1 USB stick, 2 drives in Finder?

Pagina: 1
Acties:

• RichieSD
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02-2025
Ik heb een raar verschijnsel op mijn macbook pro. Als ik mijn USB flashdrive 1GB insteek krijg ik altijd 2 drives in de Finder te zien: 1 van 976MB (FAT32), en 1 van 1.4MB (FAT12).
In windows is die 1.4MB niet te zien, en schijfbeheer geeft 1 partitie aan. Heeft iemand enig idee wat die 1.4MB is?

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Is het een U3 stick? Die maken een CD speler aan om het feit dat USB-drives geen autolaunch kunnen hebben te omzeilen.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-02 16:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Die 1.4MB krijg je in Windows waarschijnlijk als diskettedrive te zien. Sommige USB-sticks hebben een partitie ter grootte van een diskette met floppy-emulatie, zodat je er makkelijk van kunt booten. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• iPiX1999
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 15:21
Precies, zo'n stick heb ik namelijk ook. Geheel normaal dus. Is soms zelfs handig, bijvoorbeeld bij een windows installatie op een laptop met niet standaard HD controller, kun je toch een externe driver dmv F6 laden (ook al heb je in je laptop geen floppydrive).

knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-02 09:30
marcieking schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:56:
Is het een U3 stick? Die maken een CD speler aan om het feit dat USB-drives geen autolaunch kunnen hebben te omzeilen.
Da's gek, mijn Kingston DataTravaler 2 GB heeft wel een autorun i.c.m. Windows XP SP2

• RichieSD
Nee het is niet een U3 stick naar ik weet. Ik zie die 2e 'partitie' dus alleen in osx en niet in windows. Het is niet vervelend, maar is er een manier om die 2 partities samen te voegen?

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Je zou kunnen kijken met het Schijfhulpprogramma. Dat kan ook partities beheren. Wellicht kun je dan de stick opnieuw partitioneren met 1 partitie.

Hier stond achterhaalde informatie…

Verwijderd

Ik heb ook zo'n stick met 2 'partities', maar deze kon ik met schijfhulp niet herpartitioneren naar 1 partitie...

• RichieSD
Precies, en omdat het met Schijfhulpprogramma niet wilde, ging ik naar windows schijfbeheer, maar daar zie ik maar 1 partitie. :S

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:24

MsG

Forumzwerver

Kan je bij een USB Stick die gewoon 1 partitie heeft, ook de diskette truuk doen? Heeft iemand een idee? Dan hoef je nooit meer een diskettedrive.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geĆÆnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:25
Het zijn gewoon partities net zoals je op een harddisk kunt maken, en mocht het je irriteren dan kun je dat veranderen precies zoals op een harddisk.

Als het je interesseert dat ze ook onder Windows leesbaar blijven, is het waarschijnlijk een slim plan om dergelijke acties onder Windows uit te voeren.

edit: hmmm, blijkbaar "faked" de windows driver het dus toch op een andere manier...dan weet ik het ook niet echt.

[ Voor 16% gewijzigd door Wilke op 17-04-2008 00:07 ]

Pagina: 1