Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 16:22
Hoi,

Ik heb een oud mobieltje gekocht (Siemens MC 60) en die open gemaakt en het trilmotortje uit gehaald. Leuk en aardig daar draadjes aan geslodeerd en aan me pc hangen. Met als doel mijn moeder tevreden te stellen, zij wou niet dat de "server" 24/7 aan staat.

Ik heb nu de draadjes er aan gesoldeerd maar nu heb ik een probleem, zodra ik hem aan me pc hang gaat hij aan of ik nu gebeld word of niet. Hoe kan ik dit oplossen?
Mischien door er een relais tussen te gooien?

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-11 21:17
diode? Via relais scheiden is denk ik wel netter...

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 16:22
Blijf je met een diode niet het zelfde probleem houden? En heb je bij een relais niet het probleem dat hij open blijft staan? Ik had net het even opgemeten en als ik niet gebeld word blijft het gewoon op 0 V en als ik gebeld word loopt het op tot ong. 0.5 V.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
t1mmy schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:39:
Blijf je met een diode niet het zelfde probleem houden? En heb je bij een relais niet het probleem dat hij open blijft staan? Ik had net het even opgemeten en als ik niet gebeld word blijft het gewoon op 0 V en als ik gebeld word loopt het op tot ong. 0.5 V.
Doe dezelfde meting nog eens een keer, maar dit keer met een condensatortje erover. Grote kans namelijk dat die telefoon een pulserende spanning afgeeft, waardoor je meter niet goed reageerd.

• alexandersamson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2022
0.5 voor een relais is best weinig, als je geluk hebt kan je er eentje vinden die op zo'n klein spanningkje al stuurt, anders kan je misschien een kleine schakeltransistor gebruiken die een stroom stuurt met een hogere spanning en op zijn beurt een relais aanstuurt. Als collectorstroom voor die schakeltor kan je dan bijvoorbeeld een aftakking direct van de batterij pakken, deze is meestal 3.6 volt als deze vol zit. er zijn wel veel relais die al insturen met 3.6 volt, moet te doen zijn denk ik.
Grootste probleem wordt het feit dat er mensen zijn die:
-Of verkeerd nummer bellen en dus je server uit of aan zetten
-Dienstberichten sturen ongewenst (je provider bijvoorbeeld)
-Netwerkdip (sommige telefoons maken hier een melding van met signaal als netwerk veranderd)

Beste zou zijn als je een soort nummermelder kan aansluiten en deze via bepaalde hardware/software die ergens op een batterij draait uitlezen en aan de hand van de gegevens (true or false van een bepaald telefoonnummer) een puls genereren

[ Voor 34% gewijzigd door alexandersamson op 15-04-2008 20:02 ]

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

• realsoft
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-06-2022

realsoft

Fucking Åmål

het eventuele probleem met verkeerd bellen zou je op kunne lossen door het maken van groepen in je telefoon, met alleen het bekende nummer en daar in de trilstand aanzetten. Neem aan dat dit ook bij de M serie van siemens kan.

Varför måste vi bo i fucking jävla kuk-åmål!?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:33
Een pc schakelt ook helemaal niet aan door hier spanning op te zetten, maar door de contacten te verbinden. Best kans dat wanneer je niet gebelt wordt de 2 contacten van het motortje met elkaar in verbinding liggen.

Gebruikelijker is het om de aansluiting van het backlight te gebruiken, eventueel met een relias/optocoupler.

• alexandersamson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2022
frickY schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 23:04:
Een pc schakelt ook helemaal niet aan door hier spanning op te zetten, maar door de contacten te verbinden. Best kans dat wanneer je niet gebelt wordt de 2 contacten van het motortje met elkaar in verbinding liggen.

Gebruikelijker is het om de aansluiting van het backlight te gebruiken, eventueel met een relias/optocoupler.
Daarom een relais idd. Maar ik denk dat Realsoft hier een goed punt maakt, ik heb n nokia 6500 slide en het is inderdaad mogelijk om bepaalde contactpersonen een ander soort beltoon te geven (kom ik dus net even achter) Maar aansluiten op backlight lijkt me slecht idee, want deze begint al met branden als je een willekeurig dienstbericht krijgt en ik ken geen telefoons waar je dit per contactpersoon kan instellen. Trilmotor of speaker is een beter idee, met of zonder schakeltor. Hangt van de spanning af en wat voor relais je dus idd gebruikt.

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

Pagina: 1