Hallo,
Ik heb al enige tijd een router (WRT54GL linksys) en heb daarbij ook al enige tijd een computer die er een tijd lang wireless aan heeft gehangen. Daarna heeft hij even met de kabel gezeten, en nu wil ik hem weer wireless er aan hangen. Alleen dit lukt niet.(hij ziet hem wel gewoon in de netwerkenlijst) Hoewel er meerdere apparaten wireless wel gewoon aanhangen.(iPhone, Macbook, ander laptop, andere computer(xp))
Al gedaan:
-OS opnieuw geinstalleerd op de desbetreffende computer.(xp)
-Drivers vd wirelesskaart opnieuw geinstalleerd.
-Router compleet opnieuw geconfigureerd.
-Het netwerk onbeveiligd gezet en geprobeert te joinen.
-Mac-adres gecontroleerd.
-Livebox opnieuw geinstalleerd.
-Livebox+Router gerestart.
Nu is het bij ons wel zo dat in de tussentijd dat de computer aan de kabel heeft gehangen zijn we overgestapt van provider en hebben we nu Orange. En dus een Livebox. (De livebox is zo ingesteld dat de router alles overneemt). En hebben we sinds kort een homeserver(windows) aan het netwerk hangen, maar hij werkt nog niet echt.
Als iemand mij kan helpen, hardstikke graag!!
Ik heb al enige tijd een router (WRT54GL linksys) en heb daarbij ook al enige tijd een computer die er een tijd lang wireless aan heeft gehangen. Daarna heeft hij even met de kabel gezeten, en nu wil ik hem weer wireless er aan hangen. Alleen dit lukt niet.(hij ziet hem wel gewoon in de netwerkenlijst) Hoewel er meerdere apparaten wireless wel gewoon aanhangen.(iPhone, Macbook, ander laptop, andere computer(xp))
Al gedaan:
-OS opnieuw geinstalleerd op de desbetreffende computer.(xp)
-Drivers vd wirelesskaart opnieuw geinstalleerd.
-Router compleet opnieuw geconfigureerd.
-Het netwerk onbeveiligd gezet en geprobeert te joinen.
-Mac-adres gecontroleerd.
-Livebox opnieuw geinstalleerd.
-Livebox+Router gerestart.
Nu is het bij ons wel zo dat in de tussentijd dat de computer aan de kabel heeft gehangen zijn we overgestapt van provider en hebben we nu Orange. En dus een Livebox. (De livebox is zo ingesteld dat de router alles overneemt). En hebben we sinds kort een homeserver(windows) aan het netwerk hangen, maar hij werkt nog niet echt.
Als iemand mij kan helpen, hardstikke graag!!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 19:53 ]