heb ik idd nog nooit gehoord.
Maar ga idd snel naar SP2 dat scheelt heel wat problemen.

• MysticSnake
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06-2023
Het probleem is opgelost. De conclusie is dat AVG niet echt een goede virusscanner is. Ik heb op advies van iemand Avira Antivir geprobeerd en gescand in de veilige modus, 14 virussen/malware gevonden waaronder een hardnekkige trojan genaamd Vundo.
Alles verwijderd in de veilige modus, toen ik opnieuw opstartte in de gewone modus deed internet het weer perfect.

Ik ben niet echt een expert op gebied van Operating Systems maar ik hoorde dat SP2 je computer trager maakte en dat je bepaalde applicaties/games niet meer kan gebruiken/spelen. Vandaar dat ik er nooit op ben overgestapt, maar het lijkt erop dat SP2 nu wel een MUST is.
In ieder geval, bedankt voor jullie posts. :)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

SP2 is een must, ook qua veiligheid, in het begin kon het nog wel eens problemen geven, maar nu bijna niet meer. Ook komt binnenkort SP3 uit en om die te kunenn instaleren heb je SP2 nodig.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:08
MysticSnake schreef op donderdag 17 april 2008 @ 00:48:
Ik ben niet echt een expert op gebied van Operating Systems maar ik hoorde dat SP2 je computer trager maakte en dat je bepaalde applicaties/games niet meer kan gebruiken/spelen.
Degene die je dat heeft wijs gemaakt weet zelf dan geen bal van Windows af.
Pagina: 1