Toon posts:

MSI NX8800GT 1gig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Sinds vandaag ben ik de eigenaar van een nx8800gt 1gig...maar het ding wil het maar niet werken zoals ik het wil. Wanneer ik hem in de pcie steek en het systeem opstart begint mijn moederbord zowaar een concert te geven en krijg ik geen beeld. Aan de hand van het geluid hoor ik wel dat het systeem perfect opstart (windows vista tune). Kan iemand me zeggen wat ik verkeerd doe of juist moet doen want googlelen leverde me niets op...

Ik heb het volgende scherm: samsung syncmaster910mp
Een het volgende systeem:
WESTERN DIGITAL 250GB-KS 16MB SATA300 7200RPM
AMD 5200+ X2 64BIT DUAL-CORE PROCESSOR AM2 BOXED
ANTEC EARTHWATTS 2.0 500WATT
MICROSOFT OEM NL HOME PREMIUM 64BIT VISTA
SAMSUNG SH-D163B ZWART SATA DVD
CORSAIR TWINX DDR2 4095MB PC6400 XMS2 (2X1024MB)
APACER ZWART 3.5INCH 14IN1 CARD READER INTERNAL

Alvast dank!!!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:10
Power kabel in de kaart zelf zitten? En de kaart goed aangedrukt, zodat deze der goed in zit?

Specs!

• pizzaislekker
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-05 21:27

pizzaislekker

1 pizza maakt nog geen zomer

Is het een ongelofelijk harde aanhoudende pieptoon? Heb ik ook gehad en dan ben je gewoon vergeten de PCI-E stroomstekker aan te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Vrij luid maar niet aanhoudend...Je zou er één of andere jump hard core style rave song mee kunnen componeren. biep biep biep biep...
Anyway, ik denk wel dat de pci-e in orde is want daarvoor zat er in dit slot een 8500gt en die werkt prima (doet nu dus nog steeds dienst).
In de handleiding wordt er geen woord gerept over een 'power cable' even opzoeken dan...

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-05 13:51

SECURITEH

Man of legend.

Door middel van die piepjes geeft je moederbord aan wat er mis is.
In de handleiding van je moederbord staat zeker een beschrijving van wat de piepjes betekenen (de hoeveelheid en lengte is belangrijk, dus tel ze ;)).

• pizzaislekker
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-05 21:27

pizzaislekker

1 pizza maakt nog geen zomer

Dus je hebt geen extra stroomtoevoer aangesloten op je 8800GT? Ik heb zelf ook een 8800GT en die heeft ECHT extra stroomtoevoer nodig hoor... Een 8500GT heeft veel minder stroom nodig, dus die heeft genoeg aan de stroomtoevoer van je PCI-Express slot. Kijk maar aan de achterkant van je videokaart. Als het goed is zie je wat voor stekker daar in kan. Die moet er dus ook daadwerkelijk in ;) succes!

Verwijderd

Topicstarter
Warempel! Het werkt...Het was dus inderdaad die stekker. Wel vreemd dat de handleiding daar niets over weet te zeggen?
Dank aan alle échte tweakers ;-)

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:10
Ding zit der niks voor niks op he, bedoel, die valt toch wel op? :P

Specs!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

GoldenBatt schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:43:
Ding zit der niks voor niks op he, bedoel, die valt toch wel op? :P
als jij voor het eerst iets koopt bij ikea,
en ikea verteld niet in de handleiding waar latje b moet en schroeven e, f, en t heen horen,
kom jij er dan nog uit ? :9

Maw als jij voor het eerst een videokaart inbouwt ,
of nog nooit met losse aanvoer van stroom voor een videokaart te maken hebt gehad,
is dat niet het eerste waar je aan denkt ;)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

Voor de luie mensen die helemaal geen zin in handleidingen hebben (zoals ik :P ) levert oa. MSI al heel lang zo'n mooie quickstart guide mee:

Afbeeldingslocatie: http://www.bomberhardcore.nl/got/handleiding.jpg

En daar bovenaan zit de boosdoener ;)

Op de laatste pagina staat ook nog even vlug vermeldt dat je niet moet vergeten alle kabels aan te sluiten dus al met al kan ik me de fout wel voorstellen, maar voortaan dus toch even iets verder kijken.

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Ik had hetzelfde met de handleiding van mijn Sapphire HD3850. Er zit een hele grote stikker op met "Let op je moet de powercable aansluiten", maar als je dan de instructies volgt zeggen ze helemaal niets over een powercable 8)7

specs

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

Depep schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:35:
Ik had hetzelfde met de handleiding van mijn Sapphire HD3850. Er zit een hele grote stikker op met "Let op je moet de powercable aansluiten", maar als je dan de instructies volgt zeggen ze helemaal niets over een powercable 8)7
Vandaar misschien de sticker ? ;) Volgens mij worden veel handleidingen vrij universeel gemaakt, dus voor een hele reeks kaarten. Als je dan iets van een feature hebt die niet beschreven staat dan kom je dat meestal te weten middels bijgeleverde stickers of papieren.

[ Voor 23% gewijzigd door KneoK op 16-04-2008 15:58 ]

Pagina: 1