Toon posts:

Mail geblocked door live/hotmail.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net wanneer ik een mail sturen wou, krijg ik sinds vandaag een bericht terug:
This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

blaat@hotmail.com
SMTP error from remote mail server after MAIL FROM:<blaatl> SIZE=4406:
host mx3.hotmail.com [65.54.245.72]: 550 SC-001 Mail rejected by Windows Live
Hotmail for policy reasons. Reasons for rejection may be related to content with
spam-like characteristics or IP/domain reputation problems. If you are not an
email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for
help. Email/network admins, please visit http://postmaster.live.com for email
delivery information and support

------ This is a copy of the message, including all the headers. ------

Return-path: <blaat>
Received: from localhost ([127.0.0.1] helo=blaat)
by blaat.blaat.com with esmtpa (Exim 1337)
(envelope-from <blaat>)
id 1JlpDP-00070M-IE
for blaat; Tue, 15 Apr 2008 19:45:07 +0200
Received: from
(SquirrelMail authenticated user blaat)
by blaat.com with HTTP;
Tue, 15 Apr 2008 19:45:07 +0200 (CEST)
Message-ID: <167.1208281507.squirrel@blaat>
In-Reply-To: <BLU136-W2577D6A12B545D6A57463183EB0@phx.gbl>
References: <BLU136-W4761E6CA5DF67C10CCB09E83F40@phx.gbl>
<2499.1207239654.squirrel@blaat>
<BLU136-W19EE03C1A582C34134DE9383F70@phx.gbl>
<3495..1207241988.squirrel@blaat>
<BLU136-W50DBEDF3AC7A4F177D8A0C83F70@phx.gbl>
<3725..1207242420.squirrel@blaat>
<BLU136-W181E5471D3D47CD7FA04283F60@phx.gbl>
<2637..1207320674.squirrel@blaat>
<BLU136-W5455782A802674C20EED0283F60@phx.gbl>
<1169..1207325018.squirrel@blaat>
<BLU136-W49370B1BE9591DE8263D1B83EE0@phx.gbl>
<4423..1208143044.squirrel@blaat>
<BLU136-W2577D6A12B545D6A57463183EB0@phx.gbl>
Date: Tue, 15 Apr 2008 19:45:07 +0200 (CEST)
Wat zou er aan de hand kunnen zijn? En hoe komt het dat Live/hotmail m'n uitgaande verkeer ineens gaat zitten blokkeren? De web/mailserver is verder volledig werkend, mail sturen naar een ander adres werkt verder prima. Alles naar live/hotmail werkt daarintegen weer niet. Kan het zijn dat ik nu ergens in een blacklist sta? En waar vraag ik dat op?

Mooi klote. M'n host is telefonisch ook verder niet bereikbaar, dus voor nu kan ik alleen gissen omtrend wat er aan de hand is en wat ik er aan kan doen.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:24

remco_k

een cassettebandje was genoeg

http://gathering.tweakers...ata%5Bsearchtimeout%5D=30
Al geprobeerd?

[ Voor 54% gewijzigd door remco_k op 15-04-2008 20:01 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Als ik het zo bekijk blokkeerd hotmail de tekst die je erin heb staan : <BLU136-W19EE03C1A582C34134DE9383F70@phx.gbl> , dat is denk ik de boosdoener dat soort tekst, stop dat even is in een word bestandje en stuur het dan is met in de mail zelf alleen test of een paar korte zinnetjes.

Verwijderd

Topicstarter
Nee. Het is echt compleet het hele domein.

Ik heb een mailtje naar auth-results@verifier.port25.com gestuurd (blanko) en die kwam met een reply terug dat alles in orde was.
==========================================================
Summary of Results
==========================================================
SPF check: pass
DomainKeys check: neutral
DKIM check: neutral
Sender-ID check: pass
SpamAssassin check: ham
Dat lijken me immers toch de juiste waardes. Ook lokaal staat alles goed, niets is veranderd, niet gerommeld met DNS en dergelijk. Sinds vandaag blokkeert ie ineens mail vanuit een domein. Mail vanaf een ander domein wat technisch op dezelfde webserver draait werkt weer wel. Ik ben dus genoodzaakt om m'n prive-adres nu te gaan gebruiken voor klanten die mijn prive-adres niet eens hoeven te weten :(

Ik heb iig een supportticket ingediend bij mijn hoster, maar ik verwacht dat het serversided allemaal in orde is.
----------------------------------------------------------
SpamAssassin check details:
----------------------------------------------------------
SpamAssassin v3.2.3 (2007-08-08)

Result: ham (-2.6 points, 5.0 required)

pts rule name description
---- ---------------------- --------------------------------------------------
-0.0 SPF_HELO_PASS SPF: HELO matches SPF record
-0.0 SPF_PASS SPF: sender matches SPF record
-2.6 BAYES_00 BODY: Bayesian spam probability is 0 to 1%
[score: 0.0000]
Minus 2.6, 5.0 required. Wat er nodig is snap ik wel, maar waarom :?

Ik had wel begrepen dat je een negatieve score krijgen gaat als je teveel forwards stuurt. Nou ik stuur elke dag wel forwards naar de juiste mensen naar een hotmail adres ja. Ze snappen niet hoe een webinterfaced versie van squirrelmail werkt en doen dus alles via pop3.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 20:17 ]

Verwijderd

Er word niet toevallig stiekem spam verstuurd vanaf jou pc via dat email adres door een of andere spyware rotzooi?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:17:
Er word niet toevallig stiekem spam verstuurd vanaf jou pc via dat email adres door een of andere spyware rotzooi?
Als dat het geval zou zijn dan zouden alle domeinen niet meer werken niet? Dit mail-adres waarmee ik stuur staat standaard ook niet op mijn PC. Dat gebeurd via webmail.

Wellicht dat er iets abused wordt. Ik weet het niet.

Verwijderd

Ja misschien heeft iemand mass email gestuurd met dat email adres, dat wil dus zeggen dat iemand msischien een grote spam heeft gedaan via die mail, dus bijvoorbeeld 1500 emails tegelijk versturen vanaf die mail.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:49:
Ja misschien heeft iemand mass email gestuurd met dat email adres, dat wil dus zeggen dat iemand msischien een grote spam heeft gedaan via die mail, dus bijvoorbeeld 1500 emails tegelijk versturen vanaf die mail.
Dat zou werkelijk knap zijn aangezien ik de enige ben die dat mail-account beheert, en regelmatig het wachtwoord wijzigd.

Ik snap er niets van. Het heeft altijd gewerkt en op de 1 of andere dag is het pleitte. Ik kom verder ook niets bijzonders tegen in de logs.

Wat wel zou kunnen, maar niet zeker is, is dat ik dat regelmatig vanuit m'n laptop wel eens doe. En dan op wireless netwerkjes hangen. Wellicht dat het bron-ip op die basis geblokkeerd is. Het lijkt me stug dat mijn account onderschept zou zijn aangezien er nog een enige vorm van encryptie op de verbinding en op het wireless zelf hangt.

Zou live daarom dat domein geblokkeerd hebben omdat er reageerd zou zijn vanaf minstens 2 verschillende IP adressen via een wireless netwerk?

Verwijderd

Dat zou best kunnen, sommige websites worden bijvoorbeeld ook als je registreerd aan je IP verbonden zodat andere er geen misbruik van kunnen maken.
Maar dat lijkt me stug want ik kan ook overal van af elke pc emailen.
Je zit niet toevallig achter een proxy ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Nee. Ik proxy nauwelijks. Ik maak gebruik van 3 IP adressen. Das thuis, das bij de buurman ( :+ ) en das bij m'n ouders. Allemaal een Wep2 + mac, (das ook niet veel , dat weet ik , maar het weerhoud de gemiddelde leek om erin te gaan zitten hacken).

Dan nog, is er een SSL verbinding vanaf de webmail.

Verwijderd

Ik geloof dat er SSL verbinding zit bij een webmail ja, dit kan ik je niet 100 % zeker zeggen, je zou het even kunnen googlen.
offtopic:
Ben nu onder de wol, me mandje in, en lekker slapen, ik kijk morgen in dit draadje of er al een oplossing is, zoniet dan zoek ik met je verder

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb meerdere webmail-varianten draaien. Niet alleen squirrelmail maar ook roundcube & UebiMiau. Ik ga eens een testmailtje versturen met deze. Wellicht dat squirrelmail iets doet wat niet past bij hotmail. Ik ga het eens proberen.

Helaas. :/

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Doorgaans heeft je eigen IP niet zoveel in de melk te brokkelen als je webmail gebruikt. Het IP zal wel in de headers komen, maar het IP van de verzendserver (in dit geval de webserver gebruik ik) zal worden gecontroleerd.

Hebben de andere domeinen waar je over spreekt hetzelfde IP als het domein waar je probs mee hebt? En heb je al een ander emailadres binnen hetzelfde domein geprobeerd? Het zou mogelijk kunnen dat mensen je emailadres hebben aangemeld bij hotmail als spam etc en dat je daarom je adres op de blacklist hebt gekregen.

Heb je het IP van de webserver al eens door een blacklistscanner gehaald?

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei vanaf andere domeinen die technisch op dezelfde server draaien gaat het probleemloos. Ja, het zou kunnen opgegeven zijn als spam zijnde, maar alsnog heb ik geen spammails verstuurd. Alleen forwards met het e.a erin, wat verder niet zo van belang is maar absoluut niet als spam gemarkeerd worden kan tenzij de ontvanger aan de andere kant paranioa is (de software-variant dan :+ )

Er was sprake van een mailinglijst bijv, maar die is nog nooit ingezet. Dus opgeven van spam lijkt me stug. Ik ga dat er eens doorheen halen btw, dat ip :)

IP is niet geblacklist ergens, een DNSreport via DNSstuff geeft op alles 'pass'!

Is geen bounce, want het test-account op hotmail weergeeft ook geen nieuwe mail in neither inbox of spamfolder.

edit:

M'n laatst verstuurde mail naar een hotmail-adres was vanochtend. Daarin heb ik iets heel simpels gezet zoals 'statistieken week x' + een image die behoorlijk groot was. Wellicht dat de spamfilter van hotmail dit wel gemarkeerd heeft als spam, en vervolgens het domein op een blacklist geflikkerd heeft terwijl het mailtje gewoonweg legit was. Of de ontvanger heeft op 1 of andere manier op ongewenst geramd, dat kan ook. De vraag blijft: Hoe herstel ik dit weer want iemand niet kunnen mailen op een live of hotmail adres is best balen aangezien 80% van email toch uit dit soort adressen staat :(

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 22:14 ]

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-12 15:44
Je weet wel dat je elk willekeurig mailadres als afzender kan hebben, en dat dit heel goed een bounce kan zijn?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Verstuur je de email met een from-adres welke ook op de web/mailserver thuis hoort? Dus niet met lism@bla.net verzenden terwijl het verzenddomein bla2.net is? Want dan is mijn ervaring namelijk dat hotmail dit niet meer vreet (al doen ze dat sinds januari al niet meer en krijg je een andere melding retour).

Daar had ik namelijk gezeur mee met forwards door de mailserver waarbij logischerwijs het afzendadres ongewijzigd bleef. Dus zeg maar iemand mailt van spook.net naar goofy.net die het doorstuurt naar hotmail.com waarbij hotmail zegt dat goofy.net geen mail mag versturen namens spook.net. Logisch en er is een workaround voor, maar wel irri :+

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Verwijderd

Dit is dus de oplossing?

Trouwens, voordat je op een blacklist van hotmail ofzo komt moeten er meerdere klachen over je zijn geweest wegens stam en daar ga ik niet vanuit.

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren typte ik ook al een bericht, en kreeg sporadisch een 400 met dat mijn browser iets doet dat de server niet begrijpt :+

Zoverre ik weet verstuur ik vanaf de juiste settings, geen verkeerde config en ook geen verkeerd ingesteld mail adres. Het behoort dus ook echt tot dat domein.

En nu veel vervelender, is dat m'n prive-mail OOK ineens op de blacklist blijkt te staan 8)7 Gisteren direct hetzelfde bericht weer toen ik naar een hotmail sturen wou.

Verwijderd

Topicstarter
Mweh. Het probleem is bekend. Contact gehad met m'n hoster, de servers IP is geblokkeerd. Iemand had een mail naar 90.000 hotmail adressen lopen versturen waardoor dat IP in een blacklist van hotmail zelf gekomen is.

Nu snap ik ook waarom 'thuis' mailen wel lukt ipv niet via de webinterface, omdat het mail sturen vanuit huis via mijn ISP gaat en via de webmail met de server.

Dus nog een paar daagjes maar vanuit m'n eigen PC mailtjes versturen.

Verwijderd

Ja dacht het wel, een spam actie dus.
Veel succes!

Verwijderd

Topicstarter
Thx. En of het een spamactie was, i don't know :) De user wordt eraf gezet, en het IP wordt weer gewhitelist.
Pagina: 1